• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (=) skrev 2024-03-21 10:28:48 följande:
    Du går till jobbet kl 6 och kommer hem 20. 
    Och jag har hunden med mig
  • Anonym (Deppig)

När vågen av saknad bara sköljer över en  :(
    Fan vad jag saknar honom. 

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-28 14:13:43 följande:

När vågen av saknad bara sköljer över en  :(
    Fan vad jag saknar honom. 

Förstår...men samtidigt har du kommit undan. Försök göra något annat att distrahera dig med. Du har ju världens finaste vovve. Det kommer att gå bra!!!
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-03-28 14:36:10 följande:
    Förstår...men samtidigt har du kommit undan. Försök göra något annat att distrahera dig med. Du har ju världens finaste vovve. Det kommer att gå bra!!!
    Just idag vill jag inte ha kommit undan. Vill ha det som förut 🥺

Tack ❤️ ( och ja, den är faktiskt världens finaste🥰)
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-28 15:20:51 följande:
    Just idag vill jag inte ha kommit undan. Vill ha det som förut 🥺

Tack ❤️ ( och ja, den är faktiskt världens finaste🥰)

I morgon eller lördag känns det bättre.

Jag som en gång i tiden varit rökare vet precis hur likt beroendet efter ett förhållande som tagit slut är. Nu har det gått minst tio år sedan jag slutat röka, men jag minns precis hur jag nästan räknade dagarna i början.

Efter första året passerat så tänkte jag så gott som aldrig mer på det, åtminstone inte med längtan. i början märkte jag detsamma som du att vissa dagar var värre, det är fullkomligt normalt. Men sen finns vissa gränser som passeras, och återkommer när man tror att man kommit över det. Jag minns väl att de 3 första dagarna var värst, och sen tyckte jag det gick lättare,enda tills tredje veckan då jag fick enorm abstinens igen.

Nuförtiden kan jag inte ens förstå att jag rökte i över 20 år, och jag skulle ALDRIG göra det igen. Precis som det förmodligen bli för dig. Om du bara bestämmer dig för att härda ut, och stå emot om han tar upp kontakten med dig igen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/8wqWxE/karlek-ar-en-drog

Säger som under covid-tiden. Håll i och håll ut! 😉
    Du har en underbar hund att kramas med istället, som aldrig sviker.

• anna0911
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-20 20:03:48 följande:

Nej men jag fattar, vi är vår egen lyckas smed och det är klart att vi blir påverkade av andra och att vi väljer att lita på vissa personer eller ta avstånd från andra.
    Nu valde jag att tro på den här mannen och jag tillät mig att följa mina känslor för att jag trodde på det han sa och visade. 

Men det är precis som du skriver, jag ville bara vara med honom hela tiden och varje dag som vi inte kunde ses var en längtan. Tänkte på honom varje dag när jag vaknade och varje kväll jag gick och la mig. Gör det fortfarande - för den delen. Hade önskat att det gick över. 

När han drog sig undan första gången försökte jag ge mig ut och dejta. Men den enda jag kunde tänka på och jämföra med var honom. Träffade en annan man, förmodligen helt fantastisk och mycket mer pålitlig, han föll för mig och det hade jag nog också gjort för honom om inte mitt hjärta hela tiden var fäst vid den andra mannen. Att vara kär i honom stänger ju liksom alla andra dörrar även hur bra de personerna man möter är. 
    Och jag var väldigt ärlig med den nya mannen - jag hade precis brytit med någon, hade inte sörjt färdigt ännu och var egentligen bara vilsen i mig själv. Så han visste vad han gav sig in i. Och det funkade ju så klart inte eftersom jag inte kunde släppa in honom. 

Där är jag också nu. Kär i en upptagen man och försöker hitta annat, men det går liksom inte när känslorna fortfarande är så starka. Otroligt hur starkt kärleken dröjer sig kvar. 
  • Anonym (Deppig)
    anna0911 skrev 2024-03-30 17:09:06 följande:
    Där är jag också nu. Kär i en upptagen man och försöker hitta annat, men det går liksom inte när känslorna fortfarande är så starka. Otroligt hur starkt kärleken dröjer sig kvar. 
    Jag är så himla ledsen fortfarande. Förstår ju att det inte kommer bli vi men hjärtat önskar fortfarande. 
    Vad huvudet vet och hjärtat vill är olika saker helt enkelt. 
    Önskar jag kunde gå vidare snart för att fortsätta känna så här äter upp mig. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-01 00:22:17 följande:
    Jag är så himla ledsen fortfarande. Förstår ju att det inte kommer bli vi men hjärtat önskar fortfarande. 
    Vad huvudet vet och hjärtat vill är olika saker helt enkelt. 
    Önskar jag kunde gå vidare snart för att fortsätta känna så här äter upp mig. 
    Har du funderat på att gå och prata med en psykolog eller så?
    Jag tror det skulle vara bra för dig.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-01 00:50:08 följande:
    Har du funderat på att gå och prata med en psykolog eller så?
    Jag tror det skulle vara bra för dig.
    Vem kontaktar man? 

Jag fick av denna anledning utskrivet antidepp av läkare i vintras, när det var som överjävligast innan hoppet kom tillbaka och vi träffades igen. Det är inte i närheten lika illa nu. Fortfarande jätteledsen men mer tom än utom mig av sorg. Sörjer det som han fick mig att känna och det jag ville uppleva tillsammans men den fruktansvärda hjälplösheten är borta. 
    Åt aldrig av det läkaren skrev ut så har det kvar men vill helst inte ta det heller. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-01 12:38:13 följande:
    Vem kontaktar man? 

Jag fick av denna anledning utskrivet antidepp av läkare i vintras, när det var som överjävligast innan hoppet kom tillbaka och vi träffades igen. Det är inte i närheten lika illa nu. Fortfarande jätteledsen men mer tom än utom mig av sorg. Sörjer det som han fick mig att känna och det jag ville uppleva tillsammans men den fruktansvärda hjälplösheten är borta. 
    Åt aldrig av det läkaren skrev ut så har det kvar men vill helst inte ta det heller. 
    Du kan kontakta vårdcentralen om du vill prata med en psykolog.
    På kommunen finns även samtalsterapeuter.

Ok. Läkaren borde kanske ha remitterat dig till en psykolog istället för att skriva ut mediciner.
Svar på tråden Han vågar inte