• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (...) skrev 2024-03-18 20:06:03 följande:
    Läste du sista meningen i det du svarade på?

"Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem." 

Så är det tyvärr, efter en viss ålder. Så ska man ha en attraktiv och normalvettig man i den åldern, så måste man nästan ta honom ifrån någon annan... Annars finns bara töntarna och/eller de mycket oattraktiva kvar. D.v.s.: det är inte så lätt!
    Tack!!!
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-18 19:41:56 följande:
    Ja precis, du visste vad du gav dig in i och valde medvetet en otrogen skithög och sen undrar du hur man träffar någon? 

Du tror inte att det kanske finns en viss skillnad mellan att träffa någon som i vem fan som helst och att träffa någon som inte springer runt och sviker och ljuger och själv delta i det han gör?

Ja man kan träffa någon ny men man måste inte göra det genom att bete sig som ett svin, tror du inte?
    Du tycker inte att hon redan fått sitt straff? Hon har trist nog fått ett högre straff än den skyldiga .Jag tror att hon dragit lärdom av den här historien. 

I övrigt håller jag med om att man bör vänta med att ha sex till de lämnar sin fru. Det känns som otrogna kommer alldeles för lätt undan, när de vet att de kan ha kakan och äta den är det inte lika intressant med skilsmässa längre. Känns så orättvist att den enda som kommer undan, är den enda riktigt skyldiga. 
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-18 20:51:12 följande:
    I övrigt håller jag med om att man bör vänta med att ha sex till de lämnar sin fru. 
    Bäst att tillägga att jag menar båda könen. För det finns otrogna kvinnor som män. Jag utgick endast från TS historia när jag skrev.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (...) skrev 2024-03-18 20:06:03 följande:
    Läste du sista meningen i det du svarade på?

"Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem." 

Så är det tyvärr, efter en viss ålder. Så ska man ha en attraktiv och normalvettig man i den åldern, så måste man nästan ta honom ifrån någon annan... Annars finns bara töntarna och/eller de mycket oattraktiva kvar. D.v.s.: det är inte så lätt!
    Så mao är du helt ok med att vara en egoist som skiter i vilka konsekvenser det får för andra bara man själv får sitt så.... och du rättfärdigare det med att "det är inte lätt".

Det du inte verkar fatta är att en snubbe som gladeligen bedrar sin partner absolut inte är "normalvettig" utan en skithög, och det enda du vinner genom att ta honom från någon annan är en snubbe som förmodligen kommer göra likadant mot dig och hur kul är det på en skala på tal om "det är inte så lätt"?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-18 20:51:12 följande:
    Du tycker inte att hon redan fått sitt straff? Hon har trist nog fått ett högre straff än den skyldiga .Jag tror att hon dragit lärdom av den här historien. 

I övrigt håller jag med om att man bör vänta med att ha sex till de lämnar sin fru. Det känns som otrogna kommer alldeles för lätt undan, när de vet att de kan ha kakan och äta den är det inte lika intressant med skilsmässa längre. Känns så orättvist att den enda som kommer undan, är den enda riktigt skyldiga. 
    Alla säger aldrig mer när de precis fått sig en näsbränna men sen är det lågt ifrån alla som lär sig något av sina misstag, speciellt inte när man bara tycker synd om sig själv men bryr sig egentligen inte så mycket om vad man gjort mot andra. Jag tror tyvärr att folk sällan ändrar sina värderingar och personlighet bara sådär. Det krävs nog ganska mycket innan det sker. Om hon lärt sig något eller ej lärt väl visa sig nästa gång hon blir intresserad av en upptagen snubbe. 

Ja egoister kommer tyvärr ofta undan med det men det gäller ju inte bara otrogna utan även älskarinnor/älskare, finns ju gott om folk som gillar att ligga med upptagna män/kvinnor och bryr sig inte ett dugg vilka konsekvenser det får för deras familjer när det kommer fram, de slipper ju ta del av shitshowen själva utan kan bara glatt gå vidare till nästa skithög. Så jag vet inte om jag håller med om att den otrogne skulle vara de enda riktigt skyldiga. En älskare/älskarinna som skiter i vad han/hon deltar i att göra mot den otrognes familj bara hen får sitt är enligt mig precis lika egoistisk och hänsynslös.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-19 01:07:42 följande:
    Alla säger aldrig mer när de precis fått sig en näsbränna men sen är det lågt ifrån alla som lär sig något av sina misstag, speciellt inte när man bara tycker synd om sig själv men bryr sig egentligen inte så mycket om vad man gjort mot andra. Jag tror tyvärr att folk sällan ändrar sina värderingar och personlighet bara sådär. Det krävs nog ganska mycket innan det sker. Om hon lärt sig något eller ej lärt väl visa sig nästa gång hon blir intresserad av en upptagen snubbe. 

Ja egoister kommer tyvärr ofta undan med det men det gäller ju inte bara otrogna utan även älskarinnor/älskare, finns ju gott om folk som gillar att ligga med upptagna män/kvinnor och bryr sig inte ett dugg vilka konsekvenser det får för deras familjer när det kommer fram, de slipper ju ta del av shitshowen själva utan kan bara glatt gå vidare till nästa skithög. Så jag vet inte om jag håller med om att den otrogne skulle vara de enda riktigt skyldiga. En älskare/älskarinna som skiter i vad han/hon deltar i att göra mot den otrognes familj bara hen får sitt är enligt mig precis lika egoistisk och hänsynslös.
    Bra skrivet!

I ts fall är inte mannen "den enda riktigt skyldiga", BÅDA är lika skyldiga.

Ts får ta sitt "straff" som är helt självförvållat och inget man kan dra på sig en tyck synd om offerkofta för nu, mannens tid kommer nog också tids nog. De enda det faktiskt ÄR synd om är den bedragna frun och eventuella barn.
  • Anonym (Deppig)

Visst, jag är också medskyldig. Hans familj har inte bett om det här. 
    Men jag trodde faktiskt att det skulle bli vi. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-19 07:19:54 följande:

Visst, jag är också medskyldig. Hans familj har inte bett om det här. 
    Men jag trodde faktiskt att det skulle bli vi. 

Spelar ingen roll vad du trodde.  Du kunde ändå väntat på att han blivit singel i så fall. Dessutom sk*t du totalt i hans fru och kan skippa ditt "men jag blev ju kär" dravel eftersom din tanke redan från start var att ligga och ha honom som kk. Nej, du får vad du förtjänar!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-19 08:01:15 följande:
    Spelar ingen roll vad du trodde.  Du kunde ändå väntat på att han blivit singel i så fall. Dessutom sk*t du totalt i hans fru och kan skippa ditt "men jag blev ju kär" dravel eftersom din tanke redan från start var att ligga och ha honom som kk. Nej, du får vad du förtjänar!
    Min plan med honom var från början ingenting. Det är en slump genom en gemensam bekant att vi träffades men den historien hör inte hit. Visste inte att han var gift,  men när det sen blev tal om att fortsätta ses (på hans initiativ) så resonerade jag som att det är inte jag som gör fel, jag är inte i ett förhållande. Ligger han inte med mig ligger han med nån annan. Jag var inte ett dugg intresserad av något seriöst med honom. Mycket äldre, gift, inte min typ utseendemässigt. Trodde verkligen inte att det skulle bli mer än ett par gånger men vi började prata, sågs allt oftare (och inte för sex) och jag var tydlig med att jag höll på att få känslor men han hade redan dem. Och på den vägen är det.

Men det spelar ingen roll nu. Jag försöker inte försvara mig, jag är bara ledsen och mitt hjärta är i tusen bitar. Hade önskat ett annat slut.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-19 08:20:14 följande:
    Min plan med honom var från början ingenting. Det är en slump genom en gemensam bekant att vi träffades men den historien hör inte hit. Visste inte att han var gift,  men när det sen blev tal om att fortsätta ses (på hans initiativ) så resonerade jag som att det är inte jag som gör fel, jag är inte i ett förhållande. Ligger han inte med mig ligger han med nån annan. Jag var inte ett dugg intresserad av något seriöst med honom. Mycket äldre, gift, inte min typ utseendemässigt. Trodde verkligen inte att det skulle bli mer än ett par gånger men vi började prata, sågs allt oftare (och inte för sex) och jag var tydlig med att jag höll på att få känslor men han hade redan dem. Och på den vägen är det.

Men det spelar ingen roll nu. Jag försöker inte försvara mig, jag är bara ledsen och mitt hjärta är i tusen bitar. Hade önskat ett annat slut.
    Du borde ha önskat att du aldrig startar!

Men det är nog som du säger - ligger han inte med dig så ligger han med någon annan och det är med största sannolikhet precis vad din dröm man gör just nu!
Svar på tråden Han vågar inte