• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 19:42:15 följande:
    Det är väl kanske just det som TS syftar på, man får inte ha sexpartners utan relation som kvinna utan att samtidigt bli kallad psykiskt sjuk.
    Så länge man mår bra, så är det ju bara att fortsätta. Jag skrev exakt det. Men nu mår TS enligt egen utsago väldigt dåligt psykiskt, så då får man kanske ta en titt på hur man lever och se om man kan göra några justeringar. Men det verkar väldigt viktigt för dig att TS ska ha sex.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 19:44:16 följande:
    Vad bestämmer inte jag?
    Det är han som livnärt hennes hopp men aldrig lämnat sin fru. Om de haft ett öppet förhållande får man anta att han skulle ha nämnt det för ts?

Jag har läst så gptt som från start, och allt har tytt på en otrogen man som vill ha kul på sidan om. Det är vad jag utgår ifrån såvida inget annat har nämnts.
    Du verkar ju påstå att de har ett faktiskt förhållande. Det vet du ingenting om.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:49:08 följande:
    Så länge man mår bra, så är det ju bara att fortsätta. Jag skrev exakt det. Men nu mår TS enligt egen utsago väldigt dåligt psykiskt, så då får man kanske ta en titt på hur man lever och se om man kan göra några justeringar. Men det verkar väldigt viktigt för dig att TS ska ha sex.
    Jag mår inte dåligt av mina sexuella relationer, jag gillar sex och har genom åren som singel haft ett rikt sexliv (det var värre när jag levde i en relation, då var det botten).

Däremot mår jag dåligt psykiskt av andra relationer, och kanske jag har dövat bristen på närhet med sex men jag mår inte dåligt av just det. Tvärtom tror jag att leva ut olika fantasier har hjälpt mig att hitta mig själv och våga mer. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:49:08 följande:
    Finns inget som tyder på att det är just sexet som TS mår dåligt av. Men visst TS kan ju prova att justera bort sexet och i övrigt fortsätta träffa den här mannen och se om hon mår bättre då.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 20:03:36 följande:
    Du verkar ju påstå att de har ett faktiskt förhållande. Det vet du ingenting om.
    Jag syftar på att hon inte ska känna dåligt samvete för ett förhållande som aldrig nämnts vara exklusivt. Han var aldrig exklusiv, och då har han heller ingen rätt att kräva det av henne. Om han hade lovat henne exklusivitet hade han själv behövt lämna sin fru, och det var han ju inte villig att göra.

Vad hans förhållande med frun egentligen är känns irrelevant. Det är ju där han valt att stanna, hur det än ser ut. Det viktiga är att hon inte ska behöva känna dåligt samvete eller krypa för honom utan förstå att hon haft all rätt i världen att ha sex med vem sjutton hon vill, precis som han haft den rättigheten.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 20:13:37 följande:
    Jag syftar på att hon inte ska känna dåligt samvete för ett förhållande som aldrig nämnts vara exklusivt. Han var aldrig exklusiv, och då har han heller ingen rätt att kräva det av henne. Om han hade lovat henne exklusivitet hade han själv behövt lämna sin fru, och det var han ju inte villig att göra.

Vad hans förhållande med frun egentligen är känns irrelevant. Det är ju där han valt att stanna, hur det än ser ut. Det viktiga är att hon inte ska behöva känna dåligt samvete eller krypa för honom utan förstå att hon haft all rätt i världen att ha sex med vem sjutton hon vill, precis som han haft den rättigheten.
    Han frågade faktiskt mig i början om att vara exklusiv, när han pratade om att lämna sin fru. Jag var inte övertygad då ännu, men jag hade börjat få känslor för honom. Och sen var jag exklusiv, bara med honom till han försvann. 

Men han berättade för mig, sist vi sågs, att det var bättre hemma och att de höll på att lösa saker mellan dem. Så jag förstod aldrig riktigt varför han ökade kontakten med mig och varför han agerar så här när han fick reda på att jag legat med hans vän. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:07:24 följande:
    Jag mår inte dåligt av mina sexuella relationer, jag gillar sex och har genom åren som singel haft ett rikt sexliv (det var värre när jag levde i en relation, då var det botten).

Däremot mår jag dåligt psykiskt av andra relationer, och kanske jag har dövat bristen på närhet med sex men jag mår inte dåligt av just det. Tvärtom tror jag att leva ut olika fantasier har hjälpt mig att hitta mig själv och våga mer. 
    Fast det är ju precis det som är problemet. Du använder sex för att döva annat. Hela du verkar helt uppfylld av att få uppleva den där känslan som mannen gav dig och nu är du på desperat jakt efter det. Det är inte ett sunt beteende. Finns inte en psykolog i världen som skulle rekommendera det som ett sätt att läka. Sedan är ju sexet och vad det medför totalt sammankopplat med varandra, så blir lite fånigt att säga att det inte är sexet. Hade det inte varit för sexet så hade du ju inte haft de här andra relationerna.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 20:03:36 följande:
    Ts har skrivit att mannen själv berättat att relationen med frun är bra (igen?) och att han nu inte jobbar borta längre utan bor på heltid hemma med familjen. 
    Så jo, den enda relation han har är med frun. Ts var ett snedsteg som han troligen aldrig menat allvar med utan bara lurat i henne det så som otrogna män oftast (så gott som alltid?) gör för att få ligga lite.

Tyvärr trodde ts på lögnerna och började drömma om ett liv tillsammans. Men med den vetskap som ts vet idag om hans beteende efter han "ångrat sig" borde även ts insett att allt bara var lögner. Men tyvärr har ts blivit som besatt av mannen och kämpar med näbbar och klor för att få ha honom kvar i sitt liv, helt oavsett att han är en riktig sk*tstövel mot henne gång på gång.

När man medvetet utsätter sig för det är man förmodligen i behov av hjälp, terapi för att avbryta detta för gott.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-24 20:28:35 följande:
    Ts har skrivit att mannen själv berättat att relationen med frun är bra (igen?) och att han nu inte jobbar borta längre utan bor på heltid hemma med familjen. 
    Så jo, den enda relation han har är med frun. Ts var ett snedsteg som han troligen aldrig menat allvar med utan bara lurat i henne det så som otrogna män oftast (så gott som alltid?) gör för att få ligga lite.

Tyvärr trodde ts på lögnerna och började drömma om ett liv tillsammans. Men med den vetskap som ts vet idag om hans beteende efter han "ångrat sig" borde även ts insett att allt bara var lögner. Men tyvärr har ts blivit som besatt av mannen och kämpar med näbbar och klor för att få ha honom kvar i sitt liv, helt oavsett att han är en riktig sk*tstövel mot henne gång på gång.

När man medvetet utsätter sig för det är man förmodligen i behov av hjälp, terapi för att avbryta detta för gott.
    Nej han bor inte hemma, han är bort inte riktigt lika mycket som förut, men inte längre kvar i min stad.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:33:44 följande:
    Nej han bor inte hemma, han är bort inte riktigt lika mycket som förut, men inte längre kvar i min stad.
    Var bor han då om han inte bor hemma och inte är borta lika mycket?
Svar på tråden Han vågar inte