• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-02 01:01:16 följande:

Han har hört av sig för att önska gott nytt år, så nej jag har inte blockat honom. Önskade detsamma och sen var det inget mer med det. 

Nämen! Den såg man inte komma. Han har hört av sig och du har inte blockerat honom. Chockerande! Äntligen händer det något nytt i tråden.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-01-02 12:14:16 följande:
    Nämen! Den såg man inte komma. Han har hört av sig och du har inte blockerat honom. Chockerande! Äntligen händer det något nytt i tråden.
    Jag tyckte faktiskt att det var en fin gest. Han vill inte fortsätta men det är inget groll mellan oss. Jag hade nog tyckt att det var värre om han inte gjorde det, då hade han "spolat" mig utan att ens komma ihåg mig. Det hör till vanligt hyfs att säga gott nytt år. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-02 01:01:16 följande:

Han har hört av sig för att önska gott nytt år, så nej jag har inte blockat honom. Önskade detsamma och sen var det inget mer med det. 

Men varför blockerar du honom inte bara? Han rör ju upp dina känslor varje gång han hör av sig,
    Och en sådan man borde inte ens vara värd att vara din vän.
    Det finns bättre därute,men som du riskerar att missa så länge du klamrar dig fast vid den här mannen.
    Jag menar inte att låta hård. Men det är verkligen dags att du klipper all kontakt med honom nu. För din egen skull.
    Du mår inte bra av att ha den här kontakten,och han låter dig aldrig gå vidare så länge han fortsätter att kontakta dig.
    Gör det klart för honom och klipp sen kontakten och blockera.
    Jag förstår att det är svårt,men du måste göra det för att du ska kunna gå vidare.
    Och jag vågar lova att du kommer att må mycket bättre sen.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-02 14:52:20 följande:
    Jag tyckte faktiskt att det var en fin gest. Han vill inte fortsätta men det är inget groll mellan oss. Jag hade nog tyckt att det var värre om han inte gjorde det, då hade han "spolat" mig utan att ens komma ihåg mig. Det hör till vanligt hyfs att säga gott nytt år. 
    Han gör antagligen det här för att kasta ut bete och se om du fortfarande finns kvar om lusten faller på hos honom.
    Ge honom inte det.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-01-02 15:00:55 följande:
    Men varför blockerar du honom inte bara? Han rör ju upp dina känslor varje gång han hör av sig,
    Och en sådan man borde inte ens vara värd att vara din vän.
    Det finns bättre därute,men som du riskerar att missa så länge du klamrar dig fast vid den här mannen.
    Jag menar inte att låta hård. Men det är verkligen dags att du klipper all kontakt med honom nu. För din egen skull.
    Du mår inte bra av att ha den här kontakten,och han låter dig aldrig gå vidare så länge han fortsätter att kontakta dig.
    Gör det klart för honom och klipp sen kontakten och blockera.
    Jag förstår att det är svårt,men du måste göra det för att du ska kunna gå vidare.
    Och jag vågar lova att du kommer att må mycket bättre sen.
    Jag kommer absolut inte skriva till honom. Och jag tror att han kommer dröja länge till nästa, om det ens blir en nästa gång. Och då har jag förhoppningsvis blockat honom eller kommer låta bli att svara. 
    Det känns helt okej, jag är inte ledsen. Det är vad det är.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-02 15:33:00 följande:
    Jag kommer absolut inte skriva till honom. Och jag tror att han kommer dröja länge till nästa, om det ens blir en nästa gång. Och då har jag förhoppningsvis blockat honom eller kommer låta bli att svara. 
    Det är bra. Det tycker jag inte du ska göra heller.
    Men jag tycker du ska blockera honom så fort som möjligt.
    Ge honom en förklaring innan så att han förstår varför du gör det.
    Men blockera honom sen.
    Annars kommer han att fortsätta kontakta dig igen när lusten faller på och så river han upp dina känslor igen. Så kan du inte ha det.
    Träffar du fortfarande psykologen?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-02 15:33:00 följande:
    Det är OBEGRIPLIGT att du tror det. Totalt obegripligt. Han kommer garanterat att kontakta dig om ett tag och du kommer inte att ha blockerat honom.
  • Anonym (Kimchi)

Du valde det själv. Du har INTE gått vidare. Står fortfarande och stampar och ljuger för dig själv. Skyller på vanligt hyfs att önska något gnå. Så patetisk du är! Du kan fan ha det. Det man eg undrar är vad din sekundära vinst är att bete dig som du gör? Eller vill man ens veta? 

• Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-01-02 16:02:37 följande:
    Det är OBEGRIPLIGT att du tror det. Totalt obegripligt. Han kommer garanterat att kontakta dig om ett tag och du kommer inte att ha blockerat honom.
    Fast någon gång måste han väl sluta? Eller tror ni att han kommer höra av sig resten av sitt liv?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-02 14:52:20 följande:
    Då hade du ju kunnat passa på att få ditt fina avslut som du säger dig så väl behöva?
  • Anonym (M)
    Anonym (o) skrev 2025-01-06 11:03:13 följande:
    Fast någon gång måste han väl sluta? Eller tror ni att han kommer höra av sig resten av sitt liv?
    Kanske, kanske inte. Poängen är att TS liv står och stampar. Han bestämmer villkoren och hon kommer inte vidare. TS har nämnt att hon vill ha ett seriöst förhållande. Då borde hon jobba för att det blir så och inte fortsätta slösa energi på han som fortsätter utnyttja henne när det passar honom.
  • Anonym (o)
    Anonym (M) skrev 2025-01-06 12:11:42 följande:
    Kanske, kanske inte. Poängen är att TS liv står och stampar. Han bestämmer villkoren och hon kommer inte vidare. TS har nämnt att hon vill ha ett seriöst förhållande. Då borde hon jobba för att det blir så och inte fortsätta slösa energi på han som fortsätter utnyttja henne när det passar honom.
    poängen i det inlägget jag svarade på var väl att TS måste begripa att han kommer alltid höra av sig igen
  • Dimisi
    Ja, så länge du inte blir jobbig. Jag känner en bekräftelsesökande man på 50+. Han bollar ständigt 3-5 tjejer vid sidan om sin relation. Så fort det blir skakigt i relationen kastar han ut ett trevligt sms till allihop. Den/de som svarar fortsätter han flirta med till relationen blir bättre igen och han uppslukas den.

De flesta av tjejerna växlar, men cykeln är förvånansvärt lång, sju år verkar ganska vanligt. En av tjejerna var hans flickvän i tonåren. Hon dissar honom ibland i flera år, men han lyckas otroligt nog alltid vinna tillbaka henne. Sist var det genom att planera en resa som han skulle bjuda henne på. Jag tänkte att båda två egentligen borde fatta att den där resan aldrig skulle bli av, i synnerhet som hans primära relation blev allt stabilare under tiden, men på något sätt verkar de lura sig själva lika mycket som varandra, och njuter av fantasin ända till de kraschar och tar avstånd från varandra en tid.

Sexuellt bekräftelsesökande människor är såklart SJUKT sköna att ha sex med. Någon undrade över TS:s sekundära vinst...
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-01-06 11:04:44 följande:
    Då hade du ju kunnat passa på att få ditt fina avslut som du säger dig så väl behöva?
    Vi har haft ett avslut nu. Sista gången vi träffades kändes det bra, som att om det var sista gången vi sågs så fick det vara bra med det. Jag var så klart ledsen att det var över men kände mig inte bortkastad och som att jag sörjt färdigt. 
    Sen kom ju hela den där soppan fram om hans vän och jag blev ledsen igen, men ju mer jag tänkte på det så kändes det ändå inte som att jag gjort något betydande fel. Visst, att ligga med hans bästa vän skulle ju inte rädda oss men alla de gångerna var ju när vi inte hade kontakt/han hade blockat mig osv. Jag har inte bedragit honom när jag var med honom, varken med hans vän eller någon annan, och egentligen inte ens alls under hela den tiden vi kännt varandra eftersom han heller aldrig varit exklusiv med mig.

Och den här gången hörde han ju av sig. "Jag vill inte fortsätta så här", ordagrant vad han sa. Och det respekterar jag så klart. 
    Dimisi skrev 2025-01-06 13:03:22 följande:
    Sexuellt bekräftelsesökande människor är såklart SJUKT sköna att ha sex med. Någon undrade över TS:s sekundära vinst...
    Ja, sexet har så klart varit jättebra men inte himlastormande. Jag blev kär i hur han fick mig att må, hur han sa sig uppskatta mig och såg mig på ett sätt som jag inte upplevt förut. Sexet var en bonus.
  • molly50
    Det jag tycker att du snarare borde fråga dig är hur länge du tänker vänta på att han ska ta första steget att avsluta er kontakt?
    Hur länge orkar du själv slösa bort din tid på någon som bara gör dig illa?
    Tycker du inte att du förtjänar bättre?
  • molly50
    Förlåt! Jag misstog dig för TS. Mitt svar var riktat till TS så du kan bortse från det. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-06 14:01:54 följande:
    Vi har haft ett avslut nu. Sista gången vi träffades kändes det bra, som att om det var sista gången vi sågs så fick det vara bra med det. Jag var så klart ledsen att det var över men kände mig inte bortkastad och som att jag sörjt färdigt. 
    Sen kom ju hela den där soppan fram om hans vän och jag blev ledsen igen, men ju mer jag tänkte på det så kändes det ändå inte som att jag gjort något betydande fel. Visst, att ligga med hans bästa vän skulle ju inte rädda oss men alla de gångerna var ju när vi inte hade kontakt/han hade blockat mig osv. Jag har inte bedragit honom när jag var med honom, varken med hans vän eller någon annan, och egentligen inte ens alls under hela den tiden vi kännt varandra eftersom han heller aldrig varit exklusiv med mig.

Och den här gången hörde han ju av sig. "Jag vill inte fortsätta så här", ordagrant vad han sa. Och det respekterar jag så klart. 
    Ja, sexet har så klart varit jättebra men inte himlastormande. Jag blev kär i hur han fick mig att må, hur han sa sig uppskatta mig och såg mig på ett sätt som jag inte upplevt förut. Sexet var en bonus.
    Så skönt att ni nu kommit till ett värdigt avslut. Det är viktigt att ni båda kan känna att det enda realistiska är att det kommer till ett avslut. Jag kan verkligen relatera till detta. För mig var det viktigt att vi kunde avsluta utan bitterhet. Jag visste att han aldrig skulle kunna bryta upp från sitt äktenskap trots att han ville. Och han visste att jag inte skulle vänta på honom i evighet trots att jag ville.  

När det gått en tid och du har kommit igång med ditt liv, kanske träffat någon som bekräftar dig som han gjorde så kommer du att se tillbaka på tiden med mannen med både vemod och värme. Allt det som varit bra finns kvar i minnet och gör dig starkare. 

Lycka till i framtiden {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-01-06 14:01:54 följande:

Om ni har haft ett bra avslut så kan du ju blocka honom nu då, för det var ju din ursäkt förut
  • Anonym (o)
    Ja, så länge du inte blir jobbig. Jag känner en bekräftelsesökande man på 50+. Han bollar ständigt 3-5 tjejer vid sidan om sin relation. Så fort det blir skakigt i relationen kastar han ut ett trevligt sms till allihop. Den/de som svarar fortsätter han flirta med till relationen blir bättre igen och han uppslukas den.

De flesta av tjejerna växlar, men cykeln är förvånansvärt lång, sju år verkar ganska vanligt. En av tjejerna var hans flickvän i tonåren. Hon dissar honom ibland i flera år, men han lyckas otroligt nog alltid vinna tillbaka henne. Sist var det genom att planera en resa som han skulle bjuda henne på. Jag tänkte att båda två egentligen borde fatta att den där resan aldrig skulle bli av, i synnerhet som hans primära relation blev allt stabilare under tiden, men på något sätt verkar de lura sig själva lika mycket som varandra, och njuter av fantasin ända till de kraschar och tar avstånd från varandra en tid.

Vilken fantastisk insyn du har i hans allra privataste
  • Dimisi
    Anonym (o) skrev 2025-01-06 18:49:40 följande:
    Vilken fantastisk insyn du har i hans allra privataste
    Ja, det känns otroligt och stort att han till slut släppte in mig till det som han håller hemligt för alla andra, till och med sig själv större delen av tiden.

Efter en kort, stormande kärleksrelation med ett giftigt slut, gav jag mig sjutton på att förstå och älska honom som människa, dels för att jag VILL älska mina medmänniskor, dels för att bevisa för honom att villkorslös kärlek finns och funkar. 

Jag hade redan genomskådat mycket av hans dubbelliv, och han förstod att det var lönlöst att försöka förföra mig, och lika lönlöst att försöka förgöra mig genom soc-anmälningar och liknande. Jag antar att han till slut kände att han inte hade mer att förlora, och gav mig full access till hans inre.

Jag känner fortfarande en sorgsen och varm förståelse för honom, men jag klarar inte att ha kontakt. Jag trodde att han skulle komma till insikt i att han gör både sig och kvinnorna illa, när han började prata om det. Men istället blev jag snarare någon han kunde skryta för och jag började känna mig medskyldig. Han ville/kunde verkligen inte bryta mönstret.
Svar på tråden Han vågar inte