• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 20:49:48 följande:

Kan inte länka med paddan. Men googla. Flickor presterar bättre än pojkar i alla ämnen.
    Fler pojkar har diagnoser än flickor. 

Varför skulle jag ljuga om något som är så enkelt att kolla upp? 

Fler män har i århundranden jobbat i gruva och skog, det som till stor del har byggt upp våran välfärd historiskt sett
  • Anonym (Isa)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 20:34:03 följande:

Vem får gratis IVF?

I Sverige finns det ingen som har rätt till gratis IVF. Det finns dock viss ersättning från Försäkringskassan för kostnaderna för en IVF-behandling om vissa krav uppfylls. För att få ersättning för en IVF-behandling måste man till exempel vara mellan 18 och 43 år, vara gift eller samboende med den person som ska bli gravid, och ha ett gemensamt barnlöshetsproblem. Det finns också andra krav som kan gälla, som att man har försökt att bli gravid på naturlig väg under en viss tid och att man har en viss typ av infertilitet.
    https://www.ivfbehandling.se/vad-kostar-en-ivf-behandling/

så berätta gärna, hur är det gratis för en kvinna som du påstår? fattar du att kvinnor frivilligt betalar för att slippa avla på sunkiga män. Är inte det ett underbetyg för män? 😂

Ja det låter som om kvinnor inte är så himla nöjda med män nuförtiden..
    Jag har hört massor av män prata på youtube som själva sagt att speciellt den svenska mannen har tappat sin pondus..och har fått en ryggrad som en ostbåge nuförtiden..😹 

Stackars män som inte får avla av sig nuförtiden pga att kvinnorna blivit starkare, men män kan ju bli starka dom med istället för att grina om det..

Det verkar ju vara det som det hela handlar om...att kvinnor ska inte få vara starkare eller få ngr fördelar före män bara för att dom är kvinnor minsann hur naturligt det än är..
  • Tom Araya

Nej, jag anser inte att det är en rättighet att få ha/skaffa barn.
    Vissa ska inte ha barn alls och vissa ska ha färre än de skaffar.

• Anonym (ABC)
    Tom Araya skrev 2024-02-07 18:50:49 följande:

Nej, jag anser inte att det är en rättighet att få ha/skaffa barn.
    Vissa ska inte ha barn alls och vissa ska ha färre än de skaffar.

Det är inte någon rättighet för någon att ha/få en relation
  • Anonym (TS)
    Anonym (ABC) skrev 2024-02-07 19:01:17 följande:
    Det är inte någon rättighet för någon att ha/få en relation
    Så du är överens om att det inte är någon rättighet att skaffa barn?
  • Överste Senap

Ingen har påstått att barn är en rättighet. Men du tolkar det som att därför ska det inte få finnas hjälp att tillgå. Det finns hjälp att söka för den kvinna som är barnlös och det finns hjälp att få för den man som har svårt att träffa någon. Båda måste dock aktivt söka den hjälpen för att få någon. Ingen hjälp innebär att framgång garanteras.

• Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 19:38:13 följande:
    Så du är överens om att det inte är någon rättighet att skaffa barn?
    Jag tror vi är överens om att kvinnor ha fri vilja, kvinnans kropp kvinnans val. och just nu finns möjlighet att köpa IVF :) vilket är fantastiskt!
  • Anonym (TS)
    Gurksoppa skrev 2024-02-07 20:24:43 följande:
    Jag tror vi är överens om att kvinnor ha fri vilja, kvinnans kropp kvinnans val. och just nu finns möjlighet att köpa IVF :) vilket är fantastiskt!
    Det finns möjlighet att få ivf finansierad via staten, ska jag behöva länka fakta igen?
  • Anonym (TS)
    Överste Senap skrev 2024-02-07 20:05:52 följande:

Ingen har påstått att barn är en rättighet. Men du tolkar det som att därför ska det inte få finnas hjälp att tillgå. Det finns hjälp att söka för den kvinna som är barnlös och det finns hjälp att få för den man som har svårt att träffa någon. Båda måste dock aktivt söka den hjälpen för att få någon. Ingen hjälp innebär att framgång garanteras.

Vilken hjälp menar du att det finns för män som är ofrvilligt ensamma mer än att gå till psykolog som ändå bara skriver ut piller?
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn