Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Ingen rättighet att skaffa barn

Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:14:21 följande:
    Men det ses inte som ett problem med alla ensamma män som aldrig får chansen att skaffa barn? dom får ändra på sitt liv så gott det går för att ha en chans att hitta en partner annars får dom skylla sig själva 

Män kan inte bli gravida, så vill de bli föräldrar får de skaffa en partner. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:23:21 följande:
    Så är det men varför ska då skattepengar gå till att ensamma kvinnor ska kunna skaffa barn

För att det är bra att det föds fler barn. Det gynnar alla i Sverige. 

Är du emot män som inte tar sitt ansvar som förälder också? Tycker du att det ska vara förbjudet?

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:54:39 följande:
    Så ensamma maän ska ändra på sig medan ensamma kvinnor kan få barn med hjälp av skattepenga, precis det jag menade i början på tråden 
    Blir du mindre ensam om ensamma kvinnor inte får hjälp att skaffa barn?

Du blandar äpplen och päron här .
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 23:33:55 följande:
    Vad mer ska vi erbjuda ensamma kvinnor för skattebetalarnas pengar tycker ni medan ensamma män inte får nånting

Att slippa era snyft trådar på FL. Ett forum utan offerkoftor till ensamma män som skyller allt på kvinnorna. Män som tror de lyckas om ensamma kvinnor inte får hjälp att bli gravida. 

Som någon skrev, alla män ska verkligen inte bli föräldrar. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:01:04 följande:
    Jag fantiserar inte om kvinnor i porr, jag är intresserad av helt vanliga kvinnor
    Varför startar du få en tråd om kvinnor som får hjälp att bli inseminerade?

Dina åsikter och tankar, som du sprider här på FL gör det inte lättare för dig att träffa någon, tvärtom. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:04:02 följande:
    Vilka fler trådar har jag skapat? Du verkar veta mer om mig än jag gör
    Du är inne i de flesta trådar om män/kvinnor och svamlar ganska obegripligt. Ditt sätt att skriva är lätt att känna igen. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:54:52 följande:
    Om man inte lyckas uppfinna det så får män fortsätta att vara ensamma och miserabla 

Eller så kan du som de flesta andra män, skaffa dig en partner. 

Du vill inte att samhället ska hjälpa kvinnor, men du själv vill ha hjälp av samhället. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 09:14:22 följande:
    Du tror inte att jag försöker att hitta en partner? 

Jag vet inte vad du gör för att hitta någon, men antagligen gör du fel. Börja med att skaffa ett socialt liv så du blir mindre ensam. Att leva ett ensamt osocialt liv gör det svårare för dig att hitta någon. Att dessutom ha de åsikter du har underlättar inte heller. Ingen gillar gnällspikar. 

Framförallt, det är inte kvinnorna som skaffar barn själva som är ditt problem eller lösning. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:09:10 följande:
    Nej med det är ett problem att skattepengar går till sånt som det inte borde gå till, det borde alla hålla med om

Fast nu är det inte du som bestämmer vad skattepengar ska gå till. 

Men du får gärna engagera dig politiskt. Att skriva på FL gör ingen nytta. 

Men även om det blir som du vill så kommer du ju ändå vara ensam. Det är ju inte så att den ensamma kvinnan väljer mellan ett barn och dig. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:21:15 följande:
    Att gå till en psykolog kan väl knappt anses vara ett hjälpmedel, det finns inga garantier för att man hittar en kvinna att skaffa barn med även om man går till en psykolog
    Hittar du en kvinna om ensamma kvinnor inte får inseminera sig?
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 14:06:46 följande:
    På vilket sätt har dom blivit hjälpta? Hittade dom en partner?

De vet du väl. Alla psykologer har en lista med tillgängliga kvinnor de delar ut till ensamma män. 

Målet är väl att må bättre och vara mindre ensam. Verkar som du vill ha en kvinna som ska bota din ensamhet. 

• Anonym (A)
    Anonym (Patrik) skrev 2024-02-06 14:44:46 följande:
    Helt rätt! Det är det primära, att få hjälp att inte må dåligt. Men de jag tänkte på lyckades faktiskt till slut hitta en partner.

Ja, mår man bra så är det lättare att ta tag i sitt liv, ändra på det negativa, träffa ner folk osv. Då ökar chanserna att hitta en partner också. 

Men vissa män vill inte ändra på sig. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:37:49 följande:
    Skulle man bli mindre ensam för att man går till en psykolog? Medans man pratar med psykologen så är man visserligen inte ensam men besöket varar inte för evigt

Men låt bli då. Ingen tvingar dig. 

Du väljer hur du vill leva ditt liv. Ditt ansvar. 

Men en sak måste du förstå, kvinnor väljer hellre bort barn än blir ihop med en ensam, bitter man. Kvinnor lever hellre ensamma än blir ihop med en ensam, bitter man. 

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:47:50 följande:
    Försöka att hitta vänner vore nog en bättre lösning än att gå till en psykolog
    Ja gör det då. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 18:58:05 följande:
    Alla har kanske inte det valet att bli mer sociala, man kanske har en diagnos som gör att man har det svårt med det sociala. Jag har inte ens tagit upp det faktum att vi har ett mansöverskott i sverige och det tack vare att många män har kommit från andra länder så det finns omöjligt en partner till alla män
    Har man det svårt med det sociala så får man acceptera det. Hur hade du tänkt komma i kontakt med en kvinna om du inte är social? Om du inte ens klarar av att ha en kompis så år det nog kört för dig att hitta en kvinna. De flesta kvinnor vill ha en man som är någorlunda social. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:02:29 följande:
    Vad får ni det ifrån att skattepengar bara går till män? Utnyttjar inte kvinnor sjukvården, går inte era barn i skolan om ni har några annars så har ni nog gått i skola själv, blir aldrig kvinnor arbetslösa? Listan kan göras mycket längre
    Män mår sämre än kvinnor, fler olyckor, behöver mer hjälp i skolan, fler män är arbetslösa, fler män har beroendeproblems, fler män är kriminella, fler män vandaliserar osv. Tror du det är gratis?
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:34:38 följande:
    Att män mår sämre har jag tagit en anledning till redan i tråden, vart har du källor på att killar behöver mer hjälp i skolan, att fler män är arbetslösa har delvis att göra med utseende, en kvinna som ser ok ut kan lätta få jobb inom service yrke medans en man skulle bli ratad trots att dom har liknande bakgrund
    Killar klarar skolan sämre, så de får mer hjälp. Fler killar har diagnoser och behöver extra stöd, fler killar vandaliserar på skolan osv. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 20:40:31 följande:
    Att killar vandaliserar mer tror jag på men det övriga skulle jag vilja ha källa på

Kan inte länka med paddan. Men googla. Flickor presterar bättre än pojkar i alla ämnen.
    Fler pojkar har diagnoser än flickor. 

Varför skulle jag ljuga om något som är så enkelt att kolla upp? 

Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn