• Anonym (?)

Krig i Sverige

Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 

Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

• Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (Mm)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 21:32:16 följande:
    Han har inga riktiga källor och hade Ryssland varit en stormakt att räkna med hade de som sagt redan tagit Ukraina. Putin förlorar greppet över sitt folk och lider av vanföreställningar om att återställa ett ryskt imperium. 
    Du har så rätt. Jag ska sluta lägga tid på honom, det är bara helt meningslöst när hans källor är youtubeklipp som använder källor som han inte alls har koll på.  
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:39:14 följande:
    Du har så rätt. Jag ska sluta lägga tid på honom, det är bara helt meningslöst när hans källor är youtubeklipp som använder källor som han inte alls har koll på.  
    Youtube är inte trovärdigt
  • Anonym (M)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:39:14 följande:
    Ja man behöver inte kolla på youtubeklipp för att förstå att Ryssland inte alls fått den walk over man hade hoppats på. Jag tycker det är bra att deras trollfabriker är så osofistikerade, detta var ändå ett OK försök gentemot vad de brukar posta på Flashback men ändå såg jag igenom det direkt. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:32:11 följande:
    Jag är glad att jag inte var din körskolelärare.
    Körskolelärare? Är det fel i ditt översättningsprogram från ryska till svenska eller?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:33:05 följande:
    För övrigt fick jag inga svar på varför ryssland så desperat söker soldater utomlands om ni nu har en så pass stor arme att ni kan invadera övriga europa efteråt vilket du hävdar. Undviker du frågan eller?

Och jag gav dig källor och inte massor med youtubeklipp från personer som hävdar saker. Hade du själv brytt dig om sanning hade du tagit reda på var personerna i klippen fått sin information och isf länkat dem till mig. 
    De har källor på allt... Men du brydde dig inte ens om att titta. Om du inte ens kan titta på sådant du inte gillar. Hur upptäcker du att du har fel?

Du gav mig några tidningsartiklar från en tidning som bara rapporterar åt ett håll. Viss skillnad mot att följa en lägeskarta dag för dag där varje ändring fram och tillbaka görs efter fotodokumentation som har lokaliserats i tid och rum.

Båda sidor släpper nämligen enorma mängder med filmer från sina drönare. Sen finns det folk som analyserar dessa. Försöker avgöra vart filmen är tagen, när den är tagen osv. En film från en ukrainsk drönare som anfaller ryska trupper på ett ställe kan exempelvis berätta. Dels om anfallet. Men även var ryska trupper befinner sig. Och vise versa. Då kan du följa hur fronten utvecklas.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:42:50 följande:
    Körskolelärare? Är det fel i ditt översättningsprogram från ryska till svenska eller?
    Nä, du blundar och säger att det du inte sett är fel. Kallar mig för saker, ger mig epitet osv.

Det är en envishet som gör att du inte tar in ny information. En usel elev i alla former av utbildningsförfaranden.

Hade du tagit del av informationen och sen sagt att du tycker annorlunda, då hade det varit en annan sak.
  • Anonym (M)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:48:23 följande:
    De har källor på allt... Men du brydde dig inte ens om att titta. Om du inte ens kan titta på sådant du inte gillar. Hur upptäcker du att du har fel?

Du gav mig några tidningsartiklar från en tidning som bara rapporterar åt ett håll. Viss skillnad mot att följa en lägeskarta dag för dag där varje ändring fram och tillbaka görs efter fotodokumentation som har lokaliserats i tid och rum.

Båda sidor släpper nämligen enorma mängder med filmer från sina drönare. Sen finns det folk som analyserar dessa. Försöker avgöra vart filmen är tagen, när den är tagen osv. En film från en ukrainsk drönare som anfaller ryska trupper på ett ställe kan exempelvis berätta. Dels om anfallet. Men även var ryska trupper befinner sig. Och vise versa. Då kan du följa hur fronten utvecklas.
    Ditt första inlägg i den här tråden handlade om hur spännande det skulle bli när Ryssland stod mobiliserat med flera miljoner soldater. Finns ingen chans att du är en vanlig svensk medborgare. Det spelar ingen roll exakt hur kriget mellan Ukraina och Ryssland går, faktum är att ni lidit mycket större förluster än ni hade räknat med och fortfarande inte lyckats vinna.

Sen skulle ju du lämna detta "getingbo"? Vad hände med det. Men jag förstår att du blev tvungen att flika in när inte folk köpte trådstarten rakt av.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:48:23 följande:

Du har ju inte ens själv kollat på deras källor för isf hade du länkat dem till mig istället för att länka mig timmar med klipp från youtube. Det är du som  tror på det som följer ditt narrativ utan att bry dig om källor finns överhuvudtaget.  Totalt meningslöst om man är ute efter sanning. Ja de släpper mängder med filmer med drönare men de gör också urval över vilka filmer de väljer att visa. 

Så du menar alltså att representanter från Nepals och Kubas utrikesdepartement ljuger när de säger att ryssland försöker rekrytera deras medborgare till kriget. Ok, bra argument där. Allt som inte passar ditt narrativ är lögn.  

• Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:52:42 följande:
    Nä, du blundar och säger att det du inte sett är fel. Kallar mig för saker, ger mig epitet osv.

Det är en envishet som gör att du inte tar in ny information. En usel elev i alla former av utbildningsförfaranden.

Hade du tagit del av informationen och sen sagt att du tycker annorlunda, då hade det varit en annan sak.
    Köper inte din save. Ingen i sverige använder "Jag är glad att jag inte var din körskolelärare." i en sådan situation. 
    Att det finns ryska troll som sprider desinformation är väl belagt och på sättet du använder svenska språket har jag goda grunder för min anklagelse. Ta av dig offerkoftan.  
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (M) skrev 2024-01-07 21:56:14 följande:
    Ditt första inlägg i den här tråden handlade om hur spännande det skulle bli när Ryssland stod mobiliserat med flera miljoner soldater. Finns ingen chans att du är en vanlig svensk medborgare. Det spelar ingen roll exakt hur kriget mellan Ukraina och Ryssland går, faktum är att ni lidit mycket större förluster än ni hade räknat med och fortfarande inte lyckats vinna.

Sen skulle ju du lämna detta "getingbo"? Vad hände med det. Men jag förstår att du blev tvungen att flika in när inte folk köpte trådstarten rakt av.
    Ja, det blir spännande... Lite mörk ironi i det hela också.

Det faktum att jag anser att vi borde mobilisera borde kanske ge en fingervisning vems sida jag står på.

Du måste skilja på min vilja att korrekt bedöma läget och vems sida jag står på i ett krig mot Ryssland.
Svar på tråden Krig i Sverige