Inlägg från: Anonym (Isa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isa)

Ingen rättighet att skaffa barn

Så du menar att män ska ha rättigheter när det gäller att föda barn?
    Män KAN inte ens bli gravida eller bära barn, så hur skulle det se ut menar du om män fick sk rättigheter till att kvinnor födde deras barn..

Då får ni väl skaffa er en vagina och livmoder först..sen kan du snacka om rättigheter..

Egentligen tycker jag inte barn är en rättighet vare sig man är kvinna eller man, men nog fan har en kvinna större rättighet till vad som händer med hennes egna kropp och om hon vill ha barn eller inte än män iaf. 
    Det säger sig självt.

Män har rättigheten att neka till sex som leder till barn, eller vara med på det...det är ju helt upp till er själva..

• Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:36:22 följande:
    Så du är en av dom som menar att det inte är ett problem med alla ensamma män? 
    Men vad ska kvinnor göra åt det menar du egentligen?
    Eller vad ska samhället göra åt alla ensamma män som har en offerkofta på sig?

Ta av er offerkoftan, börja bete er som riktiga män så kommer ni inte ha ngr "problem" med att träffa kvinnor..

Kanske kommer som en överrasskning för dig, men du är INTE typisk manlig..
    Som tycker att du har rättigheter till barn och asiatiska brudar bara för att du är en man..
    Så det är inte konstigt om såna män som du förblir ensamma..

MEN om du förändrar dig själv först o främst genom typ djup personlig utveckling så kanske du kan hitta en kvinna tillslut trots allt..
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 22:54:39 följande:
    Så ensamma maän ska ändra på sig medan ensamma kvinnor kan få barn med hjälp av skattepenga, precis det jag menade i början på tråden 
    Fast vilka menar du ska föda fram ensamma mäns barn då?

För även om en kvinna får hjälp med bli gravid så är det ändå hon som får gå i 9 månader och vara gravid och föda fram barnet.

Hur skulle det se ut om män hade samma rättigheter enligt dig då?

VEM skulle ens vilja föda fram ett barn till ensamma män?

Nej men då ville du att skattebetalarna ska bjuda dig på en resa till Thailand istället där du kunde köpa med dig en tjej hem som sen skulle föda ditt barn eller?
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-05 23:33:55 följande:
    Vad mer ska vi erbjuda ensamma kvinnor för skattebetalarnas pengar tycker ni medan ensamma män inte får nånting
    Det är väl inte främst ensamma kvinnor som tar hjälp för att bli gravida.

Oftast är det ju ett par..både kvinnor och män som har svårt att få barn och som söker hjälp tillsammans..

Alltså erbjuds inte ensamma kvinnor mycket mer hjälp än ensamma män..

Vad menar du att ensamma män ska "få" för kompensation istället för att få hjälp att bli gravida då?
    Hör du inte ur sjukt det låter?

Vill du verkligen ha hjälp att bli gravid, vare sig du blir gravid själv eller genom en "köpt" kvinna eller handlar det om något annat istället?

Det är liksom helt naturligt att föda barn som kvinna och jag tror, jag tror att män har svårt att bli gravida, Men jag kanske har fel..
    Dom kanske snart kommer på ett sätt hur även män kan få barn, men fram tills dess så?

Sen vad våra skattepengar går till måste dom ju dra en gräns någonstans, hur skulle det annars se ut..

Om man tex  kunde söka kompensation för vad andra kan göra för behandlingar.

Ja min granne fick en cancerbehandling, så nu vill jag ha en resa till kanariöarna, typ.
    Sjukvården betalas också av skattebetalarna så var ska man dra gränsen liksom?
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:05:38 följande:
    Nej men det finns möjlighet att ansöka för ensamma kvinnor och homosexuella kvinnor vilket är fel för homosexuella män har inte samma möjlighet att skaffa barn då surrogatmödraskap är olagligt
    Konstigt! Då Mark Levengood och Jonas Gardell--svergies riksbögar 😂 
    Har ett varsitt biologiskt barn..
    Som dom fick genom en surrogatmamma som dom betalade..

Så det verkar ju mer handla om klasskillnader om man har RÅD till att "hyra" en livmoder/surrogat eller inte än att just kvinnor bara får hjälp..
    Så där har ju homosexuella män lika stor chans att få tag på en surrogat som lesbiska kvinnor..

Har du pengar så kan du betala för att få ett barn nuförtiden vare sig du är man eller kvinna. För det finns ju även kvinnor som är rika som använt surrogatmödrar-spec i USA..

Är det rättvist mot fattiga kvinnor? Att vissa kan köpa människor/surrogatmödrar som är så fattiga så dom har inget annat val än att säga ja.
    Nej det tycker inte jag. Det är som människohandel som styrs av dom rika.

Summa summarum det finns många orättvisor i världen.
    Vissa är way more orättvisa än att inte incels får hjälp med pengar så dom kan skicka efter en postorderbrud fråm Thailand.

Ensamma män-speciellt i Sverige har ju faktiskt ett val, att bli mer sociala, att gå en kurs i personlig utveckling, att gå och prata med någon terapeut, att börja jobba om dom inte har jobb och därigenom skulle dom faktiskt kunna träffa en kvinna- spec om dom skulle bete sig mer som en riktig man.

Ingen kvinna gillar en gnällspik..Så att sluta gnälla om alla "orättvisor" som drabbar dom vore ett stort första steg..
  • Anonym (Isa)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 16:47:50 följande:
    Försöka att hitta vänner vore nog en bättre lösning än att gå till en psykolog
    Har du inga vänner nu? Isåfall så har du nog rätt i att det är en bättre lösning än att gå till psykolog.Eller det ena måste ju inte utesluta det andra, men att ha vänner är nog viktigare om man måste välja tror jag..

Om du jobbar (som du inte verkar vilja säga om du gör eller inte)..så borde du ju iaf ha arbetskamrater...Som kan bli vänner om du ger dom en chans.

Jag dömer dig inte. Jag har själv varit utan vänner under en period i livet. Men jag träffade nya vänner på bla mitt jobb.
    Men man måste våga anstränga sig lite om man vill ha vänner eller nya vänner.

Det handlar nog mer om att du tar små "babysteps" till en bättre och bättre framtid som tex du skaffar nya vänner, du börjar rå om dig själv på riktigt, du lär dig något nytt, osv osv..så kommer det leda fram till att du tillslut träffar den rätta typ
    Om jag nu ska vara lte djup.Solig
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Incel kvinna) skrev 2024-02-06 18:58:33 följande:

vad borde skattepengarna gå till då? Krig (som bedrivs av män), våld och förstörelse (som utförs av män), mordutredningar (som toppas av män), miljöutsläpp (som främst orsakas av män)?

ah just ja.. det gör det ju redan!

men låt oss snåla in på kvinnor lite till så vi kan fortsätta finansiera all jävla skit som orsakas av män. 

Och ja det stämmer. Jag ogillar män. Gillar dem inte alls. Därför vill jag inte ha en relation med män. Väljer bort mäns sällskap. Därför fattar jag inte varför du inte är nöjd med din situation TS. Du verkar ju inte gilla kvinnor- så varför i helvete vill du då leva med en?

Jag håller med dig!..Bra skrivet!
    Även fast jag kanske inte ogillar män-borde väl inte göra det åtm som gift 😂.men jag förstår vad du menar.

De mesta skattepengarna går ju redan till män..orsakat av männen själva..
    Medans kvinnor får liiiite grann...OM det blir något över, typ.

Och som du skriver om TS ogillar kvinnor vad vill han ha en kvinna till egentligen?
    Men han verkar vilja få en kvinna på postorder som kan bli gravid med hans barn..
    Men TS om du börjar spara pengar så kan du nog åka till Thailand och hämta hem en tjej som inte vet bättre för att föda fram ditt barn som du av naturliga skäl inte kan föda fram själv..

Det handlar inte om orättvisa utan om ren biologi..En kvinna kan föda ett barn själv, men det kan inte män hur mycket ni än skulle vilja..

Å andra sidan så tycker jag det är jäkligt orättvist att karlar blir starkare än oss kvinnor, även utan styrketräning..
    Det är ju orättvist att en man kan våldta en kvinna BARA för att han är starkare..
    Vad kan jag få för kompensation för att jag tycker det är orättvist..🤔
  • Anonym (Isa)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 20:34:03 följande:

Vem får gratis IVF?

I Sverige finns det ingen som har rätt till gratis IVF. Det finns dock viss ersättning från Försäkringskassan för kostnaderna för en IVF-behandling om vissa krav uppfylls. För att få ersättning för en IVF-behandling måste man till exempel vara mellan 18 och 43 år, vara gift eller samboende med den person som ska bli gravid, och ha ett gemensamt barnlöshetsproblem. Det finns också andra krav som kan gälla, som att man har försökt att bli gravid på naturlig väg under en viss tid och att man har en viss typ av infertilitet.
    https://www.ivfbehandling.se/vad-kostar-en-ivf-behandling/

så berätta gärna, hur är det gratis för en kvinna som du påstår? fattar du att kvinnor frivilligt betalar för att slippa avla på sunkiga män. Är inte det ett underbetyg för män? 😂

Ja det låter som om kvinnor inte är så himla nöjda med män nuförtiden..
    Jag har hört massor av män prata på youtube som själva sagt att speciellt den svenska mannen har tappat sin pondus..och har fått en ryggrad som en ostbåge nuförtiden..😹 

Stackars män som inte får avla av sig nuförtiden pga att kvinnorna blivit starkare, men män kan ju bli starka dom med istället för att grina om det..

Det verkar ju vara det som det hela handlar om...att kvinnor ska inte få vara starkare eller få ngr fördelar före män bara för att dom är kvinnor minsann hur naturligt det än är..
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn