• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-20 20:35:55 följande:
    Tack ❤️
    Önskar dig med en fin midsommar 💐
    Jag jobbar imorgon, och det kommer bli en lång och stressig dag. Kanske det är precis vad jag behöver. 
    Solig{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Anonym (Deppig)

Han har hört av sig.
    Han skrev och önskade en trevlig midsommar och det kändes bra. Det var skönt att höra av honom. 
    Och sen tog han upp kontakten i veckan igen. Det är bara ytlig kontakt men jag förstår inte varför han vill ha den?

Om jag nu inte duger för honom - varför fortsätta mata mig med uppmärksamhet? Är bekräftelsen så viktig?

Jag är så rädd för den dagen han igen kommer meddela att vi inte kan ha kontakt. Jag vet ju att den kommer och jag är så rädd varje gång han skickar ett meddelande. Hur ska jag svara för att inte kliva över den magiska gränsen?
    Jag är verkligen nöjd med den här ytliga kontakten, jag behöver inte träffa honom. Men jag vill inte förstöra den. 

- Ja, jag pratar med min psykolog en gång i veckan men jag är ganska lugn i hur jag mår fortfarande. Inga jättedjupa dalar utan rätt mycket likgiltighet.  Ibland kommer jag på mig själv med att inte självhatat på ett tag och säger elaka saker till mig själv för att jag inte ska vara FÖR nöjd med tillvaron.
    Det känns bra att prata med någon professionell om det - även om vi inte har hunnit till den här relationen ännu. Det är mycket att gräva i. 

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-29 21:05:50 följande:

Han har hört av sig.
    Han skrev och önskade en trevlig midsommar och det kändes bra. Det var skönt att höra av honom. 
    Och sen tog han upp kontakten i veckan igen. Det är bara ytlig kontakt men jag förstår inte varför han vill ha den?

Om jag nu inte duger för honom - varför fortsätta mata mig med uppmärksamhet? Är bekräftelsen så viktig?

Jag är så rädd för den dagen han igen kommer meddela att vi inte kan ha kontakt. Jag vet ju att den kommer och jag är så rädd varje gång han skickar ett meddelande. Hur ska jag svara för att inte kliva över den magiska gränsen?
    Jag är verkligen nöjd med den här ytliga kontakten, jag behöver inte träffa honom. Men jag vill inte förstöra den. 

- Ja, jag pratar med min psykolog en gång i veckan men jag är ganska lugn i hur jag mår fortfarande. Inga jättedjupa dalar utan rätt mycket likgiltighet.  Ibland kommer jag på mig själv med att inte självhatat på ett tag och säger elaka saker till mig själv för att jag inte ska vara FÖR nöjd med tillvaron.
    Det känns bra att prata med någon professionell om det - även om vi inte har hunnit till den här relationen ännu. Det är mycket att gräva i. 

Om du inte klarar av att blocka honom så kanske du bara kan låta bli att svara honom?
    Om han till slut frågar varför du inte svarar så kan du ju bara svara ärligt varför.
  • Anonym (Deppig)

Tänk så mycket lättare det varit om jag, när jag blev sårad första gången, hade skickat iväg det där dra åt helvete för hur du gör mot mig, istället för att vänta på att känslorna skulle lugna sig och jag tänkte igenom vad jag svarade. Ibland är det nog inte dåligt att handla i affekt. 
    Hade besparat mig mycket gråt och kraft i det här ekorrhjulet. 

Ja, jag vill blocka honom. Men hur svårt är det inte att göra det när han är glad och trevlig? Tänker att nästa gång han sårar mig ska jag det... (ja jag vet, jag vet men jag har ingen anledning att vara oärlig mot er i den här tråden. Den bygger ju på att jag beskriver det jag känner).

Det som är positivt nu är att om han kommer höra av sig om att ses kommer jag inte kunna pga jobb och sen har han semester = han kan inte. Så det är länge till en eventuell nästa gång. 

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-30 20:12:41 följande:

Tänk så mycket lättare det varit om jag, när jag blev sårad första gången, hade skickat iväg det där dra åt helvete för hur du gör mot mig, istället för att vänta på att känslorna skulle lugna sig och jag tänkte igenom vad jag svarade. Ibland är det nog inte dåligt att handla i affekt. 
    Hade besparat mig mycket gråt och kraft i det här ekorrhjulet. 

Ja, jag vill blocka honom. Men hur svårt är det inte att göra det när han är glad och trevlig? Tänker att nästa gång han sårar mig ska jag det... (ja jag vet, jag vet men jag har ingen anledning att vara oärlig mot er i den här tråden. Den bygger ju på att jag beskriver det jag känner).

Det som är positivt nu är att om han kommer höra av sig om att ses kommer jag inte kunna pga jobb och sen har han semester = han kan inte. Så det är länge till en eventuell nästa gång. 

Dra ut på pinan ännu mer...om ett år eller två kommer du kanske inse hur mycket tid av ditt värdefulla du har kastat bort på det här. Säger det i all välmening!
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-06-30 21:18:07 följande:
    Dra ut på pinan ännu mer...om ett år eller två kommer du kanske inse hur mycket tid av ditt värdefulla du har kastat bort på det här. Säger det i all välmening!
    Jo jag förstår ju det. Problemet är ju att jag inte tycker att jag förtjänar att vara glad, eller träffa någon annan (varför skulle nån vilja det). Men jag jobbar på det. 
    Jag gör verkligen det även om det inte verkar så här. Och jag tror att även han har märkt att jag har distanserat mig. Det är därför han försöker hålla mer kontakt. 
  • Anonym (Måste brytas)

Den typen av kärleksrelationer med gifta män skall man hålla sig borta ifrån. Man väntar och väntar, först måste bebisen bli större sedan kan han skilja sig, sedan ooops en till bebis och givetvis kan han ju inte lämna då utan vänta...sedan blir frun deprimerad och då måste man ju vänta. Sedan har det gått 12 (!) år, man har slösat hela sin ungdom kanske, från 18-30 på att vara nån slags slampa han sprutar i/på någon gång till ett par gånger i veckan istället  för att ha haft ett eget liv. Han är kanske din första riktiga kärlek men du är inte hans...inte på det sättet. Helt bortkastat.

Allt efter den gifte mannens schema som kan ändras när som helst. Aldrig en riktig semesterresa ihop, bara i kombination med att han reser i jobbet och kanske enstaka weekends...aldrig fira jul/nyår/midsommar som par utan få låtsas typ 4 januari att det är jul och nyår samtidigt för att man vill fira med den man älskar. 5 minuters"dates", eller att han kommer inte iväg hemifrån och man står ute och väntar i snöslask i timmar :( 

• Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 00:02:01 följande:
    Jo jag förstår ju det. Problemet är ju att jag inte tycker att jag förtjänar att vara glad, eller träffa någon annan (varför skulle nån vilja det). Men jag jobbar på det. 
    Jag gör verkligen det även om det inte verkar så här. Och jag tror att även han har märkt att jag har distanserat mig. Det är därför han försöker hålla mer kontakt. 
    Bra att du jobbar på det.

Sjukt att han försöker hålla mer kontakt när du distanserar dej. Rädsla för kärlek kallas det eller "han vågar inte". Men ärligt, det gör inte du heller. Och varför skulle du göra det? Om du inte tycker du förtjänar att vara glad, kommer du bara dra in folk i ditt liv som får dej ledsen. Det är så det funkar. Du bestämmer hur det är slutar. Du är värd bättre. Varför skulle du inte vara värd bättre?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Måste brytas) skrev 2024-07-01 00:26:24 följande:

Den typen av kärleksrelationer med gifta män skall man hålla sig borta ifrån. Man väntar och väntar, först måste bebisen bli större sedan kan han skilja sig, sedan ooops en till bebis och givetvis kan han ju inte lämna då utan vänta...sedan blir frun deprimerad och då måste man ju vänta. Sedan har det gått 12 (!) år, man har slösat hela sin ungdom kanske, från 18-30 på att vara nån slags slampa han sprutar i/på någon gång till ett par gånger i veckan istället  för att ha haft ett eget liv. Han är kanske din första riktiga kärlek men du är inte hans...inte på det sättet. Helt bortkastat.

Allt efter den gifte mannens schema som kan ändras när som helst. Aldrig en riktig semesterresa ihop, bara i kombination med att han reser i jobbet och kanske enstaka weekends...aldrig fira jul/nyår/midsommar som par utan få låtsas typ 4 januari att det är jul och nyår samtidigt för att man vill fira med den man älskar. 5 minuters"dates", eller att han kommer inte iväg hemifrån och man står ute och väntar i snöslask i timmar :( 

Huvudet på spiken förutom att barnen är stora och han egentligen aldrig gav någon förklaring varför han ändrade sig (det måste han inte ge, ett nej är ett nej oavsett - men varför måste han leka med mig?).

Jag tror verkligen inte jag är kär längre. Just nu är jag bara ensam och jobbar med att bryta kontakten och inte falla för frestelsen att svara honom när han hör av sig. Det är bara kortvarig glädje och kommer inte ge mig något i längden. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-07-01 01:41:44 följande:
    Bra att du jobbar på det.

Sjukt att han försöker hålla mer kontakt när du distanserar dej. Rädsla för kärlek kallas det eller "han vågar inte". Men ärligt, det gör inte du heller. Och varför skulle du göra det? Om du inte tycker du förtjänar att vara glad, kommer du bara dra in folk i ditt liv som får dej ledsen. Det är så det funkar. Du bestämmer hur det är slutar. Du är värd bättre. Varför skulle du inte vara värd bättre?
    Nej, jag vågar inte. Och det är en lång historia från barndomen som handlar om att jag inte säger ifrån till andra utan rättar mig så länge de är nöjda. 
    I det här fallet är det faktiskt första gången jag har gjort något för min egen skull och lagt mina känslor på bordet. Och det vet den här mannen och utnyttjar det för sin egen bekräftelse. 

Psykologen jag pratar med tycker att jag borde säga håll käften oftare 🙈
Svar på tråden Han vågar inte