Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
Peterheter skrev 2024-03-22 11:35:46 följande:
Fast det är ju sant. Utan barn dör människan, och kvinnokroppen är skräddarsydd för att bära på och föda barn.Sedan vad det moderna samhället tutat i folk är en annan sak.
Sedan alla ni som försöker byta fokus, jag kommer inte svara er. Håll er till trådämnet.
Alla kvinnor i min bekantskapskrets - och då menar jag ALLA (vi snackar ca 20 st) - har behövt driva på sina män att börja försöka få barn. Inklusive mig själv och min man! Jag vill även ha fler än de två vi har - HAN VILL INTE för han tycker att det RÄCKER. Flera av mina väninnor/ytligt bekanta har samma "problem".
Vad vill männen? Jo, de vill ha FRITID! Vad är då fritid? Dator/tv spel :)
Dagen män är som pojkar i många avseenden.
Så fixa den skiten du, så ska du se att det löser sig och fler barn kommer bli till!
Männen pallar helt enkelt inte ansvaret som kommer med barn! De prioriterar inte familjelivet och allt som kommer med det! Just därför AVSKYR jag rubriker och artiklar som dessa, för man skjuter än en gång problemet på KVINNOR när det egentligen handlar om att männen brister i egenskaper kvinnor söker - basala sådana som att vilja skaffa barn!
Så dumt!