Inlägg från: EnKatta |Visa alla inlägg
  • EnKatta

Bf Oktober 2024

Är egentligen lite för tidigt för att jag ska känna mig trygg att skriva här, men strunt samma! Jag plussade svagt och på ?testa tidigt? på BIM-4 för en dryg vecka sedan. Efter ett tidigt missfall i december så har jag varit otroligt orolig och fortsatt att testa för att se om hCG ökat (det gjorde knappt det alls efter förra gången jag plussade). 

Idag fick jag äntligen ett starkt streck, nästan lika starkt som kontrollstrecket. Även om ingenting förstås går att ta för givet så kände jag ändå hur axlarna sjönk ner rejält 😊

Om jag räknar rätt borde jag ha BF 4/10. Första barnet för både mig (34) och sambon (39) så vi är riktigt förväntansfulla!

Har ni andra bokat inskrivning hos MVC eller väntar ni?

• EnKatta
    Höst2023 skrev 2024-01-30 20:22:28 följande:

MHe86, tack för bilden. Mina liknar dina test. Jobbigt att må så illa redan! Hoppas det blir lite bättre snart 

EnKatta, tack för bilen vet inte varför men gör mig lite lugn att se andra med liknade stegring. Är också väldigt orolig då jag fick kemisk i oktober. Jag har inte bokat inskrivning tror jag väntar till v.7 

jag förstår precis! Man letar efter alla tecken och trådar här på FL om andra som det gått bra för. Samtidigt hamnar ju automatiskt också i massor av trådar där det ändå gått dåligt, så jag vet inte om det egentligen är till någon fördel att man kan hitta så många att jämföra allt med 😅

Mina symptom hittills är spända bröst som också känns större än vanligt. Inget egentligt illamående mer än någon lätt känsla enstaka gånger. Hoppas på att det är så även I fortsättningen men antar det är rent önsketänkande då jag bara är i v 5 (4+3) ännu.
    Möjligen något ökat sötsug/hunger, men det kanske mest sitter i huvudet. 

• EnKatta
    Höst2023 skrev 2024-02-01 07:41:20 följande:

EnKatta: (fungerar inte att citera) 

Men ja man greppar verkligen efter varje halmstrå! 
    Mitt enda symtom hittills är också bara ömma och större bröst. Annars mår jag precis som vanligt. 

Här är min stegring, men oroar mig att den går för sakta? 

Grattis till er andra som och har plussat❤️

Tycker du har en jättetydlig och bra stegring, mitt enda råd är att dels (lite sent nu) hindra sig från att testa varje dag utan köra varannan istället, då hinner hCG i bästa fall dubblas mellan gångerna och strecket blir tydligt starkare. Jag var inte så noga som du och skrev vilka dagar mina är, men det starkaste är ÄL+19 och det innan är ÄL+17. 

jag bestämde mig själv för att efter jag fick mitt starka streck i tisdags så ska jag inte ta fler tester. Det känns skönt och lite befriande. Planen är att ringa BM efter helgen och boka inskrivning, då har jag hunnit gå in i vecka 6 (på lördag). 

• EnKatta
    Jossolo skrev 2024-02-01 17:58:06 följande:

Tjejer! en fråga. jag plussade med ?gravid 1-2veckor? i onsdags. 
    tror ni jag kan testa digitalt nu på onsdag igen och det förhoppningsvis står 2-3veckor? 
    Är så orolig över att detta inte skall gå vägen..

Jag skulle vänta iallafall 8-9 dagar då det kan vara gränsfall att det ändrats till 2-3 på 2 vecka. Det beror förstås på om du fick positivt tidigt eller sent på 1-2 ?skalan? 😊
  • EnKatta
    Emha88 skrev 2024-02-03 07:06:35 följande:

Åh, jag är också jätteförkyld.
    Haft feber ett par dagar och tagit alvedon när det känts "kris".
    Är ensam hemma med sonen ett par dagar.
    Och då finns inte riktigt tiden att vara "klubbad".
    Känns som mitt börjat vända lite idag iaf.
    Ingen risk att det drabbar bebis i magen.
    När jag väntade sonen blev jag supersjuk i influensa med hög feber och kräkningar.
    Han blev perfekt ändå🥰.
    Hur långt gångna är ni nu?
    Jag går in i vecka 6 (5+0) imorgon. Så skönt för varje ny vecka 🙏.

Åh vad trist med förkylning, krya på er! 

Jag går in i vecka 6 idag (5+0), känns som en viktig milstolpe att nå efter MF i 4+4 senast. 

• EnKatta
    Anonym (naju) skrev 2024-02-05 14:40:12 följande:

Jag har inte plussat än, men vi har försökt på förra ägglossningen och jag hoppas verkligen det går vägen och att det blir en liten oktober bebis! Jag är på BIM-8 och är så sugen på att börja testa haha..

Spännande, håller tummarna för er! Har du känt några symptom? Är det första barnet? 

• EnKatta

Segt att behöva vänta en vecka, men det kanske ändå är bra då chansen bör vara bra mycket större att man kan se något i vecka 7 än 6? 

Jag var på första inskrivningssamtalet hos BM igår och har planerat in KUB-ultraljud innan påsk. Känns otrooooligt långt bort så är inne på att boka tidigt VUL privat för att få chansen att se att allt står rätt till innan dess. Har någon erfarenhet av det i GBG-trakten? 

Emmapemma85 skrev 2024-02-09 11:34:39 följande:

Höst2023: Jag blev tvungen att ändra tiden idag pga sjukdom så ska iväg på fredag om en vecka istället då jag enligt beräkning är i v 6+2. Uppdaterar efter det :)

• EnKatta
    Höst2023 skrev 2024-02-17 09:01:44 följande:
    Förra fredagen fick jag en mörkröd blödning, sen dess har jag haft en ljus brun flytning så i över en vecka. Fick tag på en tid med VUL i onsdags då fick vi se ett litet hjärta ticka och allt såg bra ut❤️ Läkaren sa att det är väldigt vanligt med blödning så här tidigt. Idag är jag i v8 (7+0). Så håller tummarna🤞🏼
    Åh vad skönt att det såg Bra ut vid VUL trots blödningen ❤️ Jag går med in i v 8 idag, har valt att hålla mig ganska försiktig i mina förväntningar pga tidigare MF men nu börjar det kännas mer och mer verkligt för varje dag som går. 
  • EnKatta
    Användare50 skrev 2024-02-22 09:34:39 följande:

Hej allihopa! 😊

Jag är i vecka 8 och har nu börjat känna mig illamående, aptiten har förändrats massor och jag får cravings och blir äcklad om vartannat. Mina bröst spänner och ömmar fortfarande men molvärken som jag hade mer eller mindre varje dag tidigare har nu upphört. 

Är det någon mer som är i vecka 8? Vad har ni för symtom? Läste att det är vanligt med molvärk nu så blir orolig att något inte stämmer.

Jag är också i v 8 (7+5) och har känt av symptom främst med spända/ömma bröst och lite molvärk. Inget illamående (åtminstone inget tydligt) Däremot känner jag att brösten spänner mindre och mindre för varje dag nu, och hoppas att det inte är onormalt. 

Ska göra VUL 28/2 jag också, har bokat privat då jag är orolig efter tidigare MF och vill se att allt verkar vara i sin ordning.
  • EnKatta
    Emmapemma85 skrev 2024-02-28 15:05:57 följande:

VUL idag med pickande hjärta och allt såg bra ut just nuHjärta Blev flyttad från v 7+6 till 7+1. Dock var det rodnad på livmodertappen så läkaren tog ett cellprov för säkerhets skull eftersom det var 3 år sen jag kollade sist. Det kunde även vara helt normalt. Är det nån som varit med om samma?

Har också varit på viabilitetsultraljud (utanpå magen) idag i 8+4 och fått se ett litet liv med armar, ben och fladdrande hjärta ❤️ Så sjuk känsla! Jag blev flyttad till 9+0 preliminärt så det verkar växa på bra därinne.

Jag har haft cellförändringar flera gånger tidigare vid cellprov, men har sedan ett par år tillbaka varit fri från dem och tillbaka på ?vanliga? testintervallen igen. Osäker på om de kommer ta något nytt prov vid nästa besök hos BM då det var ett tag sedan det gjordes. 

• EnKatta
    Vickevire93 skrev 2024-02-28 15:47:01 följande:

Lite nyfiken kring hur ni alla tänker angående att ta reda på könet? Kommer ni göra de? Jag vill inte veta 🤭😁

Pratade precis med sambon om detta och vi är båda så nyfikna så jag tror inte jag kommer kunna hålla mig från att fråga om det ändå går att se vid UL. Det är inte det minsta viktigt vilket det blir, men jag hade tyckt det var spännande oavsett om man får veta tidigt eller vid förlossning 😊

Varför vill du/ni inte veta i förväg? 🌸

Svar på tråden Bf Oktober 2024