Inlägg från: Anonym (Läs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läs)

Krig i Sverige

Hur får du "kan" (som han faktiskt sa) till "stor sannolikhet"? Ja alla bör ha en grundberedskap men det han säger nu är ingen ny information. 

Sådana här trådstarter är solklar ryss-propaganda avsedd att skapa oro och panik bland folk. 

• Anonym (Läs)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:46:07 följande:
    Jag citerar rubriken:

"Alla svenskar behöver agera för att stärka Sveriges motståndskraft ? och det är bråttom, enligt civilförsvarsminister Carl-Oskar Bohlin (M).

? Många har sagt det före mig, men låt mig göra det med ämbetets kraft ? det kan bli krig i Sverige."

Mycket klokt sagt. Kan inte annat än instämma. Som det rysstroll jag är tycker jag att Sverige ska mobilisera för att försvara landet. Vi ska börja på en gång.

Men du förstår inte skillnaden mellan "slutet är nära" och "kan bli"? 

Ja ts är ett rysstroll, eller möjligen en nyttig idiot,  som sprider panik och intryck av att Sverige kommer gå under. Fall inte för det och sprid inte sådan information, det är dåligt för Sverige och vår försvarsförmåga. 

• Anonym (Läs)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:55:57 följande:
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 
    Ja man är ett rysstroll (eller möjligen en nyttig idiot) om man startar trådar som den här. 
  • Anonym (Läs)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 18:55:56 följande:
    TS och jag har båda varit tydliga med KAN... Känns ju som att du med flera hittar på argument som inte finns för att ha något att bemöta dem med.

Efter det att Ukraina fallit så kommer det att uppstå ett vakum på arenan där Ryssland står med en mycket stor arme stridsklar. Vad som händer då, det är vad ministern och många andra är oroliga för.

Hade Ryssland på riktigt förlorat hade ministern inte varit orolig.
    Näe, det har ni inte. Räcker med att läsa trådstarten för att se det. Samt det lilla pikanta att du påstår att NATO är svagt. Allt i syfte att skapa oro och panik. Handboken punkt 1:1 för rysstroll. 
Svar på tråden Krig i Sverige