Anonym (Jaså?) skrev 2024-01-26 10:21:45 följande:
Han har sagt: ''När jag skaffar egna barn, så skall jag hålla dem undan ifrån dig. Du skall inte komma nära mina barn!''.
Anonym (Nfnf) skrev 2024-01-26 09:06:55 följande:
Stackars honom
?
Fullständigt normal reaktion från din sons sida.
Varken du gillar fakta eller inte så ja det är normalt.
Du har behandlat honom som skräp och misshandlat honom. Så du har att skylla dig själv att du inte får träffa dina barnbarn.
Agda90 skrev 2024-01-26 09:02:15 följande:
Du har utsatt ditt barn för ett trauma och har inte läkt efter det.
Istället för att acceptera att du har misslyckats som förälder så anmäler du inlägg där man vågar skriva just det som jag skrev ovan. Så gjorde du med ett av mina svar till dig i den tråden. Men vet du vad? Du kan anmäla sånt hur mycket du vill för faktum förändras inte att det du har gjort är misshandlat ditt barn!!
Och nu ska allt vara frid och fröjd för att DU säger så?
Om din son mot förmodan skulle se detta, eller någon som känner honom så råder jag honom att radera ditt nummer, blockera dig på alla forum och att aldrig svara dig när du hör av dig samt att söka hjälp så att han kan läka och leva ett bra liv - utan dig.
Vår uppgift som förälder är att älska våra barn, ge dem en bra uppväxt med möjlighet till att få ett bra liv. Var någonstans har du gjort det?
1) - Hur vet du om han inte har läkt? Jag tänker, han skall glömma och gå vidare. Simpelt.
2) - Jag har inte anmält dina inlägg?
3) - Han har inte mitt nummer, blockerat mig från facebook. Allt det du säger, så är det fokus över hans mående, hans liv m.m. Men mitt liv då? Plågan över att han stack och att man inte ens fick en andra chans. Jag tänker, han är vuxen numera. Då kan man agera som man skall. Glömma och gå vidare. Jag må låta hård, men är det bara jag som förstår ''Glömma och gå vidare''.
Vart tolkar du att mina inlägg och trådar säger att jag är mer rädd för att tappa ansiktet inför alla i min omgivningen?
1) Varför skall han glömma ditt svek din misshandel och mest av allt att du vägra att ta ansvara för dina handlingar.
3) Du säger att han är vuxen och skall agera där efter..
När skall du TS, bli vuxen och agera där efter.
Dv.a vara vuxen nog att..... :
* ... respektera att din son inte vill ha kontakt med dig?
* ... förstå att ditt svek, din misshandel och psykande av honom inte är något man kan "glömma" hur lätt som helst..
*... att ta ansvar för dina handlingar och inse att du har sårat din son djupt?
Anonym (Rosalee) skrev 2024-01-26 08:06:31 följande:
TS,efter att ha läst dina tidigare trådar så förstår jag galoppen,du har tappat ansiktet inför alla i din omgivning, det är ditt STÖRSTA problem.
Inte dina söner.
Får du fina söners kärlek och respekt tillbaka så visar du omgivningen att du hade rätt och barnen fel.
Tänk att det ska vara viktigare hur andra ser på en?.så ytligt.
Vart tolkar du att mina inlägg och trådar säger att jag är mer rädd för att tappa ansiktet inför alla i min omgivningen?
Dina inlägg i denna tråden och i dina andra trådar du startat om detta talar tydligt språk om att du är mer intresserad av att ha en "fin fasad utåt", än att ta ansvar för dina handlingar, respektera din sons önskan (om att slippa ha kontakta me dig).
Att du tjatar om att din son skall "glömma och gå vidare", säger en hel del om dig att du vägrar att ta vuxet ansvar själv för vad du gjort.