• Anonym (?)

Krig i Sverige

Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 

Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

• Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (Läs)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:55:56 följande:
    TS och jag har båda varit tydliga med KAN... Känns ju som att du med flera hittar på argument som inte finns för att ha något att bemöta dem med.

Efter det att Ukraina fallit så kommer det att uppstå ett vakum på arenan där Ryssland står med en mycket stor arme stridsklar. Vad som händer då, det är vad ministern och många andra är oroliga för.

Hade Ryssland på riktigt förlorat hade ministern inte varit orolig.
    Näe, det har ni inte. Räcker med att läsa trådstarten för att se det. Samt det lilla pikanta att du påstår att NATO är svagt. Allt i syfte att skapa oro och panik. Handboken punkt 1:1 för rysstroll. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:55:56 följande:
    TS och jag har båda varit tydliga med KAN... Känns ju som att du med flera hittar på argument som inte finns för att ha något att bemöta dem med.

Efter det att Ukraina fallit så kommer det att uppstå ett vakum på arenan där Ryssland står med en mycket stor arme stridsklar. Vad som händer då, det är vad ministern och många andra är oroliga för.

Hade Ryssland på riktigt förlorat hade ministern inte varit orolig.
    Hur har TS varit tydlig med kan? Det står ju i trådstarten att slutet är nära. Det är naturligtvis inte alls med syftet att skapa panik *rullar ögonen ironiskt*

Ryssland är inte i närheten av att ta över Ukraina och om de gör det kommer det att ha skett till ett väldigt högt pris. Att du pratar om en stor arme som är krigsfärdig är ett tecken så gott som något på att du vill sprida propaganda. Tyvärr är vi inte så korkade att vi köper det.
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:55:57 följande:
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 
    Snälla lilla vän, det finns något som heter påverkansförsök och att sänka stridsmoralen. Gå och göm dig i ditt hål nu du som är så rädd för Ryssland.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:46:07 följande:
    Jag citerar rubriken:

"Alla svenskar behöver agera för att stärka Sveriges motståndskraft ? och det är bråttom, enligt civilförsvarsminister Carl-Oskar Bohlin (M).

? Många har sagt det före mig, men låt mig göra det med ämbetets kraft ? det kan bli krig i Sverige."

Mycket klokt sagt. Kan inte annat än instämma. Som det rysstroll jag är tycker jag att Sverige ska mobilisera för att försvara landet. Vi ska börja på en gång.

Håller med vad någon annan skrev, du är rysstroll eller nyttig idiot. 
    Faktum är att ryssland inte direkt klarat av kriget i Ukraina speciellt bra. 2 år och de har bara kontrollerat 6% mer än innan kriget startade. Och då hade de fördelen med att det var en överraskningsattack. Misstänker att du vill sprida rädsla så ryssland kan göra vad de vill. Men faktum är att många västerländska experter  trodde Ukraina skulle falla på några dagar vid invasionens start så ryssland har ju presterat långt under förväntatningarna. 
  • Anonym (Oj)
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 

Du verkar inte insatt i hur Nato fungerar. 

Sedan är du väldigt nedlåtande i dina svar. Om du verkligen tror att det blir krig, så hade du inte gått in här för att få råd. Det är så genomskinligt. 

• Anonym (?)
    Anonym (Oj) skrev 2024-01-07 19:03:13 följande:

Du verkar inte insatt i hur Nato fungerar. 

Sedan är du väldigt nedlåtande i dina svar. Om du verkligen tror att det blir krig, så hade du inte gått in här för att få råd. Det är så genomskinligt. 

Hur är jag nedlåtande när det är jag som gång på gång blir hånad och kallad rysstroll?

är en svensk kvinna på 25 år. inget rysstroll.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 19:04:15 följande:
    Hur är jag nedlåtande när det är jag som gång på gång blir hånad och kallad rysstroll?

är en svensk kvinna på 25 år. inget rysstroll.
    Då känns det väl inte så lämpligt att kalla folk för Lilla vän? Vad är du då, en barnunge?
  • Anonym (?)
    Anonym (Oj) skrev 2024-01-07 19:05:51 följande:
    Då känns det väl inte så lämpligt att kalla folk för Lilla vän? Vad är du då, en barnunge?
    Tycker att lilla vän är väldigt milt när jag blir kallad för både det ena och andra. Är väldigt allvarligt att kalla någon rysstroll och påstå att jag sprider propoganda när jag förklarat vart denna information finns att hitta.
  • Anonym (E)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-07 18:43:11 följande:
    Jag kan berätta att det står exakt samma på Svenska Dagbladets förstasida på SvD.se just nu: Det kan bli krig i Sverige. 
    Det kan även när som helst komma ett nytt virus som tar över världen igen. Låt oss vara. Vissa har nog med motgångar som det är.
  • Anonym (Oj)

Visar oro? Du pratar om att sluta jobba och umgås med familjen. Är du så orolig är det väl mer lämpligt att uppsöka en psykolog. 
Svar på tråden Krig i Sverige