Inlägg från: Gurksoppa |Visa alla inlägg
  • Gurksoppa

Ingen rättighet att skaffa barn

Anonym (Fel) skrev 2024-02-06 13:20:38 följande:
    Det finns krav för att man ska få behandling landstingsfinansierat. Är man en ensam kvinna som vill ha barn får kvinnan betala hela summan själv hos kliniken så det är inte dina pengar eller skattebetalares pengar som går till den här gruppen kvinnor.
    Åh neeej. Unga rika framgångsrika kvinnor kan betala för att slippa avla på ensamma misogyna män. Typiskt. Bummer! vilken hemsk värld Solig
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-06 18:58:05 följande:
    Alla har kanske inte det valet att bli mer sociala, man kanske har en diagnos som gör att man har det svårt med det sociala. Jag har inte ens tagit upp det faktum att vi har ett mansöverskott i sverige och det tack vare att många män har kommit från andra länder så det finns omöjligt en partner till alla män
    Jo, alla har det valet. och du har valet att acceptera ditt liv, eller acceptera att du behöver förändras för att få det du vill ha. det är inte en ursäkt att ha en diagnos, det försvårar säkert, men det finns många med diagnos som lyckas få relation på egen hand. hur lyckas dom och inte du? Om diagnosen är ursäkten 🤷🏼?♀️
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 19:38:13 följande:
    Så du är överens om att det inte är någon rättighet att skaffa barn?
    Jag tror vi är överens om att kvinnor ha fri vilja, kvinnans kropp kvinnans val. och just nu finns möjlighet att köpa IVF :) vilket är fantastiskt!
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 21:06:02 följande:
    Det finns möjlighet att få ivf finansierad via staten, ska jag behöva länka fakta igen?
    Läste du vad som stod om spermier? Hur ska en ensamstående kvinna få tag på det? Och finns en länk från världsherravälde som också säger emot dig. Har du läst den? eller missade du det finstilta? 
  • Gurksoppa
    Anonym (TS) skrev 2024-02-07 21:06:59 följande:
    Vilken hjälp menar du att det finns för män som är ofrvilligt ensamma mer än att gå till psykolog som ändå bara skriver ut piller?
    Vad tror du ökar dina chanser att hitta kvinna? Älta och sprida misogyna åsikter för att dämpa din egen låga självkänsla, eller gå i terapi och stärka självkänslan? berätta gärna
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn