• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 10:15:28 följande:
    Jag har dåligt samvete för att jag haft kontakt med båda, helt enkelt. Det var inte ärligt av mig då jag dessutom ville mer med honom. Men jag trodde verkligen att det var helt över mellan oss (ja, jag vet - men även att all kontakt mellan oss skulle vart över)
    Men ärligt av dig? Hur ärlig har han varit då?
    Han har ju ljugit både dig och sin fru rakt upp i ansiktet.
    Du har ingen anledning att känna dåligt samvete gentemot honom.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-21 13:10:17 följande:
    Men ärligt av dig? Hur ärlig har han varit då?
    Han har ju ljugit både dig och sin fru rakt upp i ansiktet.
    Du har ingen anledning att känna dåligt samvete gentemot honom.
    Men hur kan jag rättfärdiga att såra någon annan för att jag själv blivit sårad? Jag lovar att det inte var vad jag ville, och jag vet att ni säger att han inte är det men jag tror det.
    Jag ville vara en bättre människa helt enkelt. Och att vi kunde ha fina minnen av varandra. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:55:26 följande:
    Det betyder absolut ingenting känslomässigt, bara passionerat sex. Men det är absolut noll känslor mellan oss. Och det var inte meningen att tänja några gränser eftersom jag trodde all kontakt var över. Och sen var det dumt att fortsätta ha kontakt med båda, så klart. 
    Har du ett seriöst självskadebeteende?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:21:57 följande:
    Men hur kan jag rättfärdiga att såra någon annan för att jag själv blivit sårad? Jag lovar att det inte var vad jag ville, och jag vet att ni säger att han inte är det men jag tror det.
    Jag ville vara en bättre människa helt enkelt. Och att vi kunde ha fina minnen av varandra. 
    Men är du dum på riktigt????

Du drömmer om något som inte fans och aldrig kommer finnas.. Jag du var kär och hade det jättebra med honom men det var en fantasivärd utan grund.

Ta hand om dig sjäv nu och din framtid
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-11-21 13:25:48 följande:

Du drömmer om något som inte fans och aldrig kommer finnas.. Jag du var kär och hade det jättebra med honom men det var en fantasivärd utan grund.

Ja det gör jag. Och jag är inte dum. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-11-21 13:23:48 följande:
    Har du ett seriöst självskadebeteende?
    Nej, eller jo. Och då greppar jag efter alla små halmstrån jag kan finna som kan få mig att känna något positivt om än så bara för ett litet tag. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:39:08 följande:
    Nej, eller jo. Och då greppar jag efter alla små halmstrån jag kan finna som kan få mig att känna något positivt om än så bara för ett litet tag. 
    Du kissar alltså i byxan för att det ska kännas skönt en liten stund med vetskap om att det blir väldigt obehagligt i framtiden? Dumt? Smart?
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:46:38 följande:
    Ja, det är det. Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv. Men jag kan inte sluta och jag är så olycklig. Inte bara på grund av honom, men jag var verkligen lycklig när jag träffade honom. För första gången på riktigt. 
    Jo, det kan du. Men du vill inte. Det är just det som är en del av självskadebeteendet. Det är det du behöver hjälp med. Hade du verkligen varit lycklig och haft god självkänsla så hade du aldrig inlett något med en upptagen person. Om du varit i dåliga förhållanden tidigare så har du ett mönster bakom dig av bristande självrespekt. Det går att jobba på men det är nog bäst att göra det med en psykolog. Du behöver släppa...
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (LOB) skrev 2024-11-21 13:25:48 följande:

Håller med, nu kommer jag skrika på dig ts. DU HAR INTE SÅRAT NÅGON - du behöver hjälp, vård, terapi. Ditt självskadebeteende blir bara värre och nu verkar du även fått vanföreställningar.  

Ring psyk, inget nätet terapi utan riktig vård. Glöm dessa människor.  Har du vänner i ditt liv? Familj? Även om ingen bor nära kan du ta kontakt via telefon.  Du går ju under av detta. 

När jag började läsa detta blev jag så arg på dig, din arrogans mor hans fru och barn (känner inte dem och bryr mig inte skrev du) , senare blev jag arg (inte arg på riktigt såklart, men det förstår du nog) för att han inte vill ha dig utan alla hans ord var lögn och du blir "förkrossad". Det har ju varit en lek redan från start, redan hur ni träffades satte prägel på hur oäkta och oseriös er s.k "relation" alltid varit.

Snälla ts, inse att ditt liv går utför.... Du paddlar för livet men båten fortsätter sjunka.....

Önskar dig allt gått, ta hand om dig..... {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 13:53:03 följande:
    Håller med, nu kommer jag skrika på dig ts. DU HAR INTE SÅRAT NÅGON - du behöver hjälp, vård, terapi. Ditt självskadebeteende blir bara värre och nu verkar du även fått vanföreställningar.  

Ring psyk, inget nätet terapi utan riktig vård. Glöm dessa människor.  Har du vänner i ditt liv? Familj? Även om ingen bor nära kan du ta kontakt via telefon.  Du går ju under av detta. 

När jag började läsa detta blev jag så arg på dig, din arrogans mor hans fru och barn (känner inte dem och bryr mig inte skrev du) , senare blev jag arg (inte arg på riktigt såklart, men det förstår du nog) för att han inte vill ha dig utan alla hans ord var lögn och du blir "förkrossad". Det har ju varit en lek redan från start, redan hur ni träffades satte prägel på hur oäkta och oseriös er s.k "relation" alltid varit.

Snälla ts, inse att ditt liv går utför.... Du paddlar för livet men båten fortsätter sjunka.....

Önskar dig allt gått, ta hand om dig..... {#emotions_dlg.flower}
    Jag vill bara korrigera en sak, i övrigt håller jag med dig. Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig om hans familj. Tvärtemot är jag helt säker på att hans fru är en fantastisk kvinna som bara råkade gifta sig med fel man.
    Jag vet inget om henne, bara hennes namn. I övrigt är hon ett blint kort för mig och så vill jag att det ska förbli. 
Svar på tråden Han vågar inte