-
Du har varit manipulativ gentemot dej själv. Hur kan du ha ett förhållande med en gift man och samtidigt inse att det aldrig kan bli ni, trots att detta "krossar ditt hjärta", så som du skriver i inledningen? Vad vill du egentligen? Varför är du så destruktiv? Du har ingen annan än dej själv att skylla i det här. Lika barn leka bäst?Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 05:31:29 följande:Jag ser det, det är bara så svårt för mig att förstå. Jag skulle själv aldrig kunna manipulera någon, varför gör man något sådant?
-
Bra jobbat! Bry dej inte om mobbarna på FL. Tänk om dom kunde ägna sej åt något mer värdefullt.Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 18:41:38 följande:Jodå, jag gör massor av saker. Jag har bara inte mer tid och ork än så här.
-
Då vet jag vad ditt problem är: nämligen att du tror alla om gott. Också Han tror du är schyst egentligen. Men vet du, det är inte schyst att komma med oseriösa förslag och va otrogen. Han är inte värd dina tårar. Var med dom som behandlar dej på ett bra sätt.Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 19:27:55 följande:Nej, mobbare är det inga. De allra flesta är sakliga med bra tips. Jag förstår om de är less på att läsa mitt ältande. Jag uppskattar alla som skriver.
-
Då har jag ett råd till dej: Lär dej att ta hand om dej själv, känn in vad du behöver, ge dej själv vad du behöver inklusive uppskattning och älska dej själv. Låt aldrig någon annan än du bestämma ditt eget värde.Anonym (Deppig) skrev 2024-05-21 07:10:09 följande:Ja, jag tror att alla har goda intentioner.
Nej han har inte varit schyst, inte mot någon. Varken mig eller sin fru eller sina barn.
Varför jag så envist håller mig fast är för att han var så otroligt fin när vi träffades, fick mig att känna mig så uppskattad som jag aldrig annars gjort.
Och jag vill så gärna känna det igen.
Du inser att han inte beter sej schyst. Är det okej för dej att han fortsätter behandla dej som skit? Du bestämmer. -
Det gick åt skogen när du påbörjade det här. Nu är det dags att avsluta det. Alla, ja varenda en av oss, gör fel ibland. Det stora felet du kan göra är att inte lära dej av dina misstag. Jag håller med Molly om att du är värd så mycket bättre. Men det spelar ingen roll egentligen vad vi tycker. Du bestämmer! Är du värd bättre?Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 21:03:18 följande:För att jag inte vill komma ihåg att jag gjorde fel.
Jag vill ha gjort alla rätt. Men alla rätt vore att inte ha påbörjat det eller i alla fall att ha avslutat det innan det gick åt skogen. -
Ett öppet förhållande kanske? Men är han man nog att ta upp frågan med frun? Jag tror inte det. Men att du TS gillar att simma runt i hav av smärta är uppenbart. Ledsamt! Jag hoppas bara att du snart inser att du är värd bättre.Anonym (Deppig) skrev 2024-06-17 07:05:54 följande:Tack för peppen 🙄
Om han nu skulle göra det (risken finns ju) så kommer det hur som helst dröja månader innan han gör det pga semestrar, jobb på annan ort osv.
Så förhoppningsvis kan jag stå emot då. -
Men om du tycker att du inte har rätt att vara lycklig, då kommer du aldrig bli lycklig. Då kommer du fortsätta umgås med en feg man som gör dej olycklig. Din lycka, ditt ansvar. Allt styr vi inte över. Men det här är något du kan styra över.Anonym (Deppig) skrev 2024-06-17 08:28:58 följande:Det skulle han absolut inte göra, och hur som helst är ett öppet förhållande inte aktuellt för mig.
Jag har "sett mellan fingrarna" bara för att jag inte vill att det skulle ta slut. Det var aldrig meningen att det skulle bli så här, jag ville inte dela ens från början. Jag trodde och hoppades att det skulle bli vi. Att det var svårt förstod jag men att jag skulle hamna där jag inte kan stå upp för mig själv hade jag inte räknat med.
Jag är så otroligt trött på att vara så här ledsen och det som gör set extra jobbigt är att jag intalar mig själv att jag inte har rätt att vara lycklig. Jag är inte tillräckligt bra för att få vara glad.
Det är inte lika smärtsamt som det varit tidigare, när det kändes som ett öppet sår som höll på att ta ihjäl mig.
Nu är det mer ett ihärdigt malande som inte går över. -
Jag läser gärna din tråd. Det är svårt med relationer. Det tycker jag med. Jag önskar dej en fin midsommar. Jag är inte ensam imorgon. Men har varit det ibland på midsommar. Läs en bok och gör något du gillar. Kanske chatta med någon i en dejtingapp. Inte för att kanske träffa någon. Men kanske. Fundera över vad du behöver. Ibland behöver jag något annat än jag tror. Kanske är det samma för dej.Anonym (Deppig) skrev 2024-06-20 20:19:08 följande:
Jag vet att ni är less på att lyssna på mitt ältande. Men vem ska jag prata med om det här om jag inte kan skriva av mig i den här tråden?
Fan, vad jag saknar hans meddelanden.
Här sitter jag, ensam som bara den. Imorgon är det midsommar och jag kommer inte fira något. Jag har hemlängtan men längtar inte till något hemma. Vill bara komma bort. Och jag skulle vilja att han hörde av sig bara för att säga trevlig midsommar eller något.
Jag vet att det kommer gå över. Jag fattar det. Men när? Och jag saknar honom även om jag vet att det är fel.
Det är ganska precis ett år sedan vi träffades och förra midsommar hade vi kontakt hela dagen. Han berättade då att han var kär i mig, han längtade efter mig och saknade mig. Och jag sa, ta det lugnt. Vi har precis träffats, landa lite. Och han sa att han tänkte så klart som han aldrig gjort förr. Jag var så himla glad då. Jag var inte kär ännu, men jag var så lycklig.
Jag vill bara vrida tillbaka tiden. Önskar att jag aldrig hamnat i den här soppan. Önskar att jag inte känt något.
-
Anonym (Deppig) skrev 2024-06-20 20:35:55 följande:Tack ❤️
Önskar dig med en fin midsommar 💐
Jag jobbar imorgon, och det kommer bli en lång och stressig dag. Kanske det är precis vad jag behöver. -
Bra att du jobbar på det.Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 00:02:01 följande:Jo jag förstår ju det. Problemet är ju att jag inte tycker att jag förtjänar att vara glad, eller träffa någon annan (varför skulle nån vilja det). Men jag jobbar på det.
Jag gör verkligen det även om det inte verkar så här. Och jag tror att även han har märkt att jag har distanserat mig. Det är därför han försöker hålla mer kontakt.
Sjukt att han försöker hålla mer kontakt när du distanserar dej. Rädsla för kärlek kallas det eller "han vågar inte". Men ärligt, det gör inte du heller. Och varför skulle du göra det? Om du inte tycker du förtjänar att vara glad, kommer du bara dra in folk i ditt liv som får dej ledsen. Det är så det funkar. Du bestämmer hur det är slutar. Du är värd bättre. Varför skulle du inte vara värd bättre?