• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-06 20:21:04 följande:
    Ja kanske. Jag tror ändå inte det,  då borde han ha haft det som större argument. Jag tror att han rycktes med i stunden. 

Men strunt samma, det blev inte vi ändå 😔
    Nej,du har rätt i att det inte är någon idé att spekulera.
    Det gör det inte lättare för dig.
  • molly50
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-06 21:08:56 följande:

Inte bara en del utan det stora flertalet. Det är ju en klassiker. 😐

Ja,så är det.
  • Anonym (Deppig)

4 veckor nu och jag har inte skrivit. Den här helgen kommer bli tuff för vi hade planerat att ses innan allt bara blev fel. Hoppas innerst inne att han ska höra av sig, jag vet jag vet att blocka skulle hjälpa mig att ta mig vidare. Men varför är det så svårt? 
    Fan, vad jag saknar människan. På riktigt, på riktigt, på riktigt. 
    Tänker bara på de bra stunderna vi hade och när han fick mig att må bra. 

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-12 08:17:30 följande:

4 veckor nu och jag har inte skrivit. Den här helgen kommer bli tuff för vi hade planerat att ses innan allt bara blev fel. Hoppas innerst inne att han ska höra av sig, jag vet jag vet att blocka skulle hjälpa mig att ta mig vidare. Men varför är det så svårt? 
    Fan, vad jag saknar människan. På riktigt, på riktigt, på riktigt. 
    Tänker bara på de bra stunderna vi hade och när han fick mig att må bra. 

Det hör till sorgearbetet och är tyvärr något du måste gå igenom. Men det BLIR bättre. 
    Försök att inte idealisera för mycket - det handlar ju trots allt som en lögnhals, hur kärleksfull han än verkade vara. Vad ska du göra den här helgen för att distrahera dig? Hoppas något kul och/eller givande.
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-04-12 08:57:57 följande:
    Det hör till sorgearbetet och är tyvärr något du måste gå igenom. Men det BLIR bättre. 
    Försök att inte idealisera för mycket - det handlar ju trots allt som en lögnhals, hur kärleksfull han än verkade vara. Vad ska du göra den här helgen för att distrahera dig? Hoppas något kul och/eller givande.
    Jadu... skriva här kanske. Sova. Gråta. Det är skönt när det kommer ut på nåt sätt. Känner mig annars rätt död inombords. 
    Men jag har också lättat mitt hjärta för en vän så  vi planerar en  utekväll. 

Men just ju är jag ett knapptryck bort från att skriva till honom. Jag skiter i allt det dåliga om jag så bara får känna det bra en liten stund igen. 
    Det enda som hindrar mig är att jag är rädd att han har blockat mig. Destruktivt, jag vet. Ska försöka hålla mig. 
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-12 09:55:12 följande:
    Jadu... skriva här kanske. Sova. Gråta. Det är skönt när det kommer ut på nåt sätt. Känner mig annars rätt död inombords. 
    Men jag har också lättat mitt hjärta för en vän så  vi planerar en  utekväll. 

Men just ju är jag ett knapptryck bort från att skriva till honom. Jag skiter i allt det dåliga om jag så bara får känna det bra en liten stund igen. 
    Det enda som hindrar mig är att jag är rädd att han har blockat mig. Destruktivt, jag vet. Ska försöka hålla mig. 
    Håll dig. Du kommer ångra minsta kontakt med honom. Ha det så kul med kompisen!!!
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-04-12 12:07:37 följande:
    Håll dig. Du kommer ångra minsta kontakt med honom. Ha det så kul med kompisen!!!
    Tack❤️

Så, nu börjar helgen officiellt  och det känns ännu värre än  jag trodde det skulle. 

Fan vad jag hatar det här. Hatar att vara ensam. Hatar att han sa vad han sa. Hatar att jag blev kär. Hatar att känna så här.
    Vill bara att det ska gå över. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-12 17:35:41 följande:
    Tack❤️

Så, nu börjar helgen officiellt  och det känns ännu värre än  jag trodde det skulle. 

Fan vad jag hatar det här. Hatar att vara ensam. Hatar att han sa vad han sa. Hatar att jag blev kär. Hatar att känna så här.
    Vill bara att det ska gå över. 
    Det är såklart jättetråkigt att du föll för hans lögner. Hade du "varit klar i huvudet/tänkt efter" så hade du förstått att hans ord om att älska dig bara var (är!) bs eftersom du redan från dag 1 visste om att han är en lögnare. 
    Du var säkert kul ett tag, men sen vaknade han upp och kröp tillbaka till frun/kärleken. 

Du borde gå ut och ha kul med din kompis ikväll. Bli inte fyllenostalgisk bara och skicka iväg nåt sms som inte blir besvarat och lämnar dig ännu mer ledsen imorgon.  Ragga på nån snygging ikväll - försäkra dig om att han är singel först bara. Lycka till!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-12 19:37:26 följande:
    Det är såklart jättetråkigt att du föll för hans lögner. Hade du "varit klar i huvudet/tänkt efter" så hade du förstått att hans ord om att älska dig bara var (är!) bs eftersom du redan från dag 1 visste om att han är en lögnare. 
    Du var säkert kul ett tag, men sen vaknade han upp och kröp tillbaka till frun/kärleken. 

Du borde gå ut och ha kul med din kompis ikväll. Bli inte fyllenostalgisk bara och skicka iväg nåt sms som inte blir besvarat och lämnar dig ännu mer ledsen imorgon.  Ragga på nån snygging ikväll - försäkra dig om att han är singel först bara. Lycka till!
    Jag förstår bara inte att om det bara handlade om sex, varför gå så all in på allt. Redan från början så började vi ju dela vardagen. Handlade, lagade mat, bara var med varandra. Han kortade ner sin semester för att vara med mig, hjälpte mig att flytta, frågade hur jag hade det på nya jobbet. 
    Jag vet att ni alla säger det inte var sant men hur kan det inte ha varit det?
    Jag har varit jättesjälvständig, det är inte som att jag har levt mitt liv genom honom. Det är NU jag är helt förstörd, för att jag känner mig så otroligt SVIKEN. Känner inte igen mig själv och jag känner mig så jävla ensam bara. Trodde aldrig att jag skulle sjunka så lågt att jag är helt knäpp pga en man. 

Och jag har försökt att ta mig ut, dejtat lite för att tänka på något annat. Men det är inget som känns roligt eller någon som duger. Fattar så klart att det är för tidigt för något nytt men vad ska jag göra?

Förlåt för att jag ältar.
  • Lynx123

Helt ärligt så tror jag att du upplever det som så himla jobbigt just för att du ÄR en självständig person men ändå kunnat bli förd bakom ljuset. Lite som att vara med i en sekt och sedan inse att man kastat bort värdefull tid på lögner. Du investerade i den här personen och så visade det sig att han inte var värd det. Det kommer gå över med tiden men först måste du inse att du behöver släppa och gå vidare...och det händer inte över en natt. Men ju mer du aktivt jobbar på att distrahera dig och lägga din tid och energi på sådant som är värdefullt desto snabbare kommer det att gå.

Svar på tråden Han vågar inte