Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 20:48:32 följande:
Ger du inte källor till din påståenden så nej tack. Då kan jag lika gärna diskutera om världen styrs av ödlomänniskor. Jag gav dig källor, du gav inga.
Det är du som gör diskussionen meningslös.
Okej, här har du lite länkar. Något säger mig att du är helt ointresserad av allt som inte följer ditt eget narrativ.
www.youtube.com/@DefensePoliticsAsia - Neutral
www.youtube.com/@WiU - Pro Ukraina men objektiv, väldigt duktig. Har historiskt "gissat" väldigt rätt på mycket.
www.youtube.com/@WeebUnionWU - Neutral (Dansk entusiast)
www.youtube.com/@OsterreichsBundesheer - Strateg inom Österrikiska militären. Berättar även lite om den teknologiska utvecklingen som skett i kriget. Och ger statistik.
www.youtube.com/@militarysummary - Pro Rus, väldigt regelbundna rapporteringar 2ggn om dagen. Alla påståenden kommer med bevis. Väldigt bra för att följa daglig utveckling på fronten.
www.youtube.com/@RedEffectChannel - Expert på pansarvagnar.
www.youtube.com/@CovertCabal/videos - Killen räknar pansarfordon som återstår i ryska lager via satellitbilder. (ledtråd det finns mycket kvar)
Pansarvagnarna åker fram och tillbaka till fronten. En utslagen pansarvagn (på båda sidor) kan ofta lagas. De bärgar dem till reparationscenter där de lagas, sen ut till fronten igen. Det där är lättare för ryssarna än för ukraina. Ryssarna har mer enhetlig utrustning, sen regnar det inte missiler över Ryssland på samma sätt som över Ukraina.