• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Been there)

Det där har jag också sysslat med och känner igen precis allt men kan kan bara säga att det lägger sig. Jag sprang på min hemliga kärlek för inte så länge sedan och han var tillsammans med fru och barnbarn. 

?Ser fortfarande bra ut ?kunde jag tänka och mindes sköna tokigheter under ett års tid men är glad att han och hans fru redde ut det efter stora avslöjandet som var en turbulent tid. 

samma humor, mycket värme och en sanslös attraktion dör inte bara sådär utan vidare och jag är helt säker på att vi skulle trivas i varandras sällskap även idag men nu var det inte meningen och det har inneburit så mycket annat positivt för mig.

Lägg ned det nu och se det som en viktig erfarenhet! 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-07-10 18:28:23 följande:
    Ja,det var så jag tänkte också.

Ja,fast är han sällan eller aldrig hemma och om de lever mer eller mindre skilda liv när han är hemma så har de ju inget gemensamt förutom barnen.
    Jag hade i alla fall inte velat leva i en sådan relation.
    Då hade jag lika gärna kunnat vara singel.
    Herregud,  ts har verkligen NOLL och ingen aning alls om hur de har det med varandra!

Eller tycker du snubben verkar vara en ärlig och pålitlig gubbe? 

Det troliga är att de lever ihop pga att de ÄLSKAR varandra.  Kanske att någon av dem nån dag vill skiljas om nån av dem skulle träffa nån ny och bli kär. Men det har ju inte hänt än.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 18:43:11 följande:

Exakt. Därav jag bröt med min föredetta partner och sen oplanerat gick och kärade ner mig i den här snubben. Inte vad jag hade tänkt mig. 

Att man blir kär är inget man kan hjälpa.
    Bara vad man gör av känslorna.
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 18:55:10 följande:
    Herregud,  ts har verkligen NOLL och ingen aning alls om hur de har det med varandra!

Det troliga är att de lever ihop pga att de ÄLSKAR varandra.  Kanske att någon av dem nån dag vill skiljas om nån av dem skulle träffa nån ny och bli kär. Men det har ju inte hänt än.
    Klart det kan vara så att han ljuger för att få ligga. 
    Och det vet nog även TS om.
    Han verkar ju vara ett praktarsle rakt igenom.
    Men om det är som han säger,tycker du då att han verkar ha en relation värd att satsa vidare på?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-07-10 19:13:04 följande:
    Klart det kan vara så att han ljuger för att få ligga. 
    Och det vet nog även TS om.
    Han verkar ju vara ett praktarsle rakt igenom.
    Men om det är som han säger,tycker du då att han verkar ha en relation värd att satsa vidare på?
    Den enda som tycker det är ju ts. Obegripligt för alla andra dock!

Troligen även frun ifs eftersom de väljer att leva med varandra oochatt hon med största sannolikhet inte ser vilket as han är - det gör bara ts. Kanske att de skulle förtjäna varandra så frun kan träffa en fin man, förutsatt att hon ÄR den enda schyssta och fina människan i den här tragiska soppan.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 18:55:10 följande:

Tror du verkligen att de älskar varandra? Skulle han hålla på som han gör då?

Nej, han älskar ju så klart inte mig. Men skulle en man som älskar sin fru behandla henne så som han gör?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 21:31:45 följande:

Nej, han älskar ju så klart inte mig. Men skulle en man som älskar sin fru behandla henne så som han gör?
    Såklart. Men lusten efter sex är för stark.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 21:31:45 följande:

Japp det tror jag. Däremot tror jag aldrig att han har älskat dig, men det har han kanske aldrig sagt/ljugit om heller? 

Finns många många skitstövlar till män som gärna kn*llar runt när tillfälle ges TROTS att kärleken finns hos frun. Kan väl inte komma som nån chock för dig? Om det är nånting du verkligen VET med säkerhet så är det att han inte hade känslor för dig, det var bara lögn för att få ligga lite.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 21:43:43 följande:
    Japp det tror jag. Däremot tror jag aldrig att han har älskat dig, men det har han kanske aldrig sagt/ljugit om heller? 

Finns många många skitstövlar till män som gärna kn*llar runt när tillfälle ges TROTS att kärleken finns hos frun. Kan väl inte komma som nån chock för dig? Om det är nånting du verkligen VET med säkerhet så är det att han inte hade känslor för dig, det var bara lögn för att få ligga lite.
    Jodå, han har sagt att han älskade mig. Kanske menade han det inte.
    Jag sa det aldrig tillbaka. 

Mycket jobb från hans sida för lite ligga. Jag hade absolut inte tyckt det var värt det. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 21:53:19 följande:
    Jodå, han har sagt att han älskade mig. Kanske menade han det inte.
    Jag sa det aldrig tillbaka. 

Mycket jobb från hans sida för lite ligga. Jag hade absolut inte tyckt det var värt det. 
    Mycket jobb? Ni låg ju redan första gången.
Svar på tråden Han vågar inte