Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 08:20:58 följande:

Har du själv barn Peter? 

Sannolikt att en incel har barn?
  • Anonym (I)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 09:05:27 följande:

Peter, varför avkräver du andra på fakta, samtidigt som du själv påstår saker som inte är sanna?

Det är verkligen inte bara kvinnor som inte vill ha barn. Kvinnor har i praktiken sista ordet, men bristen på lämplig far till barnet kan vara en begränsande faktor. Hur kan du inte förstå det? 

Det är ganska vanligt i en relation att kvinnan vill ha barn men inte mannen, eller att kvinnan vill ha fler barn än mannen.

Att man i en befolkning räknar antal barn per kvinna, inte antal barn per par, är för att det är ENKLAST att räkna så. Det betyder INTE att det bara är upp till kvinnor att lösa befolkningsfrågan. 

Och varför svarar du inte på frågor som ställs, fast du själv kräver svar? Nu frågar jag för tredje gången: Har du själv barn? Om inte, varför? Detta borde ju vara en högprioriterad fråga för dig.

Om du inte har hittat någon som vill ha barn med dig, får du väl jobba på det, jobba på dig själv. Uppenbarligen har du inte ansträngt dig tillräckligt, med tanke på din attityd. Få vill ha barn med en gnällspik som skriver som du gör om kvinnor samt tycker att barn är kvinnors enda viktiga uppgift i livet. 

Jag har begärt fakta och underlag tidigare, det är inte första gången han kommer med detta dravel. Han har ALLTID blivit svaret skyldig. Så även denna gång.
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 14:54:00 följande:

Jaha, ska jag ta del av att föda nu också?

Jag tar kontakt med kvinnor, jag fick två stycken att komma under gårdagen.. På mig går ingen nöd. Men kvinnor nobbar ofta nu så fort dom får reda på att man är en svensk man..

Varför ska jag göra något överhuvudtaget för dem? 

Vad konstigt, jag som svensk man har inga större problem att få kvinnor. Men liksom TS fattar du inte den egentliga anledningen till att ni blir utan.

Om du vill att det ska bli fler svenska barn får du dra ditt strå till stacken. Men uppenbarligen fixar du inte det.
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:00:09 följande:
    Lol uppenbart är ni för korkade så jag skiter i er. 
    Lol! Uppenbarligen blev du svarslös.
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:06:27 följande:
    Öhh, ja det är jättevärt att svara på att du citerar ett inlägg där jag berättade att jag fick två kvinnor att komma bara igår och du fortfarande försöker få det till att jag har problem att fixa kvinnor.

Problemet är fortfarande att ni har lägst barnafödande i hela jäkla europa så inget av det ni säger gäller.. Du får väl jobba lite hårdare du som påstår att du lyckats med det? 
    Du har ju uppenbarligen inte fixat ungar eller hur?
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:11:33 följande:
    Blivit tillfrågad flera gånger men har inte kännt att vi har varit redo för det. 
    Då har du inget att gnälla över att det blir för få barn när du inte gör ditt.
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:18:23 följande:
    Har inte varit redo för alla kvinnor nu är lu***...
    Du kan komma med vilka bortförklaringar du vill. Fakta är att du inte drar ditt strå till stacken när det gäller att göra svenska barn. Du vill att andra ska göra det åt dig. 
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:22:25 följande:
    Bortförklaringen är att man ska skaffa barn med någon som är stabil, och lite mera pålitlig..

Jobba hårdare du.. You obviously losing....
    Jag har fixat 3 ungar. Så vem är det som är loser?
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:25:17 följande:
    Du!
    LOL!! Jag tror alla i tråden kan se tydligt vem det är som är loser här. Eller snarare vilka. Du och TS som vill att andra ska fixa ungar bara för att ni inte klarar det. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 16:49:29 följande:
    Ingen här i tråden klandrar dig eller andra för att ni inte har barn.

Men det är ju ni som påstår att det är kvinnors fel att det föds för få barn, att det är kvinnors ansvar att föda fler. Då får ni ju ta att många ifrågasätter, samt påtalar mäns ansvar för att det ska bli barn. För att kvinnor ska vilja ha barn med dem, osv.

Inget kön kan ensamt göra jobbet. Det räcker liksom inte med befruktning. När barnet är fött ska det försörjas och uppfostras. Det är ett (minst) 18 år långt åtagande. Varför ska det bara ligga på kvinnor?

De män som vill att fler barn ska bli gjorda, får steppa upp. 
    Samtidigt ska man nog vara tacksam för att sådana som TS och C inte för sina gener vidare.
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 19:12:07 följande:
    Vilka är det som diskuterar egentligen? Lägst barnafödande i hela norden ska försöka förklara för resten vad det är som gäller?
    Du som inte bidrar till barnafödandet kanske inte är rätt person att göra det i alla fall.
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 19:20:36 följande:
    Kul att du har hunnit komma tillbaka nu, har du varit duktig husbando nu och sett till att laga din egen mat (: 
    Off topic. Men det är det mesta du skrivit.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (I)
    Kermit1561 skrev 2024-03-23 13:16:34 följande:
    Tyvärr stämmer ju inte din och dina vänners erfarenheter med vad forskningen säger, det är fler män än kvinnor som är ofrivilligt barnlösa och orsaken är att kvinnor väljer män efter inkomst, så om du och dina vänninor vill ha fler barn får ni byta till fattigare män. Men jag förstår att det är lättare att skylla på män än att acceptera att det är kvinnor som prioriterar pengar framför barn. 

arbetet.se/2019/05/28/fattiga-man-har-farre-barn-an-vad-de-sjalva-onskat/
    Vill fattiga män ha barn får de steppa upp. Varför ska kvinnorna välja fattiga män istället för att de steppar upp?
  • Anonym (I)
    Kermit1561 skrev 2024-03-23 13:25:12 följande:
    Om kvinnor vill ha fler barn är det naturligtvis de som skall steppa upp. Varför skulle rika män välja att skaffa fler barn med kvinnor som inte steppar upp?  
    Vad patetisk du är. Det var du som klagade över fattiga mäns svårigheter att få barn. Och i din värld är det synd om dem och de har rätt till barn. Det är inte kvinnans uppgift att skaffa barn. Sug på den du.
  • Anonym (I)
    Kermit1561 skrev 2024-03-23 13:51:24 följande:
    Nej, jag rättade OMG som hävdade att det är män som inte vill ha fler barn. OMG och hennes vänninor vill ha fler barn men deras män vill inte, då får de steppa upp eller byta män.   
    Du citerade mitt inlägg, inte hennes.
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749