• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 21:17:04 följande:

Det har aldrig varit tal om att vi varit tillsammans för enbart sex, även om vi så klart haft det med. Men bekräftelse, absolut, och samma kärleksspråk. Och vi har båda bekräftat varandra innan det blev en smutsig soppa av allt. 

ok. vad gjorde det smutsigt då? att han aldrig lämnade sin fru? fast han sa att han skulle göra det? eller var det när ni fortsätter ha sex fast du egentligen vill ha någon som är din helt och hållet? eller för att du inte vill inse att du är lite polyamorös och älskar flera? det du behöver göra är att ta kontroll över situatiomen. att sätta gränser och stå upp för dej själv.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-23 08:21:54 följande:

Han blir nog inte känslomässigt sårad. Men hans ego blir sårad när han förstår att han inte är den enda, att hans vän duger lika bra. Hans ego fick sig en törn ;)

Inget att ha dåligt samvete för. Naturligtvis ska inte en upptagen ha rätten att ha åsikter om den andres sexliv. Den rätten försvann i takt med att han stanna med sin fru. Den rätten försvann med att han behandlade två personer fruktansvärt illa. 

Håller med.

Och måste tillägga att han är en bedrövligt osexig man, med det beteendet, hade inte tagit i honom med tång efter allt han visat upp.

Men det kan TS säkert överse med, allt som spelar roll är den där gången i början och hur det kändes då ett kort tag, och det här kommer självklart inte vara sista gången TS hör från honom.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-11-23 08:25:56 följande:
    ok. vad gjorde det smutsigt då? att han aldrig lämnade sin fru? fast han sa att han skulle göra det? eller var det när ni fortsätter ha sex fast du egentligen vill ha någon som är din helt och hållet? eller för att du inte vill inse att du är lite polyamorös och älskar flera? det du behöver göra är att ta kontroll över situatiomen. att sätta gränser och stå upp för dej själv.
    Jag är absolut inte polyamorös. När jag är i ett förhållande är jag otroligt monogam men jag resonerade som att vi inte var det, att "vi" var över, även om det aldrig var "vi" för honom. Att när jag dejtar inte ser ett problem med att ha sex med flera samtidigt är inte samma sak som att jag har romantiska känslor för någon, då är jag bara med den personen och jag vill att den är bara med mig. Det ville jag med honom också. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-11-23 02:59:53 följande:
    Om inte hans vän eller du berättat, hur fick han då reda på det?  Om han nu blivit sårad av det och därför brutit kontakten med dig så  är det väl lika bra. Nu slipper du bli kontaktad av honom hela tiden och kan fortsätta ditt liv.  Kanske till och med träffa någon som kan ge dig den bekräftelse du behöver. Hoppas du ursäktar men på mig verkar det som om det är vad det hela handlar om.

Om du hade riktiga känslor för mannen skulle du knappast ha agerat som du gjort med hans vän.  Jag tror att du behöver lära dig älska dig själv innan du kan älska någon annan. När man känner kärlek för någon annan sätter man dennes lycka före sin egen, även om det skulle innebära att man låter dem gå. Egoism och kärlek hör inte ihop.

Jag tror att hans vän försagt sig eller att han på något vis har råkat se att vi skickat meddelanden till varandra och sen frågade han mig och jag bekräftade. Jag visste ju inte vad de sagt till varandra och hur som helst ville jag inte ljuga. Från min sida var det aldrig hemligt även om jag förstod att han inte skulle uppskatta det. Det hela är smutsigt från början till slut och jag är så ledsen hur det har blivit, hela historien. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:27:12 följande:
    Jag tror att hans vän försagt sig eller att han på något vis har råkat se att vi skickat meddelanden till varandra och sen frågade han mig och jag bekräftade. Jag visste ju inte vad de sagt till varandra och hur som helst ville jag inte ljuga. Från min sida var det aldrig hemligt även om jag förstod att han inte skulle uppskatta det. Det hela är smutsigt från början till slut och jag är så ledsen hur det har blivit, hela historien. 
    Är vännen singel? För om han är det så är er s.k "relation" det enda i denna historia som inte är smutsig.

Men om även han är gift/upptagen så är det (om möjligt???!!!) ännu mer sjukt!

I så fall tycker jag att du seriöst ska hålla dig undan män tills du gått i seriös terapi under lång tid. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 18:52:19 följande:

Jag har redan bett om ursäkt ifall jag sårat honom. 

Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-23 18:30:50 följande:
    Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
    Tja, han har väl egentligen rätt att ställa vilka krav han så önskar på denna relation eller vad det nu är, och avsluta om det inte passar honom, på vilka grunder han än bestämmer själv. Så vill TS ha en chans att få honom tillbaka så får hon väl be om ursäkt då. Vi kommer kanske aldrig förstå henne i det här.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:27:12 följande:
    Men du..  Livet går vidare, fastna inte i vad som har varit utan se framåt och bestäm dig för att allt bara kan bli bättre.  Ta små steg framåt så kommer du tillslut att befinna dig långt ifrån där du är nu, idag.

Framtiden ligger där framför dig och du gör den till vad du vill, kanske döljer sig din stora kärlek runt hörnet, kanske hittar du rätt om något eller några år, vem vet?
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 19:10:43 följande:
    Tja, han har väl egentligen rätt att ställa vilka krav han så önskar på denna relation eller vad det nu är, och avsluta om det inte passar honom, på vilka grunder han än bestämmer själv. Så vill TS ha en chans att få honom tillbaka så får hon väl be om ursäkt då. Vi kommer kanske aldrig förstå henne i det här.
    Jo,men det jag menar är att hon inte behöver be om ursäkt för att ha sårat honom.
    För jag tror inte på att han är speciellt sårad.
    Möjligen ett sårat ego.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-11-23 19:33:10 följande:
    Jo,men det jag menar är att hon inte behöver be om ursäkt för att ha sårat honom.
    För jag tror inte på att han är speciellt sårad.
    Möjligen ett sårat ego.
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
Svar på tråden Han vågar inte