• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Sceffli
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-07-10 00:43:18 följande:
    Fast,
    många män ( de allra flesta) lämnar inte frun. Den bistra sanningen är att det är ytterst få. Särskilt om älskarinnan inte tidigt sätter ultimatum, och håller fast vid det.
    Det ser väl olika ut. De fall av otrohet som jag känner till från mitt liv så är det två män och fyra kvinnor som varit otrogna. Ena mannen lämnade för några år sen sin fru för den nya kärleken. När frun kom på honom. Andra mannen blev kär i sin kollega och lämnade därför frun. Han är gift och har barn med den nya. Två av kvinnorna lämnade partnern för den nya kärleken. När männen kom på dem. De fortsatte vara ihop med sina nya. En kvinna var otrogen på en skidresa. Hon gjorde efter resan slut med sin kille, men blev inte ihop med den hon hade legat med. Hon sa inget till killen hon bedragit för att inte såra honom. En annan tjej kysste en kille på en fest fast hon var i förhållande. Hon gjorde efter det slut med killen, men hade ingen kontakt med han från festen. Sen finns ju Lotta Lundgren och Erik Haag som kändisexempel...
  • Sceffli
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-09 22:38:15 följande:
    Du tycker inte att ts redan HAR blandat sig i hans kärleksrelation? Då menar jag självklart den äkta kärleksrelationen, relationen som han har med sin fru.
    Nej. 
  • Anonym (Jasmine)

Varför hade du inte tillräcklig moral att vänta tills han skilt sig åtminstone?
    Nu blir det såhär,  och du kan förvänta dig att själv bli bedragen framöver,  men det är väl helt ok beteende enligt dig. 

• Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-07-09 12:45:01 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Och det är väl på ett sätt rätt.
    Men samtidigt så kan jag själv sätta mig in i hans frus situation då jag själv varit där.
    Och hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta det så att jag fick en chans att själv få välja om jag vill stanna eller gå.
    Helst hade jag velat veta det från honom själv,men om han inte berättade så hade jag velat få veta det av någon annan som visste.
    Ingen annan ska göra sådana livsval åt mig.

Jo,men det enda som händer är ju att det bara river upp dina sår ännu mer varje gång du träffar honom.
    Så han är inte rätt person för att hjälpa dig att komma vidare.
    Har du ingen vän du kan prata med och hitta på saker med istället?
    Du måste försöka radera honom helt ur ditt liv,om du ska kunna gå vidare.

Och du tror på riktigt, att det en enda gång i världshistorien har hänt, att en älskarinna berättat för frun av omtanke om frun..? För att hon ska "få veta" och "ha möjlighet att välja"? Det händer inte, och jag misstänker att frun även i det läget skulle tycka att det var fruktansvärt obehagligt att oförhappandes få besök av denna - dittills okända - älskarinna. 

När en älskarinna skvallrar till frun, gör hon det av ett av två skäl. Ett: hon vill hämnas på mannen, för att han inte lämnar frun för henne. Två: hon hoppas att frun ska slänga ut mannen när hon får veta, och då har han ingen annanstans att ta vägen än till älskarinnan, hur förbannad han är för att hon skvallrade. Skäl två brukar inte funka, i alla fall inte i längden. Mannen förlåter aldrig sveket. 

Dessutom anser jag att man inte ska "kiss and tell" i något sammanhang. Det är så lågt. Även om det t.ex. handlar om att gå ut i media och berätta att man legat med en viss kändis (upptagen eller inte). Man berättar inte sådant, det är mellan de två som har sex med varandra, det är privat. Det måste man kunna lita på. 

• Lynx123
    Sceffli skrev 2024-07-10 01:34:43 följande:
    Det ser väl olika ut. De fall av otrohet som jag känner till från mitt liv så är det två män och fyra kvinnor som varit otrogna. Ena mannen lämnade för några år sen sin fru för den nya kärleken. När frun kom på honom. Andra mannen blev kär i sin kollega och lämnade därför frun. Han är gift och har barn med den nya. Två av kvinnorna lämnade partnern för den nya kärleken. När männen kom på dem. De fortsatte vara ihop med sina nya. En kvinna var otrogen på en skidresa. Hon gjorde efter resan slut med sin kille, men blev inte ihop med den hon hade legat med. Hon sa inget till killen hon bedragit för att inte såra honom. En annan tjej kysste en kille på en fest fast hon var i förhållande. Hon gjorde efter det slut med killen, men hade ingen kontakt med han från festen. Sen finns ju Lotta Lundgren o gför att beeäch Erik Haag som kändisexempel...
    Fast att lämna sin man/hustru när man blivit påkommen är ju inte egentligen att lämna. Man har ingenstans att ta vägen efter att ha blivit dumpad och går till plan B.

I det här faller är det rätt solklart att snubben bara vill lattja lite vid sidan av och hör av sig då och då för att bekräfta att han kan få sina älskarinnor när som helst. Så jävla äckligt.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-07-10 00:43:18 följande:
    Fast,
    många män ( de allra flesta) lämnar inte frun. Den bistra sanningen är att det är ytterst få. Särskilt om älskarinnan inte tidigt sätter ultimatum, och håller fast vid det.
    Tror också det är vanligast. Har två trista historier som båda utspelat sig mellan kollegor, inte samma arbetsplats tack och lov 😅

Båda kvinnorna skilde sig. Ena mannen stannade hos frun och var nog fullständigt nöjd med lite sidospel då och då. Andra mannen lämnade initialt men gick sen tillbaka till frun.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-09 17:48:00 följande:
    Jag försöker inte försvara mig, 
    Nice att slippa ursäkter och whataboutism!
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-09 17:48:00 följande:
    Och oavsett, jag är inte den första kvinnan han vänstrat med - vad hade ett enstaka ligg spelat för roll? Hade han inte legat med mig hade han gjort det med någon annan. 
    Så bra det här går!
  • Anonym (...)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-10 08:40:35 följande:
    Tror också det är vanligast. Har två trista historier som båda utspelat sig mellan kollegor, inte samma arbetsplats tack och lov 😅

Båda kvinnorna skilde sig. Ena mannen stannade hos frun och var nog fullständigt nöjd med lite sidospel då och då. Andra mannen lämnade initialt men gick sen tillbaka till frun.
    Sådana fall har jag också sett, flera stycken. Kvinnan i otrohetsrelationen berättar för sin man att hon träffat en ny, initierar skilsmässa, skaffar egen bostad, anmäler barnen till en ny skola, det blir i värsta fall en infekterad vårdnadstvist... Och sedan meddelar älskaren att han ämnar stanna hos sin fru. Då finns det ingen väg tillbaka för kvinnan längre...

Långvarigt gifta män är i grunden bekväma. Det ska krävas OERHÖRT mycket, om de ska lämna sin fru och vända upp och ner på hela sitt invanda liv.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (...) skrev 2024-07-10 08:48:13 följande:
    Sådana fall har jag också sett, flera stycken. Kvinnan i otrohetsrelationen berättar för sin man att hon träffat en ny, initierar skilsmässa, skaffar egen bostad, anmäler barnen till en ny skola, det blir i värsta fall en infekterad vårdnadstvist... Och sedan meddelar älskaren att han ämnar stanna hos sin fru. Då finns det ingen väg tillbaka för kvinnan längre...

Långvarigt gifta män är i grunden bekväma. Det ska krävas OERHÖRT mycket, om de ska lämna sin fru och vända upp och ner på hela sitt invanda liv.
    I mina bekantas fall har det nog mer varit en sorts språngbräda ut ur halvkassa lite slentrian /tråkiga relationer för kvinnorna. Mer en ögonöppnare kanske. Det blir väl ganska sällan något seriöst av den där kollegan-flirten. Men männen verkar mer nöjda med att stanna där dom är, ja.
  • Anonym (Deppig)
    Sceffli skrev 2024-07-10 01:36:57 följande:
    Nej. 
    Vet du, jag håller faktiskt med dig. Jag har inte lagt mig i hur de sköter sitt äktenskap. Det är inte jag som vänstrar. HAN står mellan valen att fortsätta vara oärlig och ha oss båda eller välja en av oss. Det är omoraliskt av mig att ligga med någon annans man ja! Men det är i grunden inte jag som är oärlig. Varför är det alltid älskarinnan som får skulden? 

Nu kommer jag få mängder av hat efter mig - men det är klart jag sympatiserar med hans fru. Jag har inget som helst otalt med henne, men vi kommer aldrig träffas ochbmest troligt får hon heller inte nys om mig. Hon är säkert helt fantastisk men  råkade slå sig ihop med en skit till man. 

Jag och han kommer inte ha någon framtid, han kommer inte välja mig. Han kommer antingen stanna med henne och fortsätta vänstra eller så skiljer han sig men jag tror ändå inte att det blir vi. Kanske för ett tag men han kommer vänstra mot mig med. Det har blivit rutin för honom, första gången är svårast och nu är det vardag. Lättare att doppa kuken än att vårda relationen. Han skiter i att jobba på äktenskapet och han har redan struntat i att han gör mig ledsen. Klart det inte kommer bli något. Men hur kan det vara mitt fel?
    Jag trodde det skulle bli vi, och vi pratade om det här och han bedyrade när det blev vi så skulle han må bra = ingen vid sidan av. Men han står ju 100% sig själv närmast, inte kommer han jobba på att hålla oss flytande heller. 

Så. Redo för hatstormen.
Svar på tråden Han vågar inte