• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:02:29 följande:
    Vad får ni det ifrån att skattepengar bara går till män? Utnyttjar inte kvinnor sjukvården, går inte era barn i skolan om ni har några annars så har ni nog gått i skola själv, blir aldrig kvinnor arbetslösa? Listan kan göras mycket längre
    Män mår sämre än kvinnor, fler olyckor, behöver mer hjälp i skolan, fler män är arbetslösa, fler män har beroendeproblems, fler män är kriminella, fler män vandaliserar osv. Tror du det är gratis?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:02:29 följande:
    Vad får ni det ifrån att skattepengar bara går till män? Utnyttjar inte kvinnor sjukvården, går inte era barn i skolan om ni har några annars så har ni nog gått i skola själv, blir aldrig kvinnor arbetslösa? Listan kan göras mycket längre
    Pappors barn går i skolan, är arbetslösa m.m. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:07:09 följande:
    Fakta på det tack, att jag har fel
    Du kan ju skicka länk till fakta där det står att ensamma kvinnor får gratis insemination först. 
  • Anonym (värlsherravälde)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:07:09 följande:
    Fakta på det tack, att jag har fel

Vem får gratis IVF?

I Sverige finns det ingen som har rätt till gratis IVF. Det finns dock viss ersättning från Försäkringskassan för kostnaderna för en IVF-behandling om vissa krav uppfylls. För att få ersättning för en IVF-behandling måste man till exempel vara mellan 18 och 43 år, vara gift eller samboende med den person som ska bli gravid, och ha ett gemensamt barnlöshetsproblem. Det finns också andra krav som kan gälla, som att man har försökt att bli gravid på naturlig väg under en viss tid och att man har en viss typ av infertilitet.
    https://www.ivfbehandling.se/vad-kostar-en-ivf-behandling/

så berätta gärna, hur är det gratis för en kvinna som du påstår? fattar du att kvinnor frivilligt betalar för att slippa avla på sunkiga män. Är inte det ett underbetyg för män? 😂

• Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 20:08:26 följande:
    Män mår sämre än kvinnor, fler olyckor, behöver mer hjälp i skolan, fler män är arbetslösa, fler män har beroendeproblems, fler män är kriminella, fler män vandaliserar osv. Tror du det är gratis?
    Att män mår sämre har jag tagit en anledning till redan i tråden, vart har du källor på att killar behöver mer hjälp i skolan, att fler män är arbetslösa har delvis att göra med utseende, en kvinna som ser ok ut kan lätta få jobb inom service yrke medans en man skulle bli ratad trots att dom har liknande bakgrund
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:34:38 följande:
    Att män mår sämre har jag tagit en anledning till redan i tråden, vart har du källor på att killar behöver mer hjälp i skolan, att fler män är arbetslösa har delvis att göra med utseende, en kvinna som ser ok ut kan lätta få jobb inom service yrke medans en man skulle bli ratad trots att dom har liknande bakgrund
    Killar klarar skolan sämre, så de får mer hjälp. Fler killar har diagnoser och behöver extra stöd, fler killar vandaliserar på skolan osv. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 20:36:53 följande:
    Killar klarar skolan sämre, så de får mer hjälp. Fler killar har diagnoser och behöver extra stöd, fler killar vandaliserar på skolan osv. 
    Att killar vandaliserar mer tror jag på men det övriga skulle jag vilja ha källa på
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:40:31 följande:
    Att killar vandaliserar mer tror jag på men det övriga skulle jag vilja ha källa på

Kan inte länka med paddan. Men googla. Flickor presterar bättre än pojkar i alla ämnen.
    Fler pojkar har diagnoser än flickor. 

Varför skulle jag ljuga om något som är så enkelt att kolla upp? 

Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn