• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 08:23:37 följande:

Jag undrar vad han ville med kontakten. Kanske saknar han bekräftelsen? 

Jag svarade artigt, som jag skrev. 
    Men för mig lämnade det mer frågor än svar. 
    Lite skönt i alla fall att veta att han inte glömt mig, att jag någonstans finns i hans tankar. 

Ner i träsket igen och igen och igen,,,,,,,,,
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (LOB) skrev 2024-04-19 08:25:21 följande:
    Ner i träsket igen och igen och igen,,,,,,,,,
    Tyvärr verkar det bli så.... ts kan inte stå emot - självskadebeteende eftersom jag tror att ts egentligen VET att det aldrig någonsin kommer bli de två?! Han vill inte (troligen aldrig velat mer än det som var) men han har väldigt mycket trams att skylla på.

Ja du ts, han vill nog bara tanka sitt ego och försäkra sig om att Du inte har glömt honom så han får lite bekräftelse från dig. Andra älskarinnor har förmodligen sett igenom hans lögner och blockat honom., kanske är det  bara DU som finns kvar? 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-19 08:38:22 följande:
    Tyvärr verkar det bli så.... ts kan inte stå emot - självskadebeteende eftersom jag tror att ts egentligen VET att det aldrig någonsin kommer bli de två?! Han vill inte (troligen aldrig velat mer än det som var) men han har väldigt mycket trams att skylla på.

Ja du ts, han vill nog bara tanka sitt ego och försäkra sig om att Du inte har glömt honom så han får lite bekräftelse från dig. Andra älskarinnor har förmodligen sett igenom hans lögner och blockat honom., kanske är det  bara DU som finns kvar? 
    Pitten och egot har väl börjat klia på honom igen.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-19 08:38:22 följande:

Ja jag VET att det inte blir något. 
    Jag är helt lugn, kommer inte ta upp kontakten med honom. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 09:06:53 följande:
    Ja jag VET att det inte blir något. 
    Jag är helt lugn, kommer inte ta upp kontakten med honom. 
    Men var´för svarade du honom då??????

Har du någon form av självskadebeteende?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-04-19 09:24:52 följande:
    Men var´för svarade du honom då??????

Har du någon form av självskadebeteende?
    Någon form av endorfinberoende. Jag mår ju bra NÄR vi har kontakt.
    Men jag kommer inte skriva mer, och det hade varit oartigt att inte svara. Vill honom ju inget illa 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 09:42:01 följande:
    Men jag kommer inte skriva mer, och det hade varit oartigt att inte svara. Vill honom ju inget illa 
    Så vad gör du nästa gång han skriver? Är artig eller igorerar? 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 09:42:01 följande:

Ni har den likheten gemensamt iaf, ni är duktiga på bortförklaringar.

Du vill honom inget illa? Meddetsamma är helt okej att han gör dig illa? Du kommer GARANTERAT svara igen och det är INTE av någon s.k artighet utan enbart för att du vägrar inse att han inte vill, du hoppas och drömmer fortfarande om något som aldrig kommer ske. Gå i terapi, sök hjälp för att gå vidare. Detta var bara ett par månader i ditt liv, låt det inte sabba resten av ditt liv.
  • Anonym (Deppig)

Ja, jag kommer förmodligen svara igen.
    Jag vet, jag vet, jag vet att det är så jävla dumt. Exakt som någon här uppe skrev, svarar jag inte kommer det alltid gnaga i mig vad som hänt om jag gjort det.

Nej, jag har inga förhoppningar om att det ska lösa sig och han är ju heller inget att satsa på för framtiden. Men jag tänker på det ändå. 

• Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-19 11:14:54 följande:

Ja, jag kommer förmodligen svara igen.
    Jag vet, jag vet, jag vet att det är så jävla dumt. Exakt som någon här uppe skrev, svarar jag inte kommer det alltid gnaga i mig vad som hänt om jag gjort det.

Nej, jag har inga förhoppningar om att det ska lösa sig och han är ju heller inget att satsa på för framtiden. Men jag tänker på det ändå. 

"Men jag kommer inte skriva mer"

Vad vill du uppnå igentligen och vad tror du du kan uppnå?

Svar på tråden Han vågar inte