• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Anonym (TS)
    Anonym (Isa) skrev 2024-02-06 18:14:37 följande:
    Konstigt! Då Mark Levengood och Jonas Gardell--svergies riksbögar 😂 
    Har ett varsitt biologiskt barn..
    Som dom fick genom en surrogatmamma som dom betalade..

Så det verkar ju mer handla om klasskillnader om man har RÅD till att "hyra" en livmoder/surrogat eller inte än att just kvinnor bara får hjälp..
    Så där har ju homosexuella män lika stor chans att få tag på en surrogat som lesbiska kvinnor..

Har du pengar så kan du betala för att få ett barn nuförtiden vare sig du är man eller kvinna. För det finns ju även kvinnor som är rika som använt surrogatmödrar-spec i USA..

Är det rättvist mot fattiga kvinnor? Att vissa kan köpa människor/surrogatmödrar som är så fattiga så dom har inget annat val än att säga ja.
    Nej det tycker inte jag. Det är som människohandel som styrs av dom rika.

Summa summarum det finns många orättvisor i världen.
    Vissa är way more orättvisa än att inte incels får hjälp med pengar så dom kan skicka efter en postorderbrud fråm Thailand.

Ensamma män-speciellt i Sverige har ju faktiskt ett val, att bli mer sociala, att gå en kurs i personlig utveckling, att gå och prata med någon terapeut, att börja jobba om dom inte har jobb och därigenom skulle dom faktiskt kunna träffa en kvinna- spec om dom skulle bete sig mer som en riktig man.

Ingen kvinna gillar en gnällspik..Så att sluta gnälla om alla "orättvisor" som drabbar dom vore ett stort första steg..
    Alla har kanske inte det valet att bli mer sociala, man kanske har en diagnos som gör att man har det svårt med det sociala. Jag har inte ens tagit upp det faktum att vi har ett mansöverskott i sverige och det tack vare att många män har kommit från andra länder så det finns omöjligt en partner till alla män
  • Anonym (Incel kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:09:10 följande:
    Nej med det är ett problem att skattepengar går till sånt som det inte borde gå till, det borde alla hålla med om

vad borde skattepengarna gå till då? Krig (som bedrivs av män), våld och förstörelse (som utförs av män), mordutredningar (som toppas av män), miljöutsläpp (som främst orsakas av män)?

ah just ja.. det gör det ju redan!

men låt oss snåla in på kvinnor lite till så vi kan fortsätta finansiera all jävla skit som orsakas av män. 

Och ja det stämmer. Jag ogillar män. Gillar dem inte alls. Därför vill jag inte ha en relation med män. Väljer bort mäns sällskap. Därför fattar jag inte varför du inte är nöjd med din situation TS. Du verkar ju inte gilla kvinnor- så varför i helvete vill du då leva med en?

• Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 18:58:05 följande:
    Alla har kanske inte det valet att bli mer sociala, man kanske har en diagnos som gör att man har det svårt med det sociala. Jag har inte ens tagit upp det faktum att vi har ett mansöverskott i sverige och det tack vare att många män har kommit från andra länder så det finns omöjligt en partner till alla män
    Har man det svårt med det sociala så får man acceptera det. Hur hade du tänkt komma i kontakt med en kvinna om du inte är social? Om du inte ens klarar av att ha en kompis så år det nog kört för dig att hitta en kvinna. De flesta kvinnor vill ha en man som är någorlunda social. 
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 18:58:05 följande:
    Jo, alla har det valet. och du har valet att acceptera ditt liv, eller acceptera att du behöver förändras för att få det du vill ha. det är inte en ursäkt att ha en diagnos, det försvårar säkert, men det finns många med diagnos som lyckas få relation på egen hand. hur lyckas dom och inte du? Om diagnosen är ursäkten 🤷🏼?♀️
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Incel kvinna) skrev 2024-02-06 18:58:33 följande:

vad borde skattepengarna gå till då? Krig (som bedrivs av män), våld och förstörelse (som utförs av män), mordutredningar (som toppas av män), miljöutsläpp (som främst orsakas av män)?

men låt oss snåla in på kvinnor lite till så vi kan fortsätta finansiera all jävla skit som orsakas av män. 

Och ja det stämmer. Jag ogillar män. Gillar dem inte alls. Därför vill jag inte ha en relation med män. Väljer bort mäns sällskap. Därför fattar jag inte varför du inte är nöjd med din situation TS. Du verkar ju inte gilla kvinnor- så varför i helvete vill du då leva med en?

Jag håller med dig!..Bra skrivet!
    Även fast jag kanske inte ogillar män-borde väl inte göra det åtm som gift 😂.men jag förstår vad du menar.

De mesta skattepengarna går ju redan till män..orsakat av männen själva..
    Medans kvinnor får liiiite grann...OM det blir något över, typ.

Och som du skriver om TS ogillar kvinnor vad vill han ha en kvinna till egentligen?
    Men han verkar vilja få en kvinna på postorder som kan bli gravid med hans barn..
    Men TS om du börjar spara pengar så kan du nog åka till Thailand och hämta hem en tjej som inte vet bättre för att föda fram ditt barn som du av naturliga skäl inte kan föda fram själv..

Det handlar inte om orättvisa utan om ren biologi..En kvinna kan föda ett barn själv, men det kan inte män hur mycket ni än skulle vilja..

Å andra sidan så tycker jag det är jäkligt orättvist att karlar blir starkare än oss kvinnor, även utan styrketräning..
    Det är ju orättvist att en man kan våldta en kvinna BARA för att han är starkare..
    Vad kan jag få för kompensation för att jag tycker det är orättvist..🤔
  • Anonym (TS)
    Anonym (Incel kvinna) skrev 2024-02-06 18:58:33 följande:

Så du kör inte bil, använder plastprodukter eller andra saker som tillverkas av industrin? Det var nog det dummaste jag hört att du skyller miljöutsläppen på män
  • Anonym (ABC)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 19:10:57 följande:
    Har man det svårt med det sociala så får man acceptera det. Hur hade du tänkt komma i kontakt med en kvinna om du inte är social? Om du inte ens klarar av att ha en kompis så år det nog kört för dig att hitta en kvinna. De flesta kvinnor vill ha en man som är någorlunda social. 
    Japp
  • Anonym (TS)
    Anonym (Isa) skrev 2024-02-06 19:56:19 följande:
    Jag håller med dig!..Bra skrivet!
    Även fast jag kanske inte ogillar män-borde väl inte göra det åtm som gift 😂.men jag förstår vad du menar.

De mesta skattepengarna går ju redan till män..orsakat av männen själva..
    Medans kvinnor får liiiite grann...OM det blir något över, typ.

Och som du skriver om TS ogillar kvinnor vad vill han ha en kvinna till egentligen?
    Men han verkar vilja få en kvinna på postorder som kan bli gravid med hans barn..
    Men TS om du börjar spara pengar så kan du nog åka till Thailand och hämta hem en tjej som inte vet bättre för att föda fram ditt barn som du av naturliga skäl inte kan föda fram själv..

Det handlar inte om orättvisa utan om ren biologi..En kvinna kan föda ett barn själv, men det kan inte män hur mycket ni än skulle vilja..

Å andra sidan så tycker jag det är jäkligt orättvist att karlar blir starkare än oss kvinnor, även utan styrketräning..
    Det är ju orättvist att en man kan våldta en kvinna BARA för att han är starkare..
    Vad kan jag få för kompensation för att jag tycker det är orättvist..🤔
    Vad får ni det ifrån att skattepengar bara går till män? Utnyttjar inte kvinnor sjukvården, går inte era barn i skolan om ni har några annars så har ni nog gått i skola själv, blir aldrig kvinnor arbetslösa? Listan kan göras mycket längre
  • Anonym (Fel)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:34:59 följande:
    Det står att det är 275 kr och resten betalar staten, läser du ens det du länkar till?
    Du har fel. Tycker du borde läsa på mer innan du startar gnäll trådar. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Fel) skrev 2024-02-06 20:06:24 följande:
    Du har fel. Tycker du borde läsa på mer innan du startar gnäll trådar. 
    Fakta på det tack, att jag har fel
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn