• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:29:21 följande:
    Men nu har hon tolkar hans reaktion som att han är sårad. Och varför skulle han inte kunna vara det, med allt beteende TS beskrivit så förvånar mig ingenting beträffande den mannen.
    Ja,för att det kanske är vad hon vill tro?
    Men tycker du att han verkar ha visat att han bryr sig om TS i övrigt?
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:24:28 följande:
    Jag är absolut inte polyamorös. När jag är i ett förhållande är jag otroligt monogam men jag resonerade som att vi inte var det, att "vi" var över, även om det aldrig var "vi" för honom. Att när jag dejtar inte ser ett problem med att ha sex med flera samtidigt är inte samma sak som att jag har romantiska känslor för någon, då är jag bara med den personen och jag vill att den är bara med mig. Det ville jag med honom också. 
    Så du tycker att det bara är du som gjort det här förhållandet smutsigt?! Fundera då över fakta att han utnyttjar dej sexuellt och går bakom ryggen på sin fru.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 23:44:32 följande:
    Vet inte om det finns något som tyder på att TS mår dåligt av härligt sex. Däremot den gifte mannens idiotbeteende efteråt, det är en helt annan sak.
    Då har vi inte läst samma tråd. Har läst från början och TS alla sexäventyr bara skriker självskadebeteende för mig.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-11-24 00:28:51 följande:
    Ja,för att det kanske är vad hon vill tro?
    Men tycker du att han verkar ha visat att han bryr sig om TS i övrigt?
    Vet inte hur han bryr sig om TS i övrigt har med saken att göra, skulle inte förvåna mig ett dugg om han är sårad ändå den där mannen
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 09:33:10 följande:
    Då har vi inte läst samma tråd. Har läst från början och TS alla sexäventyr bara skriker självskadebeteende för mig.
    Det är din åsikt och kanske även syn på sex som inte verkar relevant för TS. Kan som sagt inte se något i tråden som TS skriver att hon mår dåligt av sexet. Däremot mår hon dåligt av vissa mäns reaktioner och beteenden mot henne. Tex som nu sist, hon mår otroligt dåligt för att den egocentriske gifte mannen nu skulle vara sårad.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 09:33:10 följande:
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 22:19:36 följande:
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.

Ja, precis. Självskadebeteende så det skriker om det. TS om du är rädd om dej ska du hålla avstånd till män som beter sej illa mot dej. Det finns många män som bara ser kvinnan som ett hål. Varför slösa ditt liv på såna män? 
  • Anonym (o)
    Anonym (M) skrev 2024-11-24 12:30:50 följande:
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 22:19:36 följande:
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.

Ja, precis. Självskadebeteende så det skriker om det. TS om du är rädd om dej ska du hålla avstånd till män som beter sej illa mot dej. Det finns många män som bara ser kvinnan som ett hål. Varför slösa ditt liv på såna män? 
    Hur diagnostiserar du ett självskadebeteende? Såg inte TS den där kompisen bara som en kuk då eftersom hon enbart är sexuellt intresserad av honom? Kanske han också självskadar enligt den logiken?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:02:25 följande:
    Hur diagnostiserar du ett självskadebeteende? Såg inte TS den där kompisen bara som en kuk då eftersom hon enbart är sexuellt intresserad av honom? Kanske han också självskadar enligt den logiken?
    Att fortsätta låta sig utnyttjas gång på gång av den gifta mannen som har visat att han är totalt ointresserad av ts och helt och fullt sk*ter i hennes känslor när hon "bönar och ber" tyder väl på självskadebeteende? Det finns troligen ingen riktig kärlek från ts sida heller, hon är däremot helt besatt av mannen som sårar och skadar henne (psykiskt). 
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 09:57:58 följande:
    Vet inte hur han bryr sig om TS i övrigt har med saken att göra, skulle inte förvåna mig ett dugg om han är sårad ändå den där mannen
    Men om han nu är så sårad och det är TS han vill ha,varför lämnar han då inte sin fru?
    Nej,han har möjligtvis ett sårat ego. Men inget annat.
  • Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-24 13:08:30 följande:
    Att fortsätta låta sig utnyttjas gång på gång av den gifta mannen som har visat att han är totalt ointresserad av ts och helt och fullt sk*ter i hennes känslor när hon "bönar och ber" tyder väl på självskadebeteende? Det finns troligen ingen riktig kärlek från ts sida heller, hon är däremot helt besatt av mannen som sårar och skadar henne (psykiskt). 

Nu pratade jag inte om det sexet utan om sexet med den andre mannen.

och dessutom, fortfarande TS mår dåligt av hur han beter sig och inte av att ha sex med honom. Ni lägger vikten på just sexet av någon anledning

Svar på tråden Han vågar inte