• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-12-24 09:18:04 följande:

Men om du tänker efter så innerst inne hade du nog inte velat att det skulle bli ni. Du hade inte mått bättre i ett förhållande med en man som söker en ny älskarinna när kommunikationen inte fungerar hemma. En man som velar och aldrig vet vad han vill, och vars humör ständigt växlar. Nej, ett sånt förhållande är nog inte alls vad du skulle må bra av. 

Med tanke på att du söker en som kan ge dig den bekräftelse och kärlek du behöver är han absolut fel person för dig, Den dagen du inser att du inte alls behöver eller vill ha en sån person i ditt liv. Då först har du släppt honom.

Jag hoppas innerligt att nästa år blir bättre för dig. Att du lyckas släppa fantasin om honom på riktigt. God jul.

Tack! 
    Jo, jag vet. Jag hade aldrig kunnat slappna av. 
    Men nu är det vad det är - det blev inte så, och är förmodligen lika bra. Men sårad blev jag, det kändes som att jag aldrig skulle läka. Men det gör jag ju så klart, fast det tar tid. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-24 13:31:41 följande:
    Tack! 
    Men nu är det vad det är - det blev inte så, och är förmodligen lika bra. Men sårad blev jag, det kändes som att jag aldrig skulle läka. Men det gör jag ju så klart, fast det tar tid. 
    Jag är inte i din situation men lite i alla fall, nu sitter jag ensam här på en sunken kvarterskrog på julafton och vill helst bara somna in.
    Träffade mannen på julafton för 6 år sen, nu 6 år senare blir jag dumpad på julafton (eller om jag dumpade?).
    Idag känner jag som du skrivit hela tiden, har aldrig känt såhär, aldrig känt mig så älskad trots en del långa förhållanden. 

Vem firar du jul med ts? Har han hört av sig?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-24 14:28:46 följande:
    Jag är inte i din situation men lite i alla fall, nu sitter jag ensam här på en sunken kvarterskrog på julafton och vill helst bara somna in.
    Träffade mannen på julafton för 6 år sen, nu 6 år senare blir jag dumpad på julafton (eller om jag dumpade?).
    Idag känner jag som du skrivit hela tiden, har aldrig känt såhär, aldrig känt mig så älskad trots en del långa förhållanden. 

Åh! Kram kram kram till dig! Att känna som att hjärtat brister önskar man inte ens sin värsta fiende, känns som att ingenting gör det värt att känna så 💔

Nej, han har inte hört av sig och jag kommer heller inte göra det. Säger han att han inte vill fortsätta så ska jag så klart respektera det. Det har jag gjort hela tiden men jag blev sårad över hur han hanterade det, ville ha ett annat slut. Som vuxen kan man "göra slut på riktigt", ghosta hör tonåren till.

I år firar jag inte jul, eller jag firar själv om man säger så. Men jag har hunden som sällskap :) 
  • Lynx123

Önskar dig en god jul - du har VÄRLDENS bästa sällskap med ovillkorlig, ren kärlek. Nu gäller det att du börjar älska dig själv på riktigt och slutar ägna dig åt sådana där jeppar. Allt gott!

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-24 08:42:50 följande:

God Jul, gänget 🎄
    Tack för att ni har lyssnat på allt mitt ältande det här året. 

Detsamma till dig! Hoppas du kan hitta nya krafter och komma vidare. Glad
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-24 14:28:46 följande:

Hur går det för dig, hur mår hjärtat? 
  • Mimosa86
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-24 13:31:41 följande:
    Tack! 
    Jag tänker såhär.. (och jag säger det då jag har liknande erfarenhet som du bakåt i tiden). Att det kan vara en ren välsignelse att det inte blev ni. Om han redan nu gör dig så ledsen och skadar dig emotionellt, tänk bara vilken katastrof det kunde ha blivit om det faktiskt blev ni. Om han inte är kapabel att ge dig det du förtjänar, om han inte redan nu har ditt bästa som prioritet- vad säger att han skulle ha lyckats med det i en fast relation?
    Hans handlingar visar exakt den han är. Jag tror du är mer förälskad av potentialen du såg i honom än hans faktiska jag. Det betyder inte att han är en dålig man, han är säkert jättefin på många sätt eftersom du älskar honom, men han är dålig mot dig. Han sätter inte dig på den piedestal du förtjänar och offrar inte allt för dig- såsom du skulle ha offrat för honom.

Hans förlust. Din lärdom. Du kommer hitta en man som kommer göra allt för dig, och det kommer komma utan några hinder eller besvär. Han finns därute
  • Anonym (Deppig)
    Mimosa86 skrev 2024-12-29 12:14:12 följande:
    Jag tänker såhär.. (och jag säger det då jag har liknande erfarenhet som du bakåt i tiden). Att det kan vara en ren välsignelse att det inte blev ni. Om han redan nu gör dig så ledsen och skadar dig emotionellt, tänk bara vilken katastrof det kunde ha blivit om det faktiskt blev ni. Om han inte är kapabel att ge dig det du förtjänar, om han inte redan nu har ditt bästa som prioritet- vad säger att han skulle ha lyckats med det i en fast relation?
    Hans handlingar visar exakt den han är. Jag tror du är mer förälskad av potentialen du såg i honom än hans faktiska jag. Det betyder inte att han är en dålig man, han är säkert jättefin på många sätt eftersom du älskar honom, men han är dålig mot dig. Han sätter inte dig på den piedestal du förtjänar och offrar inte allt för dig- såsom du skulle ha offrat för honom.

Hans förlust. Din lärdom. Du kommer hitta en man som kommer göra allt för dig, och det kommer komma utan några hinder eller besvär. Han finns därute
    Jo, du har helt rätt. Jag är (var) förälskad i hur han fick mig att känna, hur han fick mig att må och tycka om mig själv där den där korta tiden från början. Så som jag aldrig hade känt förut. Och det gör mig så oändligt förkrossad att jag fick veta hur det kändes, det hade varit bättre att inte veta för jag kommer bara jämföra med den känslan igen.
    Jag vet och förstår att det här var det bästa, att det inte blev vi och jag inte hann investera mer än känslor i det. Men det var så ... skönt... att vara åtrådd. Jag var verkligen kär, och samtidigt som jag vill känna så igen är jag livrädd för att bli så sårad en gång till. Jag tror inte att det är värt det. 
  • Anonym (Deppig)
    Mimosa86 skrev 2024-12-29 12:14:12 följande:
    Och tack! Jag vill verkligen tro att det är hans förlust, att han en dag inser hur mycket jag faktiskt var beredd att göra för honom. Jag hade sålt min ena njure om han bad mig -metaforiskt så klart, men jag ville göra allt för att han skulle bli lycklig. Och jag vägrar tro att man är en svag människa för att man vill vara sitt bästa jag för någon annan. Sig själv, givetvis, men att finnas där för någon. I vått och torrt.
  • Anonym (Deppig)

Han har hört av sig för att önska gott nytt år, så nej jag har inte blockat honom. Önskade detsamma och sen var det inget mer med det. 

Svar på tråden Han vågar inte