• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Anonym (V)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 14:01:11 följande:
    Vad har min jobbsituation med detta att göra? Vad vet du om jag har jobb eller inte? 
    Jag kan ju ha misstagit mig. Men jag antog att du var samma person som startat en mängd trådar de senaste dagarna på liknande teman, och den mannen skrev att han var arbetslös.

Men om du inte är det så kan du fortfarande ta del av råden kring psykologisk hjälp. Om du inte testat, testa! Som Patrik här skriver så vet han om flera som blivit hjälpta och t o m fått partner efteråt. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 14:43:54 följande:
    Vem är okunnig?

i länken du skicka: Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

här nedan kan du se priser, tänk att kvinnor betalar det för att slippa avla på vissa män 😂

https://ivf-gruppen.se/priser/ 
    Nu är det inte spermiedonation tråden handlar om
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 16:24:43 följande:
    Förstår du? priser kvinnor betalar gladeligen för att slippa vissa män :) visst är det sjukt? Solig
    Det står att det är 275 kr och resten betalar staten, läser du ens det du länkar till?
  • Anonym (TS)
    Anonym (V) skrev 2024-02-06 16:30:08 följande:
    Jag kan ju ha misstagit mig. Men jag antog att du var samma person som startat en mängd trådar de senaste dagarna på liknande teman, och den mannen skrev att han var arbetslös.

Men om du inte är det så kan du fortfarande ta del av råden kring psykologisk hjälp. Om du inte testat, testa! Som Patrik här skriver så vet han om flera som blivit hjälpta och t o m fått partner efteråt. 
    Du misstog dig, så går det när man bara antar saker
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 14:27:14 följande:

De vet du väl. Alla psykologer har en lista med tillgängliga kvinnor de delar ut till ensamma män. 

Målet är väl att må bättre och vara mindre ensam. Verkar som du vill ha en kvinna som ska bota din ensamhet. 

Skulle man bli mindre ensam för att man går till en psykolog? Medans man pratar med psykologen så är man visserligen inte ensam men besöket varar inte för evigt
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:37:49 följande:
    Skulle man bli mindre ensam för att man går till en psykolog? Medans man pratar med psykologen så är man visserligen inte ensam men besöket varar inte för evigt

Men låt bli då. Ingen tvingar dig. 

Du väljer hur du vill leva ditt liv. Ditt ansvar. 

Men en sak måste du förstå, kvinnor väljer hellre bort barn än blir ihop med en ensam, bitter man. Kvinnor lever hellre ensamma än blir ihop med en ensam, bitter man. 

• Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 16:46:18 följande:

Men låt bli då. Ingen tvingar dig. 

Du väljer hur du vill leva ditt liv. Ditt ansvar. 

Men en sak måste du förstå, kvinnor väljer hellre bort barn än blir ihop med en ensam, bitter man. Kvinnor lever hellre ensamma än blir ihop med en ensam, bitter man. 

Försöka att hitta vänner vore nog en bättre lösning än att gå till en psykolog
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:47:50 följande:
    Ja gör det då. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:05:38 följande:
    Nej men det finns möjlighet att ansöka för ensamma kvinnor och homosexuella kvinnor vilket är fel för homosexuella män har inte samma möjlighet att skaffa barn då surrogatmödraskap är olagligt
    Konstigt! Då Mark Levengood och Jonas Gardell--svergies riksbögar 😂 
    Har ett varsitt biologiskt barn..
    Som dom fick genom en surrogatmamma som dom betalade..

Så det verkar ju mer handla om klasskillnader om man har RÅD till att "hyra" en livmoder/surrogat eller inte än att just kvinnor bara får hjälp..
    Så där har ju homosexuella män lika stor chans att få tag på en surrogat som lesbiska kvinnor..

Har du pengar så kan du betala för att få ett barn nuförtiden vare sig du är man eller kvinna. För det finns ju även kvinnor som är rika som använt surrogatmödrar-spec i USA..

Är det rättvist mot fattiga kvinnor? Att vissa kan köpa människor/surrogatmödrar som är så fattiga så dom har inget annat val än att säga ja.
    Nej det tycker inte jag. Det är som människohandel som styrs av dom rika.

Summa summarum det finns många orättvisor i världen.
    Vissa är way more orättvisa än att inte incels får hjälp med pengar så dom kan skicka efter en postorderbrud fråm Thailand.

Ensamma män-speciellt i Sverige har ju faktiskt ett val, att bli mer sociala, att gå en kurs i personlig utveckling, att gå och prata med någon terapeut, att börja jobba om dom inte har jobb och därigenom skulle dom faktiskt kunna träffa en kvinna- spec om dom skulle bete sig mer som en riktig man.

Ingen kvinna gillar en gnällspik..Så att sluta gnälla om alla "orättvisor" som drabbar dom vore ett stort första steg..
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:47:50 följande:
    Har du inga vänner nu? Isåfall så har du nog rätt i att det är en bättre lösning än att gå till psykolog.Eller det ena måste ju inte utesluta det andra, men att ha vänner är nog viktigare om man måste välja tror jag..

Om du jobbar (som du inte verkar vilja säga om du gör eller inte)..så borde du ju iaf ha arbetskamrater...Som kan bli vänner om du ger dom en chans.

Jag dömer dig inte. Jag har själv varit utan vänner under en period i livet. Men jag träffade nya vänner på bla mitt jobb.
    Men man måste våga anstränga sig lite om man vill ha vänner eller nya vänner.

Det handlar nog mer om att du tar små "babysteps" till en bättre och bättre framtid som tex du skaffar nya vänner, du börjar rå om dig själv på riktigt, du lär dig något nytt, osv osv..så kommer det leda fram till att du tillslut träffar den rätta typ
    Om jag nu ska vara lte djup.Solig
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn