Inlägg från: Nimet123 |Visa alla inlägg
  • Nimet123

Bf Oktober 2024

Plussade för en timme sedan med 5e barnet bim-5. Har ömma bröst och molande värk ibland. Är så lycklig hoppas den väljer att stanna med oss. Beräknad förslossningsdatum är 15 oktober. 

• Nimet123
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-02 12:24:29 följande:

Jag har ett barn som jag slutade nattamma förra veckan. Igår började det rinna mjölk ur ena bröstet vilket var märkligt, det har det inte gjort innan. De senaste dagarna har jag frusit konstant förutom på nätterna då kokar jag. Ingen större aptit heller men kunde anta att det är pga man slutat amma, man äter som ett monster undertiden man ammar haha. 

Jag bara kände på mig att jag är gravid. Tog test imorse & visst är jag det. Sist gång gick vi igenom en ivf så jag är otroligt chockad & lycklig att jag för första gången är gravid utan medicinsk hjälp. Hoppas den vill hålla kvar Hjärta

Grattis❣️
  • Nimet123
    Höst2023 skrev 2024-02-06 07:51:57 följande:
    Grattis till alla som plussat ❤️ 

Idag kom det upp +3 på ClearBlue😍 är i vecka 6 (5+3). Men är så otroligt nervös för missfall. Hur hanterar ni det?

Grattis❣️ försöker att inte tänka på det så mycket. 

asså är dunder förkyld helt förstörd v5 (4+1). Ringde vårdcentralen väntar på att de ska ringa tillbaka. 

• Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-09 14:14:44 följande:
    Plussade idag också med 5e barnet och är beräknad till 15 oktober 😂😍
    Grattis, va kul . Vi kan följas åt. Är 33 år gammal bor i Göteborg. Har 3 flickor och en pojke. är jätte taggad för denna graviditet, än så länge mår jag bra. Mådde skit med mina flickor spydde konstant i 9 månader. låg även inne i 4 dagar med en av flickorna i vecka 12. 
    hur går det för dig? 
  • Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-10 19:02:22 följande:
    Åh va kul, Grattis till dig också. Usch hoppas du slipper må så dåligt.
    Jag är också 33 år, har 4 pojkar. Haft både enkla och tuffa graviditeter. Men minstingen som blir 7 i år hade jag hemsk foglossning från v.14 fram till han föddes. Jag mår lite illa nu men inte så farligt men det ilar mycket i livmodern. Jag har nästan glömt bort hur det är att vara gravid 😂

fullt upp med 4 pojkar kan jag tänka mig:) min pojk är lugn men mina flickor är så tuffa 😂 har inskrivning hos mvc idag kl 11. 

fick tidig ultraljud med de två yngsta barnen, hoppas jag får med denna med. 

• Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-15 12:20:20 följande:
    Negativt test hos barnmorskan nyss. Antar det är ett tidigt missfall och inväntar nu blödning.
    Fick tid för VUL på tisdag men lär ju inte visa något. 😭😭
    Åh nej, beklagar verkligen😞Är själv jätte nojjig, symtomen finns inte kvar är i samma vecka som dig. Hoppas på det bästa🙏
  • Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-15 16:39:24 följande:
    Tack 🌸 jag är sååå förvirrad. Tog ett test till nyss och har då hållt mig i ca 3,5 h och nu är testet starkare än det jag tog för 3,5h sen där jag hade hållt mig i ca 1h.
    Samma RFSU test.  Hur kunde det vara helt negativt hos BM när samma dag bara någon timme senare så har jag svagt streck på testerna hemma? 
    Det fortsätter komma brunt när jag torkar mig...
    Ska ju på VUL på tisdag men är sååå långt ditt. Men är ändå inställd på missfall så kan vara skönt att se så allt kommer ut på VUL.
    Kan det inte vara gammalt blod? Hoppas inte det är missfall 🙏 kan du inte få en tidigare tid? Elr åka in akut till gyn? åk till sahlgrenska om du bor i Göteborg. 
  • Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-15 21:40:25 följande:
    Jag vet inte. Har haft bruna flytningar (mest när jag torkar mig, kommit pyttelite i trosskyddet typ 4 gånger) sen ÄL + 14. Är idag ÄL +21. Är 2 dagar av dessa dagar somjag inte haft haft det. 
    Hade ett missfall i september, då hade jag bruna/röda flytningar i 2 dagar sen började jag stört blöda och åkte till Gynakuten där dom inte ens kunde se en graviditet så det räknades som tidigt missfall (detta va ÄL+26) hade då också väldigt ont i magen.

Denna gången känns inte alls samma, har inte ont. Känner fortfarande molvärk, illamående och ömma bröst.

Blir det ordentlig blödning eller börjar göra ont kommer jag åka in till Gynakuten. 
    Jag bor i Skåne.
    Vi hoppas på det bästa♥️  uppdatera mig snälla. Ska be för dig🙏
  • Nimet123

Hej

idag har jag haft vita slem flytningar med rosa streck typ väldigt ljust och litet. En på dagen och en nu. Är lite orolig, har inte ont direkt men typ lite molande värk. minns att jag fick klar rosa flytning som en femma med pojken i vecka 7-8. Är i vecka 5+4 nu. Är det normalt

Svar på tråden Bf Oktober 2024