• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)

Vet ni vad som hjälper lite? Att han nu spelar förådd och bedragen. Jag står fortfarande fast vidatt han har rätt till alla känslor,  men att han kastar sten i glashus gör det lite lättare för mig. 

• Anonym (Kimchi)

Men för bövulen. Du ska skita i vad han känner och inte. Det där får han lösa bäst han vill. Sluta älta. En erfarenhet rikare och du ska lära dig något av det. Släpp denne man och den andre med. Ordna kuratorskontakt. Du behöver hjälp att komma ur ditt självskadebeteende. Nu har han haft sitt roliga med dig. Nu blir du utbytt. Skaffa dig ryggrad och självkänsla genom terapi. Släpp och gå vidare. 

• Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 14:02:13 följande:

Vet ni vad som hjälper lite? Att han nu spelar förådd och bedragen. Jag står fortfarande fast vidatt han har rätt till alla känslor,  men att han kastar sten i glashus gör det lite lättare för mig. 

Spela roll. Du kommer ju ändå aldrig att blocka honom. Alltid samma snack. "Jag känner mig lugnare/bättre". Ändå gör du inget åt saken.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-25 00:27:20 följande:
    En falsk relation.
    Och ändå är det den relation han väljer.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 07:54:23 följande:
    Det  är inte bara två som träter men så som jag känner honom förstår jag om de fått problem och han tar på sig offerkoftan.
    Ja,det är väl inte helt ovanligt att otrogna gör så.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 14:02:13 följande:

Men vilka känslor är det egentligen han har?
    Det troligaste är att det bara handlar om ett sårat ego.
    Men du har rätt i att han kastar sten i glashus. Han om någon bedrar ju både sin fru och dig och andra.
    Och det är bra om det gör det lättare för dig att gå vidare.

Har han hört av sig igen eller sagt något mer?
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:31:56 följande:
    Men vilka känslor är det egentligen han har?
    Det troligaste är att det bara handlar om ett sårat ego.
    Men du har rätt i att han kastar sten i glashus. Han om någon bedrar ju både sin fru och dig och andra.
    Och det är bra om det gör det lättare för dig att gå vidare.

Har han hört av sig igen eller sagt något mer?
    Vi har pratat idag, och han har offerkoftan på. Jag har understrykit att jag på inget vis har gjort något för att såra honom men HAN dumpade mig och att jag tog för givet att vi inte skulle ha mer kontakt och att på så vis  skulle det inte spela någon roll vad eller med vem jag gjorde något. 
    Jag står för vad jag gjort, jag har inte bedragit honom. Men jag är ledsen att han fick reda på det/det faktiskt spelade roll. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 20:45:26 följande:
    Vi har pratat idag, och han har offerkoftan på. Jag har understrykit att jag på inget vis har gjort något för att såra honom men HAN dumpade mig och att jag tog för givet att vi inte skulle ha mer kontakt och att på så vis  skulle det inte spela någon roll vad eller med vem jag gjorde något. 
    Jag står för vad jag gjort, jag har inte bedragit honom. Men jag är ledsen att han fick reda på det/det faktiskt spelade roll. 
    Ok. Så han kontaktade dig igen.alltså.
    Som sagt så tycker jag inte att han har någon rätt att anklaga dig för att ha bedragit honom.
    Ni har inte och har inte haft någon relation i det avseendet och han är själv gift oh den som bedrar.
    Så det är ju dubbelmoral så det bara skriker om det,det som han håller på med.
    Jag tycker du ska sätta ner foten och be honom att inte kontakta dig mer och sen blockera honom.
    Det finns gränser för hur han får bete sig.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 20:45:26 följande:
    Du tror fortfarande att han känner sig bedragen eller? Han har troligen precis som flera redan sagt ett sårat ego för att du kunde lika gärna ligga med hans bästa vän som med honom och det stör jonlm. Absolut inte samma sak som sårad, ledsen för att han har känslor för dig.

Men nu har han dig precis där han vill. DU ber om ursäkt och kryper om möjligt mer än nånsin för allt sk*t han sysslar med. 

Har du kontaktat psyk?
  • Lynx123

Såklart att han är i kontakt igen...och att du går med på det. Det där med ALDRIG mer stämde så klart inte - det var bara drama. Och så klart att du kröp till korset precis som han förväntat sig. 

Svar på tråden Han vågar inte