Inlägg från: Överste Senap |Visa alla inlägg
  • Överste Senap

Ingen rättighet att skaffa barn

Vem har sagt att det är en rättighet att få barn?

• Överste Senap
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:04:48 följande:
    Eftersom det finns möjlighet att få insemination betald av staten så verkar det som att det ses som en rättighet 
    Nej, det är ett hjälpmedel för de som har svårt att få barn. Precis som terapeuter, psykologer mfl kan vara ett hjälpmedel för de som har svårt att få sex trots att sex inte är en rättighet.
  • Överste Senap
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:31:32 följande:
    Klart att det är svårt att få barn om man är ensam kvinna men då får man hitta en partner bland alla lediga män som finns 
    Precis som du får leta bland de lediga kvinnor som finns. 
  • Överste Senap
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:45:53 följande:
    Du tror inte att jag och övriga män gör det? 
    Det gör ni säkert men inte så bra ni skulle kunna göra. För många av er ignorerar att ta hjälp av terapeuter, psykologer, dejtingcoacher som kan vara till hjälp. Många av er försöker inte aktivt via föreningsliv utan hoppas på att en tjej ska falla för er för att ni skriver Tja, läget? 
  • Överste Senap
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:54:39 följande:
    Så ensamma maän ska ändra på sig medan ensamma kvinnor kan få barn med hjälp av skattepenga, precis det jag menade i början på tråden 
    Är det att ändra på sig att aktivt söka den hjälp och de möjligheter som finns?
    Barnlösa kvinnor sitter inte med munnen öppen och hoppas maten ska ramla in utan de söker aktivt de möjligheter som finns att tillgå. Till skillnad från er.
  • Överste Senap

Ingen har påstått att barn är en rättighet. Men du tolkar det som att därför ska det inte få finnas hjälp att tillgå. Det finns hjälp att söka för den kvinna som är barnlös och det finns hjälp att få för den man som har svårt att träffa någon. Båda måste dock aktivt söka den hjälpen för att få någon. Ingen hjälp innebär att framgång garanteras.

• Överste Senap
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 21:06:59 följande:
    Vilken hjälp menar du att det finns för män som är ofrvilligt ensamma mer än att gå till psykolog som ändå bara skriver ut piller?
    Finns många bra terapeuter som kan hjälpa. Det är definitivt inte piller jag åsyftar.
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn