Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:33:05 följande:
För övrigt fick jag inga svar på varför ryssland så desperat söker soldater utomlands om ni nu har en så pass stor arme att ni kan invadera övriga europa efteråt vilket du hävdar. Undviker du frågan eller?
Och jag gav dig källor och inte massor med youtubeklipp från personer som hävdar saker. Hade du själv brytt dig om sanning hade du tagit reda på var personerna i klippen fått sin information och isf länkat dem till mig.
De har källor på allt... Men du brydde dig inte ens om att titta. Om du inte ens kan titta på sådant du inte gillar. Hur upptäcker du att du har fel?
Du gav mig några tidningsartiklar från en tidning som bara rapporterar åt ett håll. Viss skillnad mot att följa en lägeskarta dag för dag där varje ändring fram och tillbaka görs efter fotodokumentation som har lokaliserats i tid och rum.
Båda sidor släpper nämligen enorma mängder med filmer från sina drönare. Sen finns det folk som analyserar dessa. Försöker avgöra vart filmen är tagen, när den är tagen osv. En film från en ukrainsk drönare som anfaller ryska trupper på ett ställe kan exempelvis berätta. Dels om anfallet. Men även var ryska trupper befinner sig. Och vise versa. Då kan du följa hur fronten utvecklas.