Min son 25+ skriker och gapar på mig och har allmänt konstig beteende - Han påstår att jag gjorde så när han var ett barn
Som barn så gapades och skreks det på honom. Han var stökig, sprang runt och roade sig på det sättet. Man sa till honom att sluta, men han gjorde inte det. Skämde ut mig vid middagsinbjudningar m.m.
Ibland var jag stressad och stod inte ut alla gånger med att ha barn. Han ställde frågor eller gjorde saker och då flög det ur grodor ur min mun. Jag kallade honom dum och skrek m.m.
Idag är han 25+ år. Ingen respekt gentemot mig. Det minsta lilla sak jag säger, så fräser han, skriker och överdriver sin ''ilska''. Det minsta lilla, blir han jättearg på mig. Han gör inte så mot någon annan, men mot mig. Han håller sig undan sin storebror och mot mig är det inte heller någon vidare större kontakt.
Men han säger varför han gör dessa saker och det är för att jag gjorde så mot honom som barn. Ibland kan han agera plötsligt och spontant med sina skrik och utskällningar och sedan påstå att jag gjorde så.
Han vill inte ha kontakt med sin familj. Det är ju inte normalt, precis?
Jag vill att han skall glömma allt. Inte normalt att säga: ''Du gjorde så mot mig''. Jag vet att han inte vill ha någon kontakt alls.
Kanske kan jag få honom att tänka: ''Hans storebror är det fel på. Men jag vill få respekt och gör allt för honom då?''. Men vad jag än försöker med, funkar det inte. Man måste kunna få respekt tillbaks. Men det går inte att prata med honom. Ingenting funkar, precis.
Jag vill skriva av mig.