• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Heybae
    Nimet123 skrev 2024-01-31 18:30:30 följande:

Plussade för en timme sedan med 5e barnet bim-5. Har ömma bröst och molande värk ibland. Är så lycklig hoppas den väljer att stanna med oss. Beräknad förslossningsdatum är 15 oktober. 

Plussade idag också med 5e barnet och är beräknad till 15 oktober 😂😍
  • Anonym (Väntar barn nr 2)
    EnKatta skrev 2024-02-09 12:58:21 följande:

Segt att behöva vänta en vecka, men det kanske ändå är bra då chansen bör vara bra mycket större att man kan se något i vecka 7 än 6? 

Jag var på första inskrivningssamtalet hos BM igår och har planerat in KUB-ultraljud innan påsk. Känns otrooooligt långt bort så är inne på att boka tidigt VUL privat för att få chansen att se att allt står rätt till innan dess. Har någon erfarenhet av det i GBG-trakten? 

Carlakliniken på Carlanderska är jättebra. Dit gick jag för viabilitetsultraljud och NIPT förra graviditeten. Och bokat NIPT där igen denna gången. 
  • Anonym (Väntar barn nr 2)

Hej alla! 

jag är lite oroligare denna gången än förra då jag fyllt 36 nu. Var 33 när jag fick dottern. Vet att risken för missfall och olika kromosomfel ökar ganska snabbt efter 35?

Har en hel del molande värk, vilket jag inte kan minnas att jag hade sist. Är ni några andra som har det? 

känner mig också ganska svullen om magen till och från. 

• Anonym (ENellerTVÅ)

4+1 idag och CB digital visa ?Gravid2-3?.
    oändligt många missfall i bagaget så håller tummarna att det kan bli ett syskon till vårt barn nu Äntligen.

• Eli05

Hej! 

hoppar också in i tråden, gravid med mitt andra barn med bf 9/10. Fick missfall i början av januari så var väldigt förvånad  när jag plussade för en vecka sen. Var 2-3 enligt clearblue och tog ett till i veckan och var då 3+, men vågar ändå inte slappna av än. Har inga symptom än förutom en svullen mage, så längtar efter att känna mig gravid igen. 

Ser att flera andra i tråden har gått igenom missfall så förstår er oro ❤️ 

• JustLikeHoney

Hoppar också in nu, bf 11 okt enl sm. det blir isf fjärde barnet men vågar inte hoppas på nåt än eftersom jag hade ett tidigt missfall i okt och är snart 43. 

jag jobbar med att göra vaginala ultraljud så det är svårt att hålla sig från att kolla själv för tidigt och bara skapa onödig oro. Med tredje barnet höll jag mig till v 7+0 och kollade sen 1 gång i veckan. 

har typ planerat att kolla 22/2, då v 6+5, men så läskigt om det inte är bra. 

tycker det är sååå svårt att slappna av i det här, försöker mest inte tänka på det tills jag sett en viabel graviditet men kommer vara nojig för kub/rul och sen att nåt annat ska hända. 

• Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-09 14:14:44 följande:
    Plussade idag också med 5e barnet och är beräknad till 15 oktober 😂😍
    Grattis, va kul . Vi kan följas åt. Är 33 år gammal bor i Göteborg. Har 3 flickor och en pojke. är jätte taggad för denna graviditet, än så länge mår jag bra. Mådde skit med mina flickor spydde konstant i 9 månader. låg även inne i 4 dagar med en av flickorna i vecka 12. 
    hur går det för dig? 
  • Anonym (ENellerTVÅ)
    JustLikeHoney skrev 2024-02-10 12:01:28 följande:

Hoppar också in nu, bf 11 okt enl sm. det blir isf fjärde barnet men vågar inte hoppas på nåt än eftersom jag hade ett tidigt missfall i okt och är snart 43. 

jag jobbar med att göra vaginala ultraljud så det är svårt att hålla sig från att kolla själv för tidigt och bara skapa onödig oro. Med tredje barnet höll jag mig till v 7+0 och kollade sen 1 gång i veckan. 

har typ planerat att kolla 22/2, då v 6+5, men så läskigt om det inte är bra. 

tycker det är sååå svårt att slappna av i det här, försöker mest inte tänka på det tills jag sett en viabel graviditet men kommer vara nojig för kub/rul och sen att nåt annat ska hända. 

Men wow! Jag hade aldrig haft karaktär till att hålla mig från att göra VUL i ditt läge.

fyller snart 42 så har lite samma inställning som du. Tar en dag i taget. Har ett barn sen tidigare. Haft säkert 20 missfall/MA sammanlagt.
  • Anonym (ENellerTVÅ)
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-09 14:19:40 följande:

Hej alla! 

jag är lite oroligare denna gången än förra då jag fyllt 36 nu. Var 33 när jag fick dottern. Vet att risken för missfall och olika kromosomfel ökar ganska snabbt efter 35?

Har en hel del molande värk, vilket jag inte kan minnas att jag hade sist. Är ni några andra som har det? 

känner mig också ganska svullen om magen till och från. 

Jag har oxå väldigt mkt molvärk. hade det när jag vänta sonen med.

haft många missfall och då har jag haft väldigt lite mol så tänker att detta med molvärk är ett bra symptom!
  • Anonym (ENellerTVÅ)
    EnKatta skrev 2024-02-09 12:58:21 följande:

Segt att behöva vänta en vecka, men det kanske ändå är bra då chansen bör vara bra mycket större att man kan se något i vecka 7 än 6? 

Jag var på första inskrivningssamtalet hos BM igår och har planerat in KUB-ultraljud innan påsk. Känns otrooooligt långt bort så är inne på att boka tidigt VUL privat för att få chansen att se att allt står rätt till innan dess. Har någon erfarenhet av det i GBG-trakten? 

Vasakliniken har vaginala ultraljud i tidig graviditet för 300kr, även högkostnadskort gäller.

men när du går in o bokar på nätet så kolla noga så du bokar en läkare som är ?inte privat? för annars kostar det mkt mer.

jag har gått till Björn Andersch. Har en tid inbokad till jag är i 8+0.

det är ofta fullt men det blir avbokade tider var varannan dag så gå i så fall in i kolla lite varje dag för att se om det blir avbokat till du vill ha tid.
Svar på tråden Bf Oktober 2024