• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 00:02:01 följande:
    Jo jag förstår ju det. Problemet är ju att jag inte tycker att jag förtjänar att vara glad, eller träffa någon annan (varför skulle nån vilja det). Men jag jobbar på det. 
    Jag gör verkligen det även om det inte verkar så här. Och jag tror att även han har märkt att jag har distanserat mig. Det är därför han försöker hålla mer kontakt. 
    Alla människor förtjänar att vara glada, det tror jag nog att du inser själv innerst inne. Däremot krävs det att man tar bort det som gör en illa för att få vara frisk och glad - som mögel och förruttnelse. Att kasta bort sitt liv på det här sättet kommer bara göra allt värre. Tänk om du träffar en jättefin person om ett halvår och du fortfarande inte har avslutat - vad händer då? Den nya personen, om hen är någorlunda klok, kommer ju inte vilja fortsätta med dig om du är involverad i den här soppan. Att fortsätta är med andra ord bara att självsabotera. Och du kommer aldrig ångra att du var stark och höll huvudet högt när du gjorde dig av med hela situationen.
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-07-01 07:54:47 följande:
    Alla människor förtjänar att vara glada, det tror jag nog att du inser själv innerst inne. Däremot krävs det att man tar bort det som gör en illa för att få vara frisk och glad - som mögel och förruttnelse. Att kasta bort sitt liv på det här sättet kommer bara göra allt värre. Tänk om du träffar en jättefin person om ett halvår och du fortfarande inte har avslutat - vad händer då? Den nya personen, om hen är någorlunda klok, kommer ju inte vilja fortsätta med dig om du är involverad i den här soppan. Att fortsätta är med andra ord bara att självsabotera. Och du kommer aldrig ångra att du var stark och höll huvudet högt när du gjorde dig av med hela situationen.
    Visst förstår jag det. Jag träffade den här mannen när jag var i en fas att plocka bort sådant som gjorde mig ledsen och höll mig nere. Och han gjorde mig så otroligt glad! 
    Och det är den endorfinkicken jag försöker återskapa, trots att han gjort mig så vansinnigt ledsen efter det.
    Jag träffade honom verkligen i fel fas i livet då jag höll på att skapa ett nytt liv och så klängde jag mig fast vid något som kändes. Jag begriper ju själv att det är helt galet och att det är dumt att kasta ankar vid något som också sjunker. 

Och det är klart det kommer bli svårt att träffa någon ny, hjärtat är helt stängt för någon annan. Det måste läka och våga öppnas på nytt, och det gör det ju inte så länge jag har kontakt med honom. 
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 08:27:45 följande:
    Visst förstår jag det. Jag träffade den här mannen när jag var i en fas att plocka bort sådant som gjorde mig ledsen och höll mig nere. Och han gjorde mig så otroligt glad! 
    Och det är den endorfinkicken jag försöker återskapa, trots att han gjort mig så vansinnigt ledsen efter det.
    Jag träffade honom verkligen i fel fas i livet då jag höll på att skapa ett nytt liv och så klängde jag mig fast vid något som kändes. Jag begriper ju själv att det är helt galet och att det är dumt att kasta ankar vid något som också sjunker. 

Och det är klart det kommer bli svårt att träffa någon ny, hjärtat är helt stängt för någon annan. Det måste läka och våga öppnas på nytt, och det gör det ju inte så länge jag har kontakt med honom. 
    Och där har du ju svaret på din egen fråga. Ta bort det ruttna äpplet innan hela skörden förstörs!!!
  • Anonym (Måste brytas)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 07:46:13 följande:
    Huvudet på spiken förutom att barnen är stora och han egentligen aldrig gav någon förklaring varför han ändrade sig (det måste han inte ge, ett nej är ett nej oavsett - men varför måste han leka med mig?).

Jag tror verkligen inte jag är kär längre. Just nu är jag bara ensam och jobbar med att bryta kontakten och inte falla för frestelsen att svara honom när han hör av sig. Det är bara kortvarig glädje och kommer inte ge mig något i längden. 
    Att inte vara i kontakt med honom alls är vad som funkar för mig. Varenda gång jag släppt på det och träffat honom så slutar det med att jag blir tillsammans med honom igen. Jag har ingen självkontroll.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Måste brytas) skrev 2024-07-01 14:00:35 följande:
    Att inte vara i kontakt med honom alls är vad som funkar för mig. Varenda gång jag släppt på det och träffat honom så slutar det med att jag blir tillsammans med honom igen. Jag har ingen självkontroll.
    Hur går det, hur länge har du klarat dig?
    Vi kanske skulle starta en förening? AÄ, anonyma älskarinnor....

Jag skulle inte kalla det att vi är tillsammans. Jag är hans emotionella slasktratt, eller inte ens det. När han behöver bekräftelse kontaktar han mig. Jag hoppas inte längre att det "ska bli vi", den möjligheten är sedan länge förbi och nu gör jag inget annat än slösar tid och förnedrar mig själv. 
  • molly50
    Anonym (Måste brytas) skrev 2024-07-01 14:00:35 följande:
    Och just därför måste du blockera honom. För din egen skull.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-07-01 14:43:09 följande:
    Och just därför måste du blockera honom. För din egen skull.
    Svaret var förstås menat till TS. Ber om ursäkt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 14:13:22 följande:
    Hur går det, hur länge har du klarat dig?
    Vi kanske skulle starta en förening? AÄ, anonyma älskarinnor....

Jag skulle inte kalla det att vi är tillsammans. Jag är hans emotionella slasktratt, eller inte ens det. När han behöver bekräftelse kontaktar han mig. Jag hoppas inte längre att det "ska bli vi", den möjligheten är sedan länge förbi och nu gör jag inget annat än slösar tid och förnedrar mig själv. 
    Jag tror att det bästa du kan göra är att blocka honom så han är ute ur ditt liv.
    Så länge du fortsätter ha kontakt med honom så lär du inte komma vidare.
  • Anonym (Deppig)

Så... Han har de senaste två veckorna hört av sig om att vi borde ses. Jag har inte möjlighet att åka bort just nu, dels för mycket jobb och sen även andra saker som står på att göra listan. Jag har erbjudit honom att komma till mig, men det kommer så klart inte hända. Varför ska det vara så svårt att säga stick och brinn?
    Nu kommer han i alla fall ha semester och kommer befinna sig för långt bort från mig för att ens föreslå att ses. Kanske kommer han inte ha tid heller. Hur som helst blir jag så klart ledsen när han inte hör av sig, men det är också skönt att låta tiden gå.

Nej, jag har fortfarande inte fallit för frestelsen att kontakta honom. Jag svarar ju så klart men det är alltid han som tar första steget. Det enda aktiva jag gjort är att komma med ett moterbjudande - kom till mig istället. 
    Han kommer fortsätta ställa in, och jag kommer tappa luften som vanligt. 

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 16:57:24 följande:

Så... Han har de senaste två veckorna hört av sig om att vi borde ses. Jag har inte möjlighet att åka bort just nu, dels för mycket jobb och sen även andra saker som står på att göra listan. Jag har erbjudit honom att komma till mig, men det kommer så klart inte hända. Varför ska det vara så svårt att säga stick och brinn?
    Nu kommer han i alla fall ha semester och kommer befinna sig för långt bort från mig för att ens föreslå att ses. Kanske kommer han inte ha tid heller. Hur som helst blir jag så klart ledsen när han inte hör av sig, men det är också skönt att låta tiden gå.

Nej, jag har fortfarande inte fallit för frestelsen att kontakta honom. Jag svarar ju så klart men det är alltid han som tar första steget. Det enda aktiva jag gjort är att komma med ett moterbjudande - kom till mig istället. 
    Han kommer fortsätta ställa in, och jag kommer tappa luften som vanligt. 

Varför blockar du honom inte?
    Bara svara honom att ni inte kan ses mer för att det får dig att må dåligt och sen blocka.
    För din egen skull,och för att du ska kunna gå vidare, så tror jag att du måste göra det.
    Har du pratat något mer med psykologen?
Svar på tråden Han vågar inte