• Anonym (?)

Krig i Sverige

Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 

Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

• Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 18:20:36 följande:
    Typisk rysstrollpropaganda. Ingen faller för erat tramsande. Om Ryssland någonsin lyckats överta Ukraina kommer de stå på ruinens brant med noll ekonomi och våldskapital. Hur går det? Inte så bra va.
    Följt kriget varje dag löpande från de entusiaster och sakkunniga som försöker hålla en neutral rapportering. Allt måste styrkas av dokumentation. Inte önsketänkande.

Det är ju inte utan orsak att Nato gått ut och flaggat för att det kommer att komma dåliga nyheter. Fast jag har hört att Jens Stoltenberg med flera också är rysstroll.

Du kan tro/tycka va fan du vill. Jag bryr mig inte. Skillnaden mellan verklighet och narrativ i media om hur läget ser ut växer sig allt större för var månad.
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 18:28:45 följande:
    Det enda som är slut är er ekonomi och era vapen. Väst har ofantliga resurser, ni kommer aldrig att vinna ett faktiskt krig. Så stick tillbaka till trollfabriken nu.

Väldigt intressant att du tror att jag är ryss när jag sitter och skriver på ren Svenska.
    Hade Rysslands ekonomi och vapen varit slut så hade det la inte varit ett fortsatt krig eller? 

• Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:29:10 följande:
    Följt kriget varje dag löpande från de entusiaster och sakkunniga som försöker hålla en neutral rapportering. Allt måste styrkas av dokumentation. Inte önsketänkande.

Det är ju inte utan orsak att Nato gått ut och flaggat för att det kommer att komma dåliga nyheter. Fast jag har hört att Jens Stoltenberg med flera också är rysstroll.

Du kan tro/tycka va fan du vill. Jag bryr mig inte. Skillnaden mellan verklighet och narrativ i media om hur läget ser ut växer sig allt större för var månad.
    Ja jag följer kriget löpande och hittills går det rätt illa för Ryssland. Kiev skulle vara taget inom 48 timmar eller hur var det? :)
  • Anonym (Läs)

Hur får du "kan" (som han faktiskt sa) till "stor sannolikhet"? Ja alla bör ha en grundberedskap men det han säger nu är ingen ny information. 

Sådana här trådstarter är solklar ryss-propaganda avsedd att skapa oro och panik bland folk. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:16:57 följande:

Om du läst starten i tråden så står det just ?hur hanterar man detta, vad ska man göra? = hur förbereder man sig?

Det kan du läsa om på MSBs hemsida, så förbereder du dig för en kris. Alla hushåll fick en broschyr kring detta för några år sen, men den har nog inte så många kvar nu. 

Man inser att många  har lite svårt att ta eget ansvar, tänk så många som trots varningar gav sig ut i snöstormen i Skåne, med barn i bilen, och inga extra förnödenheter i bilen om något skulle hända. 

Vi uppmanas nu till egenansvar att förbereda oss, man skall kunna klara sig en vecka själv, vid en kris.
    Ministen uppmanar också alla myndigheter och offentliga verksamheter att höja sin beredskap. 

• Anonym (G)

Jag har tillräckligt med problem och ångest i mitt liv. Om ni är oroade över krig så håll det för er själva eller sök terapi. 

• Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:30:28 följande:

Väldigt intressant att du tror att jag är ryss när jag sitter och skriver på ren Svenska.
    Hade Rysslands ekonomi och vapen varit slut så hade det la inte varit ett fortsatt krig eller? 

Så det finns inga ryssar som också kan svenska tänker du? Men om jag har fel så kan du ju gå och krypa ner i ett hål och gömma dig om slutet är så nära. Det är vad det ryska folket borde göra också för dessa provokationer mot väst kommer att sluta väldigt illa. Vi har varit tålmodiga hittills men det finns en gräns.
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:16:57 följande:

Om du läst starten i tråden så står det just ?hur hanterar man detta, vad ska man göra? = hur förbereder man sig?

Googla på ?MSB om krisen eller kriget kommer?
  • OlManH

Är väl lågintensivt krig i Sverige redan med all skit S + Reinfeldt importerat

• Anonym (Frida)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:21:57 följande:

Men snälla lilla människa. Googla på Carl-Oskar Bohlin så kommer det upp vem han är, vad han gör osv. hur är det propaganda?

Han är civilförsvarsminister, och inte försvarsminister som du skriver. Han är på en konferens som till stor del handlar om hur både vi invånare och samhället kan förbereda sig för olika kriser. Han sa att det kan bli krig i Sverige - inte att det med stor sannolikhet kommer att bli det, som du skriver... 
    Civil beredskap är alltid bra - vatten, mat, ljus, värme, kokmöjligheter, hygien, batterier osv!
Svar på tråden Krig i Sverige