• Mimosa86

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-12-24 13:31:41 följande:
    Tack! 
    Jo, jag vet. Jag hade aldrig kunnat slappna av. 
    Men nu är det vad det är - det blev inte så, och är förmodligen lika bra. Men sårad blev jag, det kändes som att jag aldrig skulle läka. Men det gör jag ju så klart, fast det tar tid. 
    Jag tänker såhär.. (och jag säger det då jag har liknande erfarenhet som du bakåt i tiden). Att det kan vara en ren välsignelse att det inte blev ni. Om han redan nu gör dig så ledsen och skadar dig emotionellt, tänk bara vilken katastrof det kunde ha blivit om det faktiskt blev ni. Om han inte är kapabel att ge dig det du förtjänar, om han inte redan nu har ditt bästa som prioritet- vad säger att han skulle ha lyckats med det i en fast relation?
    Hans handlingar visar exakt den han är. Jag tror du är mer förälskad av potentialen du såg i honom än hans faktiska jag. Det betyder inte att han är en dålig man, han är säkert jättefin på många sätt eftersom du älskar honom, men han är dålig mot dig. Han sätter inte dig på den piedestal du förtjänar och offrar inte allt för dig- såsom du skulle ha offrat för honom.

Hans förlust. Din lärdom. Du kommer hitta en man som kommer göra allt för dig, och det kommer komma utan några hinder eller besvär. Han finns därute
Svar på tråden Han vågar inte