• Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Jag undrar varför det verkar vara en rättighet för framfrörallt kvinnor att skaffa barn men så fort en man skriver att han aldrig haft ett förhållande så är det ingen rättighet att ha haft det skriver alla kvinnor. Då anser jag att det inte är en rättighet att skaffa barn heller för oavsett om en kvinna är homosexuell eller ensam så finns det möjlighet idag till att skaffa barn ändå

• Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 23:33:55 följande:
    Vad mer ska vi erbjuda ensamma kvinnor för skattebetalarnas pengar tycker ni medan ensamma män inte får nånting
    Det är väl inte främst ensamma kvinnor som tar hjälp för att bli gravida.

Oftast är det ju ett par..både kvinnor och män som har svårt att få barn och som söker hjälp tillsammans..

Alltså erbjuds inte ensamma kvinnor mycket mer hjälp än ensamma män..

Vad menar du att ensamma män ska "få" för kompensation istället för att få hjälp att bli gravida då?
    Hör du inte ur sjukt det låter?

Vill du verkligen ha hjälp att bli gravid, vare sig du blir gravid själv eller genom en "köpt" kvinna eller handlar det om något annat istället?

Det är liksom helt naturligt att föda barn som kvinna och jag tror, jag tror att män har svårt att bli gravida, Men jag kanske har fel..
    Dom kanske snart kommer på ett sätt hur även män kan få barn, men fram tills dess så?

Sen vad våra skattepengar går till måste dom ju dra en gräns någonstans, hur skulle det annars se ut..

Om man tex  kunde söka kompensation för vad andra kan göra för behandlingar.

Ja min granne fick en cancerbehandling, så nu vill jag ha en resa till kanariöarna, typ.
    Sjukvården betalas också av skattebetalarna så var ska man dra gränsen liksom?
  • Anonym (poiy)

Tråd skapad av funktionshindrad person, som brukar spamma om sina missuppfattningar.

• Anonym (Bebismaskiner)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:54:39 följande:
    Så ensamma maän ska ändra på sig medan ensamma kvinnor kan få barn med hjälp av skattepenga, precis det jag menade i början på tråden 
    Hur tycker du att vi ska lösa denna orättvisa? Ska det bli lagligt att en kvinna hyr ut sin livmoder? Kvinnan måste ta ett antal med sprutor. Utstå smärtan för att ta ut ägg. Kvinnan ska utstå smärtan att sätta in äggen igen. Kvinnan får må illa i några månader. Måste genomföra obehagliga undersökningar. Sömnsvårigheter. Smärta. Ha humörsvängningar, som är jättejobbiga. Hon mår kanske as under hela graviditeten. Sen ska hon trycka ut en bebis på ca 3,5 kg. Detta kan en kvinna som vill ha ett barn ställa upp på. Hur mycket tycker du att en man som inte kan få barn på annat sätt, ska betala för detta? Ja, det är orättvist att kvinnor kan få hjälp att få barn, men livet är inte rättvist. 
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:54:39 följande:
    Så ensamma maän ska ändra på sig medan ensamma kvinnor kan få barn med hjälp av skattepenga, precis det jag menade i början på tråden 
    Blir du mindre ensam om ensamma kvinnor inte får hjälp att skaffa barn?

Du blandar äpplen och päron här .
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 23:33:55 följande:
    Vad mer ska vi erbjuda ensamma kvinnor för skattebetalarnas pengar tycker ni medan ensamma män inte får nånting

Att slippa era snyft trådar på FL. Ett forum utan offerkoftor till ensamma män som skyller allt på kvinnorna. Män som tror de lyckas om ensamma kvinnor inte får hjälp att bli gravida. 

Som någon skrev, alla män ska verkligen inte bli föräldrar. 

• Zaro

Vi har betalat själva för IVF och säden kommer från en osjälvisk man som delat med sig. Så ditt resonemang faller. Det är förresten inte enbart ensamstående eller samkönade som är i behov av assisterad befruktning. En kvinnlig vän till mig ska tex genomföra äggdonation med sin man nu och de betalar allt själva utomlands.

• Anonym (XXX)

Det finns ju en biologisk skillnad där: det är mycket lättare för en man att donera spermier, än för en surrogatmamma som ska gå gravid i nio månader med allt omak och alla risker som det innebär, och sedan föda barn under stor smärta. Hon kan även få livslånga problem efteråt, t.ex. med foglossning som aldrig läker eller avförings- och urininkontinens.

Vissa sjukdomar kan också debutera under graviditet, som inte skulle ha gjort det annars - eller först långt fram i livet. Och sedan har vi de känslomässiga komplikationerna, att vissa kvinnor knyter an till barnet under graviditeten, så att de har svårt att lämna ifrån sig det. Så det är VÄLDIGT mycket begärt av en kvinna att hon ska föda barn åt någon annan.

Min egen inställning är dock att ÄVEN donation av könsceller aldrig borde ha blivit tillåtet. För det är inte rätt mot de barnen, som både missar halva (ibland hela) sin identitet, och måste växa upp i konstiga familjekonstellationer. Förbjuder vi det igen så blir det också rättvist mellan män och kvinnor, även om DET inte är orsaken till att jag tycker att det ska förbjudas.

Det är synd att inte alla ensamma män som längtar efter kärlek och alla ensamma kvinnor som skaffar barn på klinik, kan komma tillsammans på något sätt! Det skulle ju lösa bådas problem. Om jag ska komma med en reflektion om detta, så verkar det som att ensamma människor av båda könen dels lever för isolerat - och då träffar man ju ingen - och dels har orealistiska krav. Männen fantiserar om brudarna i porrfilmerna, som blir allt yngre i förhållande till mannen för varje år som mannen blir äldre. Vilket gör det mer och mer orealistiskt för varje år, att han ska få en sådan kvinna som han fantiserar om.

...och de ensamma kvinnorna fantiserar om någon mansgestalt ur romantiska komedier och Harlequinromaner - han ska vara oerhört snygg och stilig och modig och framgångsrik, och helst med ärvda pengar och adlig titel också. Och sedan går åren...

• Anonym (TS)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-06 07:43:44 följande:

Det finns ju en biologisk skillnad där: det är mycket lättare för en man att donera spermier, än för en surrogatmamma som ska gå gravid i nio månader med allt omak och alla risker som det innebär, och sedan föda barn under stor smärta. Hon kan även få livslånga problem efteråt, t.ex. med foglossning som aldrig läker eller avförings- och urininkontinens.

Vissa sjukdomar kan också debutera under graviditet, som inte skulle ha gjort det annars - eller först långt fram i livet. Och sedan har vi de känslomässiga komplikationerna, att vissa kvinnor knyter an till barnet under graviditeten, så att de har svårt att lämna ifrån sig det. Så det är VÄLDIGT mycket begärt av en kvinna att hon ska föda barn åt någon annan.

Min egen inställning är dock att ÄVEN donation av könsceller aldrig borde ha blivit tillåtet. För det är inte rätt mot de barnen, som både missar halva (ibland hela) sin identitet, och måste växa upp i konstiga familjekonstellationer. Förbjuder vi det igen så blir det också rättvist mellan män och kvinnor, även om DET inte är orsaken till att jag tycker att det ska förbjudas.

Det är synd att inte alla ensamma män som längtar efter kärlek och alla ensamma kvinnor som skaffar barn på klinik, kan komma tillsammans på något sätt! Det skulle ju lösa bådas problem. Om jag ska komma med en reflektion om detta, så verkar det som att ensamma människor av båda könen dels lever för isolerat - och då träffar man ju ingen - och dels har orealistiska krav. Männen fantiserar om brudarna i porrfilmerna, som blir allt yngre i förhållande till mannen för varje år som mannen blir äldre. Vilket gör det mer och mer orealistiskt för varje år, att han ska få en sådan kvinna som han fantiserar om.

...och de ensamma kvinnorna fantiserar om någon mansgestalt ur romantiska komedier och Harlequinromaner - han ska vara oerhört snygg och stilig och modig och framgångsrik, och helst med ärvda pengar och adlig titel också. Och sedan går åren...

Jag fantiserar inte om kvinnor i porr, jag är intresserad av helt vanliga kvinnor
  • Anonym (TS)
    Zaro skrev 2024-02-06 07:33:13 följande:

Vi har betalat själva för IVF och säden kommer från en osjälvisk man som delat med sig. Så ditt resonemang faller. Det är förresten inte enbart ensamstående eller samkönade som är i behov av assisterad befruktning. En kvinnlig vän till mig ska tex genomföra äggdonation med sin man nu och de betalar allt själva utomlands.

Det är inte er jag riktar mig till som betalar själva utan dom som får hjälp av staten
  • Zaro
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-06 07:43:44 följande:

Konstiga familjekonstallelationer? Inte konstigt att du är anonym. Många är uppvuxna i en kärnfamilj och har det inte ens bra. Men varför argumentera med sådana som er. Hoppas ni blir ordentligt älskade för det märks inte på er toleransnivå.
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn