Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

Han vågar inte

Anonym (LOB) skrev 2024-06-09 09:35:06 följande:
    Ditt liv, ditt val
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 09:09:52 följande:
    Ja det skulle jag, jag tycker han är världens finaste och skulle vara jättestolt om vi kunde vara offentliga. Och jag har de som har träffat honom och jag ville bara skrika ut till alla - titta på honom! Titta på min kille! 

Ja tyvärr känner jag mer till hans sämre sidor, han  är inte en kämpe utan går runt med offerkoftan och är tyst och sur. Allt är fel. Och så har det varit den största tiden, det är bara min korkade hjärna som inte kan glömma det bra.
    Och eftersom jag vet allt det här vet jag också att om det skulle bli vi skulle det inte dröja länge innan han blir deprimerad igen och går och stoppar kuken i någon annan. För han gör ju inget fel, livet är ju ändå skit. 

Jag hade gärna stöttat honom i hans svåra stunder, men han vill ju inte det. Han behöver professionell hjälp men förstår det inte själv och är inte villig att ta emot någon. 
    Så du har alltså haft en relation i runt 1 år med en gift man med psykisk ohälsa? Varför gör man det valet? Är du inte riktigt klok?

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 20:50:23 följande:

Jag vill ju ha honom för att han vill ha mig. Nu vill han ju inte, på vilket sätt skulle det hjälpa mig att kontakta frun? Såra henne, och tvinga honom att välja mig. Knappast vad jag ville. Jag är ledsen för att jag känner mig bortkastad och ovärdig. Jag TRODDE han ville vara med mig och jag ville att han skulle VÄLJA mig, inte tvingas till det. 
    Nu är du väl ändå helt ute och cyklar? Han vill inte ha dig, helt korrekt. Gifta män har älskarinnor för bekräftelse och tidsfördriv, de vill inte ha älskarinnan. De vill ha sin fru.

Om du berättar skulle det kanske hjälpa dig att gå vidare så att du kan släppa skithögen. Frun kanske för övrigt redan vet om det. 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-07-10 00:43:18 följande:
    Fast,
    många män ( de allra flesta) lämnar inte frun. Den bistra sanningen är att det är ytterst få. Särskilt om älskarinnan inte tidigt sätter ultimatum, och håller fast vid det.
    Tror också det är vanligast. Har två trista historier som båda utspelat sig mellan kollegor, inte samma arbetsplats tack och lov 😅

Båda kvinnorna skilde sig. Ena mannen stannade hos frun och var nog fullständigt nöjd med lite sidospel då och då. Andra mannen lämnade initialt men gick sen tillbaka till frun.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (...) skrev 2024-07-10 08:48:13 följande:
    Sådana fall har jag också sett, flera stycken. Kvinnan i otrohetsrelationen berättar för sin man att hon träffat en ny, initierar skilsmässa, skaffar egen bostad, anmäler barnen till en ny skola, det blir i värsta fall en infekterad vårdnadstvist... Och sedan meddelar älskaren att han ämnar stanna hos sin fru. Då finns det ingen väg tillbaka för kvinnan längre...

Långvarigt gifta män är i grunden bekväma. Det ska krävas OERHÖRT mycket, om de ska lämna sin fru och vända upp och ner på hela sitt invanda liv.
    I mina bekantas fall har det nog mer varit en sorts språngbräda ut ur halvkassa lite slentrian /tråkiga relationer för kvinnorna. Mer en ögonöppnare kanske. Det blir väl ganska sällan något seriöst av den där kollegan-flirten. Men männen verkar mer nöjda med att stanna där dom är, ja.
Svar på tråden Han vågar inte