Bf Oktober 2024
Hejsan!
Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill.
Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.
Hejsan!
Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill.
Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.
Åh, jag är också jätteförkyld.
Haft feber ett par dagar och tagit alvedon när det känts "kris".
Är ensam hemma med sonen ett par dagar.
Och då finns inte riktigt tiden att vara "klubbad".
Känns som mitt börjat vända lite idag iaf.
Ingen risk att det drabbar bebis i magen.
När jag väntade sonen blev jag supersjuk i influensa med hög feber och kräkningar.
Han blev perfekt ändå🥰.
Hur långt gångna är ni nu?
Jag går in i vecka 6 (5+0) imorgon. Så skönt för varje ny vecka 🙏.
Åh vad trist med förkylning, krya på er!
Jag går in i vecka 6 idag (5+0), känns som en viktig milstolpe att nå efter MF i 4+4 senast.
Bolla99: jag fick gravid som tur var😀😀. Så jag vart nog för ivrig med att testa under dagen. Härmed kommer bara testas med morgonurin 😅
Hej! Här är en till som också är i v.6 och som är dyngförkyld hahaha, satt med samma oro att ?tänk om förkylningen skadar fostret? skönt att läsa att vi är fler som går igenom samma haha, krya på er ❤️
Här är en till med bf i oktober!!
Det är vårt första barn och allt känns overkligt, fruktansvärt härligt och samtidigt massa oroliga tankar och förhoppningar om att bebis ska må bra och komma ut som en frisk liten människa. Massa blandade känslor och tankar med andra ord!
Än så länge har jag bara känt svullna och ömmande bröst och molvärk! Håller tummarna för att jag slipper illamåendet men är ändå inställd på att det kommer dyka upp inom kort:)
Här är en till med bf i oktober!!
Det är vårt första barn och allt känns overkligt, fruktansvärt härligt och samtidigt massa oroliga tankar och förhoppningar om att bebis ska må bra och komma ut som en frisk liten människa. Massa blandade känslor och tankar med andra ord!
Än så länge har jag bara känt svullna och ömmande bröst och molvärk! Håller tummarna för att jag slipper illamåendet men är ändå inställd på att det kommer dyka upp inom kort:)
Grattis! Jag känner exakt samma haha, det här är också vårt första barn, första graviditet, och jag har typ 1000 känslor på samma gång haha.
Lite samma symptom som mig, har bara känt smått illamående på kvällen men det går över om jag dricker lite vatten, jag brukar i vanliga fall ha lätt för att må lite illa men det har som sagt knappt varit något hittills, men lite molvärk till och från och ömmande bröst, framförallt svullen runt bröstvårtorna. Konstiga drömmar har jag också. 😅 Hoppas vi slipper illamående!😅
Grattis! Jag känner exakt samma haha, det här är också vårt första barn, första graviditet, och jag har typ 1000 känslor på samma gång haha.
Lite samma symptom som mig, har bara känt smått illamående på kvällen men det går över om jag dricker lite vatten, jag brukar i vanliga fall ha lätt för att må lite illa men det har som sagt knappt varit något hittills, men lite molvärk till och från och ömmande bröst, framförallt svullen runt bröstvårtorna. Konstiga drömmar har jag också. 😅 Hoppas vi slipper illamående!😅
Tack och detsamma till dig 😍❤️
Jamen det är ju helt sjuuuukt, att ett litet liv växer i oss! Skapat av oss och våra älsklingar! En ny liten människa med sin egna personlighet och vilja! (Hahaha känner mig så jävla larvig men tycker helt ärligt att det är så häftigt alltihopa)
Ja känner precis samma med bröstvårtorna, känns nästan som små knölar under bröstvårtorna och fick en konstig flashback till tonåren när brösten började komma. Får för mig att det kändes likadant då men det var ju så länge sen så vet inte om jag minns fel.
Berätta om dina drömmar! Älskar konstiga drömmar, hoppas att jag också får det 😂 (hade en period när jag var helt besatt av drömtydning och läste Freud och skrev drömdagbok och hela köret)
Hej!
Så glad att kunna ansluta!
äntligen gravid igen efter många försöka. Detta blir barn nr 2 om graviditeten fortskrider. BF 16 eller 17e beroende på hur man räknar. Nu vill jag bara få gjort NIPT och klara mig igenom de första 12 veckorna 🥳
Hej!
Så glad att kunna ansluta!
äntligen gravid igen efter många försöka. Detta blir barn nr 2 om graviditeten fortskrider. BF 16 eller 17e beroende på hur man räknar. Nu vill jag bara få gjort NIPT och klara mig igenom de första 12 veckorna 🥳
Gravid i v5 (4+4) så har också bf i oktober😊 Förra året fick jag dock flera missfall?En sen avbruten abort i v 19+2 pga tidig vattenavgång och sedan 2 tidiga missfall i v5. Så jag känner mej orolig även denna gång såklart❤️ Hur mår ni andra? Har ni barn sedan förut? är det fler som gått igenom missfall? Sköt om er allihopa🙏🏼
Precis plussat igår ÄL+11 och är så lycklig men det är så overkligt samtidigt.
Tredje barnet men känns ändå surrealistiskt.
Har inte så mycket symptom än, men har spytt fram till v15 ca med båda barnen innan så förväntar mig samma nu. Får se när det börjar..
Annars bara molvärk hittills och lite illamående när jag äter, maten som växer i munnen, men absolut hanterligt.
Eftersom det inte ens varit BIM än för min del är jag bara i 3+4 och har BF 16/10.
Kul att följas åt och grattis till alla plus!