• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Anonym (TS)
    Anonym (Patrik) skrev 2024-02-06 13:46:43 följande:
    Hur kan du påstå att den är otillräcklig när du inte intresserat dig för att ta del av den? Jag känner de som blivit hjälpta så jag håller inte med dig.
    På vilket sätt har dom blivit hjälpta? Hittade dom en partner?
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 14:06:46 följande:

De vet du väl. Alla psykologer har en lista med tillgängliga kvinnor de delar ut till ensamma män. 

Målet är väl att må bättre och vara mindre ensam. Verkar som du vill ha en kvinna som ska bota din ensamhet. 

• Anonym (Fel)
    Det är du som tror det står mer än vad det står. Ja ensamma kvinnor kan få hjälp men de får betala detta själva, det är inget som finansieras av skattebetalare via landstinget. Var nånstans menar du att det står att ensamma kvinnor får detta gratis i länken du skickade? 
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 14:06:46 följande:
    Svar JA.
  • Anonym (värlsherravälde)
    Vem är okunnig?

i länken du skicka: Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

här nedan kan du se priser, tänk att kvinnor betalar det för att slippa avla på vissa män 😂

https://ivf-gruppen.se/priser/ 
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 14:27:14 följande:

De vet du väl. Alla psykologer har en lista med tillgängliga kvinnor de delar ut till ensamma män. 

Målet är väl att må bättre och vara mindre ensam. Verkar som du vill ha en kvinna som ska bota din ensamhet. 

Helt rätt! Det är det primära, att få hjälp att inte må dåligt. Men de jag tänkte på lyckades faktiskt till slut hitta en partner.
  • Anonym (A)
    Anonym (Patrik) skrev 2024-02-06 14:44:46 följande:
    Helt rätt! Det är det primära, att få hjälp att inte må dåligt. Men de jag tänkte på lyckades faktiskt till slut hitta en partner.

Ja, mår man bra så är det lättare att ta tag i sitt liv, ändra på det negativa, träffa ner folk osv. Då ökar chanserna att hitta en partner också. 

Men vissa män vill inte ändra på sig. 

• Anonym
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 14:43:54 följande:
    Vem är okunnig?

i länken du skicka: Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

här nedan kan du se priser, tänk att kvinnor betalar det för att slippa avla på vissa män 😂

https://ivf-gruppen.se/priser/ 
    Förstår du inte ens vad du länkar till?
  • Anonym (värlsherravälde)
    Anonym skrev 2024-02-06 15:33:40 följande:
    Förstår du inte ens vad du länkar till?
    Förstår du? priser kvinnor betalar gladeligen för att slippa vissa män :) visst är det sjukt? Solig
  • Anonym
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 16:24:43 följande:
    Förstår du? priser kvinnor betalar gladeligen för att slippa vissa män :) visst är det sjukt? Solig
    På privat klinik. 
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn