• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Han skulle faktiskt inte "ha rätt" att bli arg, ledsen,  besviken eller ens förvånad över att du haft sex med hans bästa vän om ni hade blivit ett par på riktigt.  Det är ju precis så han lever sitt liv.

Och nej, du är med största sannolikhet varken hans första, enda eller sista älskarinna. Förmodligen inte den enda under den perioden han hade dig heller. 

Han verkar rätt känslokall. Men för familjen och fruns skull får man väl hoppas att de har löst sina eventuella problem (om de nån gång haft det?) och lever lyckligt (igen?), helst utan otrohet såklart. 

• Tyra myra

Det är inte o vanligt att man känner sig sviken när ens fd partner börjar ha en relation med en av hens vänner.  

Det kan till och med vara många år sedan hen skiljdes och man kan själv vara i en ny relation men just detta att det är en vän som stigit in i ens ställe verkar vara väldigt känsligt.

• Anonym (Deppig)

Hans vän har aldrig varit en idé för en relation, och jag är säker på att man, i ett modernt samhälle, får ha sexpartners även som kvinna utan att vara i en relation. Vi hade ju faktiskt ett förflutet innan jag blev presenterad för den här mannen. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 18:02:51 följande:

Hans vän har aldrig varit en idé för en relation, och jag är säker på att man, i ett modernt samhälle, får ha sexpartners även som kvinna utan att vara i en relation. Vi hade ju faktiskt ett förflutet innan jag blev presenterad för den här mannen. 

Är den mannen singel?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 18:02:51 följande:

Vad menar du med att man får ha sexpartners? Det är väl ingen som försöker förbjuda dig eller? Om du tror att det liv du lever nu är bra för din psykiska hälsa, så är det väl bara att fortsätta ligga på.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 14:29:47 följande:

Man bestämmer inte över sina känslor. Kanske kan man kväva dem, men känner något gör man vare sig man vill eller ej.
    Han har all rätt i världen att bli sårad för att jag legat med hans bästa vän och kunde jag göra det ogjort skulle jag. Men jag trodde sin sagt att "vi" var över.
    Så min poäng är att även om han sårat mig fruktansvärt har han rätt att känna sig sårad över vad jag har gjort. 

Du behöver tänka om.
    Ni är inte över. Ni har aldrig existerat.
    Han har aldrig haft ett förhållande med dig.
    Så länge du tänker avigt, så inser du inte hur fel det är av honom att stålla några krav.

Ni är inte över, för ni har aldrig varit ett faktim.
    Han och hans fru dock ÄR.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 19:29:12 följande:
    Du behöver tänka om.
    Ni är inte över. Ni har aldrig existerat.
    Han har aldrig haft ett förhållande med dig.
    Så länge du tänker avigt, så inser du inte hur fel det är av honom att stålla några krav.

Ni är inte över, för ni har aldrig varit ett faktim.
    Han och hans fru dock ÄR.
    Det bestämmer väl inte du? Vad vet du om vad för, om något, förhållande han har med sin fru, annat än den juridiska?
  • Anonym (Wake up call)
    Tyra myra skrev 2024-11-24 17:39:13 följande:

Det är inte o vanligt att man känner sig sviken när ens fd partner börjar ha en relation med en av hens vänner.  

Det kan till och med vara många år sedan hen skiljdes och man kan själv vara i en ny relation men just detta att det är en vän som stigit in i ens ställe verkar vara väldigt känsligt.

Ja exakt. Men ett sårat ego är inte samma sak som att älska någon.

TS
    Ingen vill väl bli bortglömd eller utbytt, hur lite känslor man än själv hyser?  Det är inte bra för ens självförtroende, om man så enkelt kan bli utbytt mot en av kompisarna. Det är därför han är grinig och sårad.

Om han hade blivit känslomässigt sårad på riktigt så hade hans känslor varit så starka att han sannolikt tänkt på att lämna sin fru. Men han vill bara ha kvar kakan och äta den, och varför skulle han ens tänka tanken att lämna när han redan får allt han pekar på utan att behöva ta det jobbiga steget? 

Därför han beter sig som ett bortskämt barn som grinar när andra vill vara med och dela på hans extra- kaka.

• Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:14:52 följande:
    Vad menar du med att man får ha sexpartners? Det är väl ingen som försöker förbjuda dig eller? Om du tror att det liv du lever nu är bra för din psykiska hälsa, så är det väl bara att fortsätta ligga på.
    Det är väl kanske just det som TS syftar på, man får inte ha sexpartners utan relation som kvinna utan att samtidigt bli kallad psykiskt sjuk.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 19:40:52 följande:
    Det bestämmer väl inte du? Vad vet du om vad för, om något, förhållande han har med sin fru, annat än den juridiska?
    Vad bestämmer inte jag?
    Det är han som livnärt hennes hopp men aldrig lämnat sin fru. Om de haft ett öppet förhållande får man anta att han skulle ha nämnt det för ts?

Jag har läst så gptt som från start, och allt har tytt på en otrogen man som vill ha kul på sidan om. Det är vad jag utgår ifrån såvida inget annat har nämnts.
Svar på tråden Han vågar inte