• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 21:06:02 följande:
    Det finns möjlighet att få ivf finansierad via staten, ska jag behöva länka fakta igen?
    Läste du vad som stod om spermier? Hur ska en ensamstående kvinna få tag på det? Och finns en länk från världsherravälde som också säger emot dig. Har du läst den? eller missade du det finstilta? 
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 21:06:59 följande:
    Vilken hjälp menar du att det finns för män som är ofrvilligt ensamma mer än att gå till psykolog som ändå bara skriver ut piller?
    Vad tror du ökar dina chanser att hitta kvinna? Älta och sprida misogyna åsikter för att dämpa din egen låga självkänsla, eller gå i terapi och stärka självkänslan? berätta gärna
  • Överste Senap
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 21:06:59 följande:
    Vilken hjälp menar du att det finns för män som är ofrvilligt ensamma mer än att gå till psykolog som ändå bara skriver ut piller?
    Finns många bra terapeuter som kan hjälpa. Det är definitivt inte piller jag åsyftar.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 19:38:13 följande:
    Så du är överens om att det inte är någon rättighet att skaffa barn?
    Håller med Överste Senap  
  • Anonym (Anonym)

Min teori, ensamma män blir för sorgligt för andra män hjälpa, det är inte naturligt för de flesta då det är känslor som är för djupa.
    Kvinnor hetsar i tystnad kvinnor. Du kan inte gå genom livet barnlös, du är ofullkomlig då. Det konstiga med den hetsen är att det biologiska samtidigt framtvingar medlidande. Det blir ett slags win win för utövaren, du kan både markera att du minsann lyckats som kvinna, du har ju fött barn, samtidigt kan du vara den ännu bättre versionen för du är ju nu expert på området. Satans vad bra du är.. eller dålig då om du inte ännu lyckats. Det är biologi, djupt rotat, det är inte ensamma män

• Tom Araya
    Anonym (ABC) skrev 2024-02-07 19:01:17 följande:
    Det är inte någon rättighet för någon att ha/få en relation
    Jo, det anser jag att det finns, men de som i huvudsak har ansvaret för någon form av relation är de som satt en till världen, även om det inte är den typen av relation du nog menade.
  • Anonym (TS)
    Gurksoppa skrev 2024-02-07 21:28:24 följande:
    Läste du vad som stod om spermier? Hur ska en ensamstående kvinna få tag på det? Och finns en länk från världsherravälde som också säger emot dig. Har du läst den? eller missade du det finstilta? 
    Nu är det din tur att länka till fakta som motbevisar mig
  • Anonym (Bebismaskiner)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:03:07 följande:
    Du får det nästan att låta som att ni inte går igenom detta frivilligt, som att kvinnan är offret i detta? Det är som vanligt att det alltid är kvinnor det är synd om
    Du får det nästan att låta som om du inte kan läsa. Jag ställde en fråga. Jag förklarade att det är lättare att utstå detta om man vill ha barn. Inte lika lätt om man inte ska behålla barnet. Om vi ska prata om offer här, så är det du som framställer män som offer. Den dagen mannen kan skaffa barn utan kvinnor, så är det fritt fram. Fram till den dagen, får män acceptera att det är kvinnan som bestämmer över sin kropp. Men du, som man, är ett offer för orättvisan att en kvinna inte vill ge bort sitt barn. Min fråga är fortfarande. Hur mycket ska en man betala, för att få ett barn? Är DU villig att hosta upp 1 miljon? Om inte, lär dig att livet är orättvist och lossa lite på offerkoftan.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bebismaskiner) skrev 2024-02-07 22:52:42 följande:
    Du får det nästan att låta som om du inte kan läsa. Jag ställde en fråga. Jag förklarade att det är lättare att utstå detta om man vill ha barn. Inte lika lätt om man inte ska behålla barnet. Om vi ska prata om offer här, så är det du som framställer män som offer. Den dagen mannen kan skaffa barn utan kvinnor, så är det fritt fram. Fram till den dagen, får män acceptera att det är kvinnan som bestämmer över sin kropp. Men du, som man, är ett offer för orättvisan att en kvinna inte vill ge bort sitt barn. Min fråga är fortfarande. Hur mycket ska en man betala, för att få ett barn? Är DU villig att hosta upp 1 miljon? Om inte, lär dig att livet är orättvist och lossa lite på offerkoftan.
    Visst är livet orättvist men det betyder inte att man behöver acceptera alla orättvisor för det, hade vi historiskt gjort det så hade alla som arbetar inte haft varken 8 timmars arbetsdag eller 5 veckors semester
  • Anonym (värlsherravälde)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 22:20:15 följande:
    Nu är det din tur att länka till fakta som motbevisar mig

Vad står det i din egen länk som du själv länkat till?

Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

hur kan en kvinna bli gravid utan spermier? Så visa gärna var det står att ensamma kvinnor får detta gratis som du påstår :) ge mig ett l, l, ge mig ett ö, ö, ge mig ett g, g, ge mig ett n, n, ge mig ett a, a, ge mig ett r, r, ge mig ett e, e vad blir det? l-ö-g-n-a-r-e 

• Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-07 23:13:07 följande:

Vad står det i din egen länk som du själv länkat till?

Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

hur kan en kvinna bli gravid utan spermier? Så visa gärna var det står att ensamma kvinnor får detta gratis som du påstår :) ge mig ett l, l, ge mig ett ö, ö, ge mig ett g, g, ge mig ett n, n, ge mig ett a, a, ge mig ett r, r, ge mig ett e, e vad blir det? l-ö-g-n-a-r-e 

Vad pratar du om? Vad jag vet så får spermiedonatorer pengar
  • Anonym (Baronen)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 22:56:41 följande:
    Visst är livet orättvist men det betyder inte att man behöver acceptera alla orättvisor för det, hade vi historiskt gjort det så hade alla som arbetar inte haft varken 8 timmars arbetsdag eller 5 veckors semester
    Jämför du verkligenn 5 veckors semest med kvinnors självbestämmande över sin egen kropp?
    Dra åt helvete vilket incelträsk familjeliv har blivit.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Baronen) skrev 2024-02-07 23:22:01 följande:
    Jämför du verkligenn 5 veckors semest med kvinnors självbestämmande över sin egen kropp?
    +1
  • Anonym (TS)
    Det var orättvisor vi diskuterade men vi kan ta exemplet att vissa föds rika och andra föds urfattiga
  • Anonym (Wildcat)
    Tur är väl de
  • Anonym (X)
    Anonym (Wildcat) skrev 2024-02-08 08:21:58 följande:
    Tur är väl de
    ?
  • Anonym (Baronen)
    Anonym (Wildcat) skrev 2024-02-08 08:21:58 följande:
    Tur är väl de
    Skulle föredra att personer med dylika åsikter håller sig borta från en dator, eller telefon, eller elektronik, eller skadliga vapen, eller knivar, knivar, eller människor i allmänhet. What the heck, kanske en öde ö vore något.
  • Anonym (Baronen)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 23:30:53 följande:
    Det var orättvisor vi diskuterade men vi kan ta exemplet att vissa föds rika och andra föds urfattiga
    Så vissa är mer attraktiva än andra. Blir dom automatiskt skyldiga alla andra något då?
  • Anonym (Baronen)
    Anonym (Baronen) skrev 2024-02-08 15:29:22 följande:
    Så vissa är mer attraktiva än andra. Blir dom automatiskt skyldiga alla andra något då?
    En delegation som håller möten "whoops, här har vi en tia, synd för dig tjejen"
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn