• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-15 19:05:13 följande:

Jag saknar honom.
    Jag saknar att prata med honom.
    Jag skiter i sexet, jag ville bara ha kontakt. 
    Snälla, kan jag få känna så här utan att ni säger emot mig?
    Det är så här jag känner - jag saknar honom. Jag saknar honom som en vän. 

In our darkest moments, we don?t need solutions or advice. What we yearn for is simply human connection?a quiet presence, a gentle touch. These small gestures are the anchors that hold us steady when life feels like too much.

Please don?t try to fix me. Don?t take on my pain or push away my shadows. Just sit beside me as I work through my own inner storms. Be the steady hand I can reach for as I find my way.
    My pain is mine to carry, my battles mine to face. But your presence reminds me I?m not alone in this vast, sometimes frightening world. It?s a quiet reminder that I am worthy of love, even when I feel broken.
    So, in those dark hours when I lose my way, will you just be here? Not as a rescuer, but as a companion. Hold my hand until the dawn arrives, helping me remember my strength.
    Your silent support is the most precious gift you can give. It?s a love that helps me remember who I am, even when I forget.~
    En person som beter sig mot dig som han har gjort, känns det verkligen som en vän för dig?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-14 10:13:32 följande:

En liten uppdatering. 
    Han hörde av sig, så klart. Har skrivit hela veckan. Ville ses. Och jag sa ja (så klart) men på vissa villkor som han accepterade. Han fortsatte skriva, pratade om när vi skulle ses, vad vi skulle göra. Och så plötsligt kommer smset - jag kommer inte, vi kommer inte ses mer. Jag vill inte. Ha det bra.

Jag var ju beredd, så klart. Ändå kändes det, men inte som det brukar. Det var inte ett slag i magen utan mer att jaha - det var det. Jag svarade att han nu måste låta mig vara ifred.
    Det är klart att jag respekterar hans beslut att vara med sin familj, jag kommer inte kontakta honom igen. 
    Jag undrar om det var sista gången vi hördes. 

Varför blockerar du honom inte bara?
    Då slipper du fundera över vad han kommer att göra,om han hör av sig igen osv.
    Det är bra att du bad honom låta dig vara ifred.
    Frågan är bara om det var tillräckligt för att han ska förstå att han sårar dig.
  • molly50

Jag saknar honom.

In our darkest moments, we don?t need solutions or advice. What we yearn for is simply human connection?a quiet presence, a gentle touch. These small gestures are the anchors that hold us steady when life feels like too much.

Please don?t try to fix me. Don?t take on my pain or push away my shadows. Just sit beside me as I work through my own inner storms. Be the steady hand I can reach for as I find my way.
    My pain is mine to carry, my battles mine to face. But your presence reminds me I?m not alone in this vast, sometimes frightening world. It?s a quiet reminder that I am worthy of love, even when I feel broken.
    So, in those dark hours when I lose my way, will you just be here? Not as a rescuer, but as a companion. Hold my hand until the dawn arrives, helping me remember my strength.
    Your silent support is the most precious gift you can give. It?s a love that helps me remember who I am, even when I forget.~
    Med vänner som han så behöver man inga fiender.
    Varför vill du ha honom som vän när han behandlar dig så illa?
    Man behandlar inte en vän så som han gör med dig.
  • Lynx123

Jag saknar honom.

Varför skriver du på engelska helt plötsligt? Och varför dillar.du om vänskap från hans sida? Är det så man behandlar.sina vänner? Det här är bara drama utan substans. Ledsen, men det finns inget romantiskt i den här.situationen.
  • Anonym (LOB)
    Lynx123 skrev 2024-12-15 23:16:28 följande:
    Varför skriver du på engelska helt plötsligt? Och varför dillar.du om vänskap från hans sida? Är det så man behandlar.sina vänner? Det här är bara drama utan substans. Ledsen, men det finns inget romantiskt i den här.situationen.
    Offerkofta på i form av ett citat av Ernst Hemmingway
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-12-16 06:21:59 följande:
    Offerkofta på i form av ett citat av Ernst Hemmingway
    Det var verkligen inte meningen att ta på mig ifferkoftan, det känns inte alls så. Jag är inte ledsen på samma sätt. Jag såg det där citatet och tyckte att det passade in på hur jag kände och mådde när vi började ses. När han uppmuntrade mig att öppna mig och låta mig svepas med. Och så blev jag lite ledsen för jag vet inte hur jag ska kunna det igen, det var det enda.
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 07:42:27 följande:
    Det var verkligen inte meningen att ta på mig ifferkoftan, det känns inte alls så. Jag är inte ledsen på samma sätt. Jag såg det där citatet och tyckte att det passade in på hur jag kände och mådde när vi började ses. När han uppmuntrade mig att öppna mig och låta mig svepas med. Och så blev jag lite ledsen för jag vet inte hur jag ska kunna det igen, det var det enda.
    När du blockerar honom tror jag dig
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-12-16 07:48:56 följande:
    När du blockerar honom tror jag dig
    Kanske. Men han är också den första människa som jag har litat på som jag vågade få känslor för, så det har varit en lång process att bara ta sig dit. Och nu måste jag börja om. 
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 07:42:27 följande:
    Intressant att du väljer att citera en förmodad narcissist.

Du kommer kunna känna så igen - det är inte som om man förlorar förmågan att känna. Men du måste bryta dina själdestruktiva mönster och inse att de val du gjort inte bygger upp utan river ner.
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-12-16 07:55:35 följande:
    Intressant att du väljer att citera en förmodad narcissist.

Du kommer kunna känna så igen - det är inte som om man förlorar förmågan att känna. Men du måste bryta dina själdestruktiva mönster och inse att de val du gjort inte bygger upp utan river ner.
    Jag kan inte min Hemingway, citatet kom upp av en slump i mitt flöde och jag kände igen mig i texten. Lägg inte för mycket vikt vid den. 

Jo, jag vet att jag kommer våga igen men när man har blivit sårad tillräckligt många gånger, av de som ska stå en nära. Det blir svårare och svårare. Jag vill inte stänga in mig, men jag var trött, ledsen och emotionell igår. Det kommer nya dagar. Men jag tyckte verkligen om honom, och jag tyckte om hur han fick mig att må när vi började ses. 
    Och jag vet att ni säger att han alltid kontaktar mig igen  men det känns annorlunda den här gången. Jag tror att det var sista gången nu och det gör mig ledsen att det skulle sluta så här.
    Jag hoppas att det var sista gången, för annars tar jag mig aldrig vidare. 
Svar på tråden Han vågar inte