• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-04-18 20:05:02 följande:
    Kanske TS mer måste veta om det finns en chans ändå. Kanske är det nu det kommer vända. Annars kommer hon gå och undra vad det hade lett till om hade svarat. Kanske missar hon sitt livs chans om hon inte svarar och tar detta vidare.
    Och mår om möjligt ÄNNU sämre inom kort. Att det skulle leda till något seriöst och hållbart är enbart önsketänkande,  det tåget har gått - han har tydligt visat att det inte var någon äkta kärlek. Tyvärr och såklart väldigt tungt för ts. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-18 20:11:59 följande:
    Och mår om möjligt ÄNNU sämre inom kort. Att det skulle leda till något seriöst och hållbart är enbart önsketänkande,  det tåget har gått - han har tydligt visat att det inte var någon äkta kärlek. Tyvärr och såklart väldigt tungt för ts. 
    Ja självklart har han visat det. Frågan är om TS kommit till den insikten.
  • Anonym (o)
    Anonym (o) skrev 2024-04-18 20:05:02 följande:
    Kanske TS mer måste veta om det finns en chans ändå. Kanske är det nu det kommer vända. Annars kommer hon gå och undra vad det hade lett till om hade svarat. Kanske missar hon sitt livs chans om hon inte svarar och tar detta vidare.
    Alltså det här är vad jag gissar att TS kanske tänker. Menade såklart inte att jag tror det finns en chans till något seriöst med denna man.
  • Anonym (Wake up call)

Visst kan hon svara, men det vore väldigt oförståndigt att gå på samma misstag ännu en gång. Det är som att låta sig bli sparkad ytterligare en gång.

Jag skulle bara ha svarat för att meddela att i så fall måste lämna sin fru. Talat om för honom att jag inte hade gått med på att träffa honom förrän jag vet bevisligen att det med 100% säkerhet är över. Allt annat är fruktansvärt respektlöst och vidrigt mot både Ts och frun.

Men ts glöm inte att du i sådana fall väljer att satsa på en man som har för vana att vara otrogen istället för att reda ut det förhållande han redan är i. Det brukar inte vara en bra inledning på ett förhållande , eftersom tillit är så viktigt att ha.

Jag har träffat många som levt i liknande förhållanden och de är ytterst sällan lyckliga och väldigt ofta osäkra och svartsjuka. Särskilt som de gått in i förhållandet med öppna ögon med att mannen varit otrogen med dem, och att han troligen kommer göra detsamma mot dem en vacker dag.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-18 17:41:58 följande:

Han har hört av sig. Vet inte vad jag ska göra. 
    Har inte svarat ännu. 
    Har panik. 

Om han vill träffa dig så försök avstyra, Om han bara vill höra av sig så behöver du inte göra så mycket mer än att svara artigt. Om du upplever att han vill mer än att bara höra av sig, så får du bestämma dig för om du vill kasta dig in i karusellen igen eller om du artigt men bestämt säger nej, tack.

Jag tror att det kan vara så att han har ett dåligt samvete han vill bli av med.

Ta det lugnt och tänk på dig själv och din framtid.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-18 19:30:46 följande:

Jag känner att jag för min skull "måste" svara. Allt annat strider mot min natur och jag skulle må dåligt av att jag är oartig. 

Tänkte bara svara artighetsfraser själv, typ bara hej hur är det och ha det bra. Då bjuder jag väl inte in till något?

Du skriver själv att det är för "din skull" du måste svara.
    För din skull så borde du försöka låta bli.
    Du riskerar bara att bli sårad igen.
    Kanske är det bara hans dåliga samvete som talar.
    I så fall kan han gott hålla det för sig själv.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-04-18 21:35:19 följande:
    Du skriver själv att det är för "din skull" du måste svara.
    För din skull så borde du försöka låta bli.
    Du riskerar bara att bli sårad igen.
    Kanske är det bara hans dåliga samvete som talar.
    I så fall kan han gott hålla det för sig själv.
    Han är en stor egoist, vad detta påverkar och kommer leda till för TS ägnar han inte en tanke. Bara han får sitt. Men TS kanske inte bryr sig så mycket om sig själv, han har ju mått så dåligt så det kanske går först.
  • Lynx123

Så när det passar herrn ska du ge honom tillfredställelsen att vara till hans förfogande igen? Undrar vilka ursäkter han tänkt komma med denna gång.

Du bestämmer själv vad du ska göra: begå samma misstag igen eller behålla lite stolthet?

• molly50
    Anonym (o) skrev 2024-04-18 21:43:22 följande:
    Han är en stor egoist, vad detta påverkar och kommer leda till för TS ägnar han inte en tanke. Bara han får sitt. Men TS kanske inte bryr sig så mycket om sig själv, han har ju mått så dåligt så det kanske går först.
    Ja,det är han absolut.
    Men jag tror att TS är alldeles för snäll för sitt eget bästa och sätter andra framför sig själv.
    Därför sätter hon hans mående framför sitt eget.
  • Anonym (Deppig)

Jag undrar vad han ville med kontakten. Kanske saknar han bekräftelsen? 

Jag svarade artigt, som jag skrev. 
    Men för mig lämnade det mer frågor än svar. 
    Lite skönt i alla fall att veta att han inte glömt mig, att jag någonstans finns i hans tankar. 

Svar på tråden Han vågar inte