• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Brasse

Detta är väldigt enkelt, sluta donera sperma till spermabankerna, dom bara kastar mer bensin på brasan...

• Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 09:01:00 följande:

Eller så kan du som de flesta andra män, skaffa dig en partner. 

Du vill inte att samhället ska hjälpa kvinnor, men du själv vill ha hjälp av samhället. 

Du tror inte att jag försöker att hitta en partner? 
  • Anonym (TS)
    Brasse skrev 2024-02-06 09:09:58 följande:

Detta är väldigt enkelt, sluta donera sperma till spermabankerna, dom bara kastar mer bensin på brasan...

Vi måste få fler män att tänka så
  • Anonym (Patrik)
    Överste Senap skrev 2024-02-05 22:52:24 följande:
    Det gör ni säkert men inte så bra ni skulle kunna göra. För många av er ignorerar att ta hjälp av terapeuter, psykologer, dejtingcoacher som kan vara till hjälp. Många av er försöker inte aktivt via föreningsliv utan hoppas på att en tjej ska falla för er för att ni skriver Tja, läget? 
    Överste Senap skrev 2024-02-05 22:58:16 följande:
    Är det att ändra på sig att aktivt söka den hjälp och de möjligheter som finns?
    Barnlösa kvinnor sitter inte med munnen öppen och hoppas maten ska ramla in utan de söker aktivt de möjligheter som finns att tillgå. Till skillnad från er.

TS, dessa inlägg av Översten innehåller allt du behöver veta. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 09:14:22 följande:

Jag vet inte vad du gör för att hitta någon, men antagligen gör du fel. Börja med att skaffa ett socialt liv så du blir mindre ensam. Att leva ett ensamt osocialt liv gör det svårare för dig att hitta någon. Att dessutom ha de åsikter du har underlättar inte heller. Ingen gillar gnällspikar. 

Framförallt, det är inte kvinnorna som skaffar barn själva som är ditt problem eller lösning. 

• Anonym (Wtf)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 09:14:22 följande:
    Jag är spermadonator. På vilket sätt blir du hjälpt av att jag slutar donera sperma?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 09:48:21 följande:
    Jag är spermadonator. På vilket sätt blir du hjälpt av att jag slutar donera sperma?
    Du slutar att bidra till att denna orättvisa får fortsätta, vi vill väl alla ha ett rättvisare samhälle
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 09:44:40 följande:

Jag vet inte vad du gör för att hitta någon, men antagligen gör du fel. Börja med att skaffa ett socialt liv så du blir mindre ensam. Att leva ett ensamt osocialt liv gör det svårare för dig att hitta någon. Att dessutom ha de åsikter du har underlättar inte heller. Ingen gillar gnällspikar. 

Framförallt, det är inte kvinnorna som skaffar barn själva som är ditt problem eller lösning. 

Nej med det är ett problem att skattepengar går till sånt som det inte borde gå till, det borde alla hålla med om
  • Anonym (värlsherravälde)

Märks att det finns många arbetslösa ensamma män, äter ni chips till lunch? :) tänk vad hemskt att kvinnor inte behöver avla på er. Fruktansvärt, buhu! Snyft snyft att just era gener inte håller måttet :)

• Anonym (värlsherravälde)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 11:09:10 följande:
    Nej med det är ett problem att skattepengar går till sånt som det inte borde gå till, det borde alla hålla med om
    Men vi ska betala skatt för alla hälsorelaterade sjukdomar för fetma? vi ska betala skatt för att arbetslösa misogyna incels ska kunna få bidrag så de har råd med internet där de kan spy ut sitt kvinnoförakt? :) finns nog fler hål att täppa igen med skattepengarna än att kvinnor väljer ivf före att avla på en säck med gödsel
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn