• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 17:21:23 följande:
    Jag vill bara korrigera en sak, i övrigt håller jag med dig. Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig om hans familj. Tvärtemot är jag helt säker på att hans fru är en fantastisk kvinna som bara råkade gifta sig med fel man.
    Jag vet inget om henne, bara hennes namn. I övrigt är hon ett blint kort för mig och så vill jag att det ska förbli. 
    Du har skrivit rätt illa om henne ibland. Skitsamma,  hoppas du mår bättre snart.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 18:28:51 följande:
    Du har skrivit rätt illa om henne ibland. Skitsamma,  hoppas du mår bättre snart.
    Har jag? Det hoppas jag verkligen inte, för jag tycker inte illa om henne. Vet verkligen ingenting om hur hon är eller knappt ser ut. Jag vet hennes hårfärg typ men skulle aldrig känna igen henne. 
    Tack, försöker. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 18:35:22 följande:
    Har jag? Det hoppas jag verkligen inte, för jag tycker inte illa om henne. Vet verkligen ingenting om hur hon är eller knappt ser ut. Jag vet hennes hårfärg typ men skulle aldrig känna igen henne. 
    Tack, försöker. 
    Kommer inte ihåg exakt och orkar självklart inte leta. Du har skrivit att du hoppas på skilsmässa för att Hon inte behandlar honom bra, att han pratat illa om frun och du håller med för att du hoppades på att det han sa var sant.
    Men väldigt många gånger har du skrivit som du gör nu, att du inte alls har nåt emot henne och om han är lyckligare med henne så önskar du dem lycka till.
    Tror att du är förvirrad och har tappat greppet lite?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 19:42:02 följande:
    Kommer inte ihåg exakt och orkar självklart inte leta. Du har skrivit att du hoppas på skilsmässa för att Hon inte behandlar honom bra, att han pratat illa om frun och du håller med för att du hoppades på att det han sa var sant.
    Men väldigt många gånger har du skrivit som du gör nu, att du inte alls har nåt emot henne och om han är lyckligare med henne så önskar du dem lycka till.
    Tror att du är förvirrad och har tappat greppet lite?
    Nej, det har jag ingen aning om ifall hon gör. Och han har aldrig pratat illa om henne, in fact pratar han aldrig om henne, vilket är tur för det vill jag inte höra. Jag har sagt att jag önskade att mina föräldrar separerat när jag växte upp och det står jag fortfarande för. De är inte lyckliga ihop och har aldrig varit. 
    Och självklart tycker jag inte att de ska leva tillsammans bara för att det är bekvämt, men om de älskar varandra ska de så klart vara med varandra. 
  • felicityporter
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 19:56:33 följande:
    Nej, det har jag ingen aning om ifall hon gör. Och han har aldrig pratat illa om henne, in fact pratar han aldrig om henne, vilket är tur för det vill jag inte höra. Jag har sagt att jag önskade att mina föräldrar separerat när jag växte upp och det står jag fortfarande för. De är inte lyckliga ihop och har aldrig varit. 
    Och självklart tycker jag inte att de ska leva tillsammans bara för att det är bekvämt, men om de älskar varandra ska de så klart vara med varandra. 
    Men förstår du inte att anledningen till att han inte vill skiljas från sin fru är att han älskar henne och faktiskt VILL leva med henne? Du är bara en tillfällig kick för honom, en liten egoboost i vardagen, lite som en drog han tar till för att boosta sitt ego temporärt när vardagen är grå. Han hyser inga varma känslor för dig alls, du är bara en statist i hans liv som han ibland använder när han känner sig uttråkad. Det där med att du sårat honom är absolut inte sant, han känner ju ingenting för dig så han blir inte sårad, han använder detta bara för att få uppmärksamhet och att få gratis sex av dig senare.
    Han älskar sin fru. Inte dig. Förstår att det är svårt att höra, men detta är en egoistisk man som bara vill ha lite spänning vid sidan av sitt liv. Ett liv som han är mycket nöjd med. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:21:57 följande:
    Men hur kan jag rättfärdiga att såra någon annan för att jag själv blivit sårad? Jag lovar att det inte var vad jag ville, och jag vet att ni säger att han inte är det men jag tror det.
    Jag ville vara en bättre människa helt enkelt. Och att vi kunde ha fina minnen av varandra. 
    Jag vill inte låta hård,men jag tror att du måste inse att du inte betyder så mycket för honom som du tror.
    Att han blir irriterad för en sak som han själv hela tiden har gjort mot dig betyder ju inte att han vill att det ska bli ni.
    Det har han haft många chanser att visa redan,men som han inte har gjort.
    Jag tror du behöver gå och prata med en psykolog så att du kan få hjälp att bli av med de här tankarna.
    Han är inte ens värd din vänskap.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:39:08 följande:
    Nej, eller jo. Och då greppar jag efter alla små halmstrån jag kan finna som kan få mig att känna något positivt om än så bara för ett litet tag. 
    Och så länge du fortsätter göra det så kommer du aldrig att kunna släppa taget helt om honom och gå vidare.
    Och det är det du måste försöka göra,även om det känns svårt.
    Han tillför inget positivt till dig och ditt liv.
    Snarare tvärtom.
  • Anonym (Varit där)

Har läst i senaste  50 inläggen och diskussionerna här och tror att fry kan vara svårt för någon som inte varit i samma situation att förstå hur interaktionen fungerar i den här typen av relation.  

Man kan mycket väl ha liknande känslor och beteenden som man har i en normal relation. Allt som kan såra i en vanlig relation sårar i en otrohets relation.  

Man kan rent förnuftsmässigt tänka att man inte har någon som helst rätt att bli sårad om fd älskaren/älskarinnan skulle ha ihop det men en av ens vänner. Men det är nog samma känslor man skulle ha om ens fd fru skulle ha ihop det med någon av ens vänner.

Det handlar inte om etik och moral i detta fall utan om känslor. 

• Anonym (Varit där)

fortsättning.

Jag undrar hur du trodde att han skulle reagera?  Är det så att du vill hämnas en smula och få honom att må dåligt, eftersom du mår som du gör?
    I så fall måste jag faktiskt klandra dig en smula. Du mår inte ett dugg bättre av att han också mår dåligt.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-11-22 16:36:46 följande:

fortsättning.

Jag undrar hur du trodde att han skulle reagera?  Är det så att du vill hämnas en smula och få honom att må dåligt, eftersom du mår som du gör?
    I så fall måste jag faktiskt klandra dig en smula. Du mår inte ett dugg bättre av att han också mår dåligt.

Nej absolut inte hämnas. Jag och hans vän hade en sexuell relation innan han kom in i bilden, hade sen ingen kontakt med honom alls under den tiden vi var ett "par" utan den togs upp igen efter att jag blivit dumpad och inte alls med något sexuellt motiv från min sida, utan det var hans vän som drev på det. Och sen har vi haft kontakt men endast träffats ett par gånger. För det första trodde jag aldrig att han skulle få reda på det, hans vän skulle aldrig berätta det och vi pratade ju inte heller med varandra. Och så trodde jag verkligen att vi var över så om han så skulle få reda på det skulle det inte spela roll för "oss". Jag trodde inte han skulle uppskatta det så klart så av den anledningen tyckte jag heller inte att det var något att nämna, och sen har jag försvarat det med att vi inte längre är ett par (ja, jag vet att ni tycker vi aldrig varit det) och att jag får ligga med vem jag vill. Det har aldrig varit tal om en relation med hans vän, endast lust. 

Men den senaste tiden har det känts som att vi på något sätt hade hittat tillbaka till varandra, kanske inte för att vi skulle sluta tillsammans men i alla fall att kunna prata med varandra utan att såra den andre. Men tydligen så brydde han sig så pass mycket att han nu brutit kontakten med mig helt. Och jag känner mig så skyldig och ledsen och ja, jag saknar honom så innerligt. 
  • felicityporter
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 17:35:07 följande:
    Nej absolut inte hämnas. Jag och hans vän hade en sexuell relation innan han kom in i bilden, hade sen ingen kontakt med honom alls under den tiden vi var ett "par" utan den togs upp igen efter att jag blivit dumpad och inte alls med något sexuellt motiv från min sida, utan det var hans vän som drev på det. Och sen har vi haft kontakt men endast träffats ett par gånger. För det första trodde jag aldrig att han skulle få reda på det, hans vän skulle aldrig berätta det och vi pratade ju inte heller med varandra. Och så trodde jag verkligen att vi var över så om han så skulle få reda på det skulle det inte spela roll för "oss". Jag trodde inte han skulle uppskatta det så klart så av den anledningen tyckte jag heller inte att det var något att nämna, och sen har jag försvarat det med att vi inte längre är ett par (ja, jag vet att ni tycker vi aldrig varit det) och att jag får ligga med vem jag vill. Det har aldrig varit tal om en relation med hans vän, endast lust. 

Men den senaste tiden har det känts som att vi på något sätt hade hittat tillbaka till varandra, kanske inte för att vi skulle sluta tillsammans men i alla fall att kunna prata med varandra utan att såra den andre. Men tydligen så brydde han sig så pass mycket att han nu brutit kontakten med mig helt. Och jag känner mig så skyldig och ledsen och ja, jag saknar honom så innerligt. 
    Förstår du inte att detta är ett guldläge för honom? Han kommer spela på att du ?sårat? honom så länge han kan, sedan kommer han kontakta dig igen, kanske få en ursäkt av dig till och med(!), då kommer han veta helt 100% att du kommer fortsätta ställa upp som som ett sidoknull när han har tråkigt och behöver spänning och bekräftelse. Det är ju precis hit han vill få dig! Han manipulerar dig. Det är inte kärlek.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    felicityporter skrev 2024-11-22 17:51:21 följande:
    Förstår du inte att detta är ett guldläge för honom? Han kommer spela på att du ?sårat? honom så länge han kan, sedan kommer han kontakta dig igen, kanske få en ursäkt av dig till och med(!), då kommer han veta helt 100% att du kommer fortsätta ställa upp som som ett sidoknull när han har tråkigt och behöver spänning och bekräftelse. Det är ju precis hit han vill få dig! Han manipulerar dig. Det är inte kärlek.
    Nej självklart är det inte kärlek,  det har det aldrig varit

Jag kan nästintill garantera att han inte är det minsta sårad och/eller ledsen över detta. Däremot är det nog som du säger, han kommer utnyttja detta tillfälle till att ha ts kvar som det sidokn*ll hon är och invänta att ts ber om ursäkt och är (om möjligt?) ännu mer medgörlig till hans minsta vink.

Irriterad kan han möjligen vara, kanske även lite "äcklad", men knappast sårad - han bryr sig inte om ts på det sättet alls.
  • Anonym (Deppig)

Jag har redan bett om ursäkt ifall jag sårat honom. 

• Anonym (M)

intressant att många tvärsäkert vet vad som är kärlek och inte. att få sex och bekräftelse är en form av kärlek. en viktig del med. lögner och svek är dock inte kärlek och kan förstöra allt.

• Anonym (Deppig)

Det har aldrig varit tal om att vi varit tillsammans för enbart sex, även om vi så klart haft det med. Men bekräftelse, absolut, och samma kärleksspråk. Och vi har båda bekräftat varandra innan det blev en smutsig soppa av allt. 

Anonym (M) skrev 2024-11-22 20:55:04 följande:

intressant att många tvärsäkert vet vad som är kärlek och inte. att få sex och bekräftelse är en form av kärlek. en viktig del med. lögner och svek är dock inte kärlek och kan förstöra allt.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 21:17:04 följande:

Det har aldrig varit tal om att vi varit tillsammans för enbart sex, även om vi så klart haft det med. Men bekräftelse, absolut, och samma kärleksspråk. Och vi har båda bekräftat varandra innan det blev en smutsig soppa av allt. 

Ni har aldrig varit tillsammans. Du har enbart varit hans älskarinna, aldrig någon "äkta" kärlek från hans sida. Förstår om han lurade dig att tro det vid tillfället men du vet väl bättre idag hoppas jag?

Dessutom startade det med enbart en sexfantasi ni uppfyllde tillsammans, inte som ett vanligt "lära känna varandra" dejtande.

Du verkar i alla fall inte ha några större problem att hitta andra sexpartners och det är ju bra. Gör det, försök med nån annan.  Någon som INTE är gift nästa gång. 
  • Anonym (Kimchi)

Oj oj! Förresten du säger innan det blev en smutsig soppa. Smutsigt har det varit från första minut och du har varit medveten om det. Kärleksspråket bah. Ni njöt av sexet båda två. När ska du inse att ni aldrig haft en riktig relation. Från hans håll har det varit fejk hela tiden. Han har gullat med dig, sagt vad du vill göra för att du ska släppa till. Han har utnyttjat dig för sex. Inget mer. Sedan blåser du upp det hela till episka mått. Lägg av! Du behöver lägga dig på terapisoffan och det inom snar framtid. Du måste ta tag i ditt självskadebeteende. Du rättfärdigar ditt mående med en massa dravel som att du sårar honom, svikit osv. Den enda du svikit är dig själv. Snudd på vanföreställningar när du går upp i svängning. Släpp det. Gå vidare. Lev ditt liv till fullo. Det är du värd. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-22 21:53:37 följande:

Oj oj! Förresten du säger innan det blev en smutsig soppa. Smutsigt har det varit från första minut och du har varit medveten om det. Kärleksspråket bah. Ni njöt av sexet båda två. När ska du inse att ni aldrig haft en riktig relation. Från hans håll har det varit fejk hela tiden. Han har gullat med dig, sagt vad du vill göra för att du ska släppa till. Han har utnyttjat dig för sex. Inget mer. Sedan blåser du upp det hela till episka mått. Lägg av! Du behöver lägga dig på terapisoffan och det inom snar framtid. Du måste ta tag i ditt självskadebeteende. Du rättfärdigar ditt mående med en massa dravel som att du sårar honom, svikit osv. Den enda du svikit är dig själv. Snudd på vanföreställningar när du går upp i svängning. Släpp det. Gå vidare. Lev ditt liv till fullo. Det är du värd. 

Klockrent skrivet och helt sant.

Ts har aldrig betytt någon kärlek för honom, bara en lättraggad och lättlurad älskarinna att fjanta med ibland när andan faller på.och han var lite sugen och  behov av bekräftelse ett tag.

Några fagra ord och diffusa framtidsplaner var allt som behövdes.. 

Så igen....Du hat INTE Varken svikit eller sårat honom ens ett dugg..Så mycket betyder inte du i hans liv och värld

Sök terapi privat, dyr. Duktig och professionell. Lycka till.
Svar på tråden Han vågar inte