• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 21:36:43 följande:
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
    Äsch då, fortsätt du och njut av killkompisens sällskap. Det kommer ge dig mycket mer positivt än vad du kommer få av den gifte mannen.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 21:36:43 följande:
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
    Fast jo, uppenbarligen var den det. Annars hade du inte legat med honom. För nog fan visste du att risken var ENORM att dessa bästa kompisar skulle berätta det för varandra. Du verkar handla utan att tänka och sedan "ångra" dig. Livet funkar inte riktigt så när man är vuxen. Som andra sagt, sök riktig terapi. Tror inte att ett par samtal då och då med en nätterapeut är nog.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:47:20 följande:
    Äsch då, fortsätt du och njut av killkompisens sällskap. Det kommer ge dig mycket mer positivt än vad du kommer få av den gifte mannen.
    Tror det är betydligt bättre att TS tar hand om sig själv istället för att "tänja på gränserna" med män i hans bekantskapskrets. Hon verkar ju använda sex på ett väldigt destruktivt sätt.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:47:20 följande:
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.
  • felicityporter
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 22:19:36 följande:
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.
    Ett tips från coachen: bägge vännerna är med på detta. De bara spelar med dig.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    felicityporter skrev 2024-11-23 22:26:38 följande:
    Ett tips från coachen: bägge vännerna är med på detta. De bara spelar med dig.
    Japp, glasklart. Båda leker med ts och det är rätt tragiskt om inte ts förstår det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 22:07:21 följande:
    Tror det är betydligt bättre att TS tar hand om sig själv istället för att "tänja på gränserna" med män i hans bekantskapskrets. Hon verkar ju använda sex på ett väldigt destruktivt sätt.
    Vet inte om det finns något som tyder på att TS mår dåligt av härligt sex. Däremot den gifte mannens idiotbeteende efteråt, det är en helt annan sak.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 22:19:36 följande:
    Du är ju så vansinnigt dragen till honom sexuellt så jo det gav dig uppenbarligen någonting positivt. Njut av livet istället för att plåga dig med negativa tankemönster på grund av en egocentrisk man. Och inte alls säkert den andre skulle säga nej till mer.
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-23 19:47:09 följande:
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
    Nej,det är ju det jag tror också,

Ja,precis,.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 19:51:50 följande:
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
    Men det behöver du inte känna.
    Han är förmodligen inte sårad utan det är snarare så att hans ego blev sårat när han upptäckte att han inte är den enda för dig så han kan få sex när han vill.
    Och det behöver du inte bry dig om. Han bryr sig ju inte om dina känslor.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:29:21 följande:
    Men nu har hon tolkar hans reaktion som att han är sårad. Och varför skulle han inte kunna vara det, med allt beteende TS beskrivit så förvånar mig ingenting beträffande den mannen.
    Ja,för att det kanske är vad hon vill tro?
    Men tycker du att han verkar ha visat att han bryr sig om TS i övrigt?
Svar på tråden Han vågar inte