• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-04-19 11:24:17 följande:
    "Men jag kommer inte skriva mer"

Vad vill du uppnå igentligen och vad tror du du kan uppnå?
    Det sa jag ju. Endorfin. 
    Självskadebeteendet var när jag då och då skickade ett meddelande till honom utan att veta om han alls skulle svara. 
    Jag fattar att jag låter vrickad men att bara låta bli att kontakta honom är rätt stort just nu. Det ligger bara ett knapptryck bort.

Och nej, jag har aldrig betett mig så här kring en man (eller kvinna) förut. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 09:06:53 följande:
    Ja jag VET att det inte blir något. 
    Jag är helt lugn, kommer inte ta upp kontakten med honom. 
    Vad menar du? Kontakten har ju redan återupptagits. Nu är det ju igång ju. Nej, ni har inte träffats än. Men det är ju bara en tidsfråga. När han frågar så kommer du inte att kunna säga nej.
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-04-19 12:49:54 följande:
    Vad menar du? Kontakten har ju redan återupptagits. Nu är det ju igång ju. Nej, ni har inte träffats än. Men det är ju bara en tidsfråga. När han frågar så kommer du inte att kunna säga nej.
    "Jag vill träffas för att prata ut om det som har varit och be om ursäkt"

"Kan vi ses hemma hos dig så vi kan prata i lugn och ro"

Sen leker de gömma korven och TS blir sårad ännu en gång
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 11:14:54 följande:

Ja, jag kommer förmodligen svara igen.
    Jag vet, jag vet, jag vet att det är så jävla dumt. Exakt som någon här uppe skrev, svarar jag inte kommer det alltid gnaga i mig vad som hänt om jag gjort det.

Nej, jag har inga förhoppningar om att det ska lösa sig och han är ju heller inget att satsa på för framtiden. Men jag tänker på det ändå. 

Skriver han igen så ta det åtminstone i tråden först. Svara inte direkt och ogenomtänkt.

Och jag tror jag är med på hur du menar att du vill honom inget illa. Men det går alldeles utmärkt att avvisa eller åtminstone inte eskalera kontakten och relationen, utan att vara otrevlig. Ta det gärna i tråden här vad han eventuellt skriver.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-04-19 12:55:49 följande:
    "Jag vill träffas för att prata ut om det som har varit och be om ursäkt"

"Kan vi ses hemma hos dig så vi kan prata i lugn och ro"

Sen leker de gömma korven och TS blir sårad ännu en gång
    Det där låter som ett så otroligt scenario att jag fick skratta.  Skriver han så är det 100% någon annan som sitter bakom telefonen
  • Anonym (o)

Sen tror jag att du kanske behöver annat att tänka och fokusera på. Annat som du värdesätter och vårdar. Hur ser ditt liv ut i övrigt? Har du några fritidsintressen? Träffar du folk? Släkt och vänner?

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-19 13:07:28 följande:
    Skriver han igen så ta det åtminstone i tråden först. Svara inte direkt och ogenomtänkt.

Och jag tror jag är med på hur du menar att du vill honom inget illa. Men det går alldeles utmärkt att avvisa eller åtminstone inte eskalera kontakten och relationen, utan att vara otrevlig. Ta det gärna i tråden här vad han eventuellt skriver.
    Ja, det är klart att det gör. Jag har avvisat folk förr, men då är det för att jag inte haft känslor och då har det så klart varit lättare. 

Men nu tror jag faktiskt inte att han kommer skriva något mer. Det här var sista kontakten.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-19 13:09:40 följande:

Sen tror jag att du kanske behöver annat att tänka och fokusera på. Annat som du värdesätter och vårdar. Hur ser ditt liv ut i övrigt? Har du några fritidsintressen? Träffar du folk? Släkt och vänner?

Jag har en ganska komplicerad situation just nu. Bor långt långt från vänner och familj. Är väldigt social men livssituationen gör det lite svårt att träffa mina nya vänner just nu, så ofta jag orkar och hinner (och de hinner). Fritidsintressen har jag - ett livsstilsintresse som tar mycket tid.

Jag vill inte skriva så mycket mer om mig privat för är det någon som känner mig kommer de lista ut på en halv sekund att det är jag. Eller ännu värre. Han skulle läsa det här (känns inte som typen men man vet ju inte)
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 13:32:02 följande:
    Ja, det är klart att det gör. Jag har avvisat folk förr, men då är det för att jag inte haft känslor och då har det så klart varit lättare. 

Men nu tror jag faktiskt inte att han kommer skriva något mer. Det här var sista kontakten.

Såvida du inte skrivit att du inte vill ha mer kontakt, är det inte sannolikt att det var sista kontakten. Då borde han inte ha upptagit kontakt med dig . 

Gör åtminstone dig och hans fru den lilla tjänsten, att tala om för honom att han bör bryta med frun innan han kontaktar dig mer. Just nu är du artig och snäll mot en man som behandlar dig som en dörrmatta. Känns inte alls logiskt!

Anledningen att du gör så är för att du hittar på ursäkter inför allt han gör. Då intalar du dig att han nog menat allvar, nog bara är deprimerad osv. Du vägrar att se honom som en person som kan behandla dig så illa.

Så länge du inte öppnar ögonen, kan du inte bli arg på det han gör mot dig och frun. Om du inte kan bli arg så måste du behandla honom trevligt och bjuda in honom i ditt liv, när han så känner för det. Sen går åren vidare i samma spår!

Ställ åtminstone krav om du absolut inte kan avbryta förhållandet. Då får du dels mer respekt från honom, och svart på vitt om han faktiskt menar allvar med dig eller inte.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-19 14:05:12 följande:

Såvida du inte skrivit att du inte vill ha mer kontakt, är det inte sannolikt att det var sista kontakten. Då borde han inte ha upptagit kontakt med dig . 

Gör åtminstone dig och hans fru den lilla tjänsten, att tala om för honom att han bör bryta med frun innan han kontaktar dig mer. Just nu är du artig och snäll mot en man som behandlar dig som en dörrmatta. Känns inte alls logiskt!

Anledningen att du gör så är för att du hittar på ursäkter inför allt han gör. Då intalar du dig att han nog menat allvar, nog bara är deprimerad osv. Du vägrar att se honom som en person som kan behandla dig så illa.

Så länge du inte öppnar ögonen, kan du inte bli arg på det han gör mot dig och frun. Om du inte kan bli arg så måste du behandla honom trevligt och bjuda in honom i ditt liv, när han så känner för det. Sen går åren vidare i samma spår!

Ställ åtminstone krav om du absolut inte kan avbryta förhållandet. Då får du dels mer respekt från honom, och svart på vitt om han faktiskt menar allvar med dig eller inte.

Jadu.. rätt hade du. Han har hört av sig idag igen. Jag vet inte om han förstår hur mycket han har gjort mig illa. Har försökt tala om det för honom men han är helt oförstående. Spelar han dum eller fattar han verkligen inte?!
Svar på tråden Han vågar inte