Bf Oktober 2024
4+1 idag och CB digital visa ?Gravid2-3?.
oändligt många missfall i bagaget så håller tummarna att det kan bli ett syskon till vårt barn nu Äntligen.
4+1 idag och CB digital visa ?Gravid2-3?.
oändligt många missfall i bagaget så håller tummarna att det kan bli ett syskon till vårt barn nu Äntligen.
Hoppar också in nu, bf 11 okt enl sm. det blir isf fjärde barnet men vågar inte hoppas på nåt än eftersom jag hade ett tidigt missfall i okt och är snart 43.
jag jobbar med att göra vaginala ultraljud så det är svårt att hålla sig från att kolla själv för tidigt och bara skapa onödig oro. Med tredje barnet höll jag mig till v 7+0 och kollade sen 1 gång i veckan.
har typ planerat att kolla 22/2, då v 6+5, men så läskigt om det inte är bra.
tycker det är sååå svårt att slappna av i det här, försöker mest inte tänka på det tills jag sett en viabel graviditet men kommer vara nojig för kub/rul och sen att nåt annat ska hända.
Hej alla!
jag är lite oroligare denna gången än förra då jag fyllt 36 nu. Var 33 när jag fick dottern. Vet att risken för missfall och olika kromosomfel ökar ganska snabbt efter 35?
Har en hel del molande värk, vilket jag inte kan minnas att jag hade sist. Är ni några andra som har det?
känner mig också ganska svullen om magen till och från.
Segt att behöva vänta en vecka, men det kanske ändå är bra då chansen bör vara bra mycket större att man kan se något i vecka 7 än 6?
Jag var på första inskrivningssamtalet hos BM igår och har planerat in KUB-ultraljud innan påsk. Känns otrooooligt långt bort så är inne på att boka tidigt VUL privat för att få chansen att se att allt står rätt till innan dess. Har någon erfarenhet av det i GBG-trakten?
Är bara 5+0 så skulle på sin höjd synas en minimal hinnsäck så inte så mkt att se än, från 5+3 brukar även gulesäcken kunna ses men skulle befruktningen diffa några dagar och jag inte kan se nåt skulle jag oroa ihjäl mig. Så tänker att jag väntar tills jag är ganska säker på att ett hjärta går att se Om allt är som det ska
hur gammal är ditt första barn? Jag har två större på 10 och 13 och en 1,5-åring med en annan pappa så två kullar. Trodde aldrig i livet jag skulle ha fler än två haha.
Ah jag fattar!
sonen är 4,5. Kom till genom IVF. På den tiden hade jag väldigt svårt att bli gravid. Tog 6 år för oss att få honom. efter honom har jag blivit gravid hur många gånger som helst men lika många missfall. har pcos och jobbat som tusan på hälsan och min fertilitet. Plus tar lite olika mediciner nu så håller mina tummar så hårt!!
så fint att ha så pass äldre syskon. Om de har intresse så måste de ju vara den bästa hjälpredorna ju! Fick själv syskon när jag var 12, blev som en extraförälder och stor överbeskyddade. <3
Ja man har ju lite sämre odds i den här åldern.
de två stora älskar lillebror och han dem! Vet dock inte hur pepp de är på ett syskon till haha.
jag håller tummarna att det går hela vägen för oss båda, när har du bf?
Igår 4+6 kom äntligen clearblue?s 3+. Har varit gravid så många gånger och har mängder med missfall i bagaget. Detta är ju ingen säkerhet men har aldrig fått 3+ så tidigt förut. Nu fortsätter jag hålla mina tummar och tår att det är ngn som växer där inne!!!
Jag gjorde en grupp nu, de som vill gå med nu kan bara gå in här, de som vill vänta kan gå med senare. Tänker att vi stänger efter typ 50-100 medlemmar så den inte blir för stor?
Den är privat och kan inte sökas fram, endast medlemmar ser den. 😊
https://fb.me/g/p_tvwwscDoZYopTGX3/x1cOxhhD
Nejdå det är bara gå med. Länken ska funka 48 h så borde fungera. har du provat kopiera in den i webbläsaren kanske?
https://fb.me/g/p_vgkpLXsuQMVyBe8U/e7gPRIyT
Mitt CB3+ på 4+6 vara inte länge? igår kväll när jag var på toa så kom det brunt grynigt blod på pappret. Tog ett vanligt test som var väldigt mkt svagare. Idag mer bruna ?flytningar? och ännu svagare test. Så det är över för denna gången. Hoppas allt kommer ut av sig själv. Har inga smärtor alls.
stort lycka till och Håller tummarna för er här inne!
Jag testade igen idag och testet visar helt negativt. Jag är lite inställd på missfall nu. Men inga blödningar eller smärtor ännu.
Googlade såklart för mycket och hittade något som heter "hook effect"som ska ge falska negativa svar på grund av för hög hcg nivå. Men det känns osannolikt.
www.clearblue.com/am-i-pregnant/what-is-hook-effect-in-pregnancy-test-result
Jag har oxå ett litet hopp uppe för testen är inte blanka och det kommer ingen stor blödning.
brösten dessutom fortfarande megaömma.
men, förstår ju själv att jag griper efter halmstrån..
man hoppas ju in i det sista! <3